تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814253768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آلبيف چگونه جوانترين كشتي گير تاريخ كشتي فرنگي المپيك شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: " آلبيف" چگونه جوانترين كشتي گير تاريخ كشتي فرنگي المپيك شد؟
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): براساس آمار ارايه شده از سوي فدراسيون بين المللي كشتي كه از سوي خبرگزاري آسوشيتدپرس از پكن منتشر شده است،"اسلام بكا آلبيف" برنده مدال طلاي وزن 60 كيلوگرم از روسيه ، عنوان جوانترين قهرمان تاريخ كشتي فرنگي المپيك را به خود اختصاص داده است .


" آلبيف "كشتي گير جوان روسيه در فينال رقابت هاي وزن 60 كيلوگرم با شكست ويتالي رحيم اف از آذربايجان دومين مدال طلاي كشورش را در رشته كشتي فرنگي المپيك 2008 پكن به دست آورد.
بر اساس اطلاعات فدراسيون بين المللي كشتي (FILA)، آلبيف 19 ساله دومين كشتي گير جوان تاريخ المپيك است كه موفق به كسب مدال طلا شده است،‌ضمن آنكه او جوانترين برنده مدال طلا در رشته كشتي فرنگي در تاريخ المپيك محسوب مي شود.
عنوان جوانترين برنده مدال طلاي المپيك كشتي آزاد به " سابان ترستنا" كشتي گير وزن 52 كيلو يوگسلاوي سابق تعلق دارد كه در المپيك 1984 لس آنجلس به اين افتخار نايل شد.
" آلبيف" كه سال گذشته در مسابقات قهرماني جهان در جايگاه هشتم قرار گرفته بود و چندماه پيش نيز در رقابت هاي قهرماني سال 2008 اروپا مقامي بهتر از شانزدهمي به دست نياورده بود، در 2 تايم پي در پي و با نتايج 2-صفر و 4-صفر رحيم اف از آذربايجان را شكست داد و به مدال طلاي وزن 60 كيلوگرم المپيك 2008 پكن دست يافت تا در كنار اين موفقيت جوانترين قهرمان تاريخ كشتي فرنگي المپيك نيز لقب بگيرد.
رحيم اف 23 ساله كه سابقه قهرماني در اروپا را دارد با كسب مدال نقره المپيك بهترين مقام خود در رده جهاني را به ثبت رساند و مدال برنز مشترك نيز به "رسلان تيومنبائف" از قرقيزستان و " نورباكيت تنگيزبايف" از قزاقستان رسيد.
آلبيف پس از كسب مدال طلا به خبرگزاري آسوشيتدپرس ، دشوارترين مسابقه خود را ديدار با روبرتو مونزون كوبايي دانست، هر چند كه اين فرنگي كار 19 ساله قبل از فينال با نتايج 6-صفر و 2-صفر او را مغلوب كرده بود.
اما نكته قابل بحث در خصوص" آلبيف " جوان اين است كه به راستي چه اتفاقي در چهار ماه گذشته يعني در فاصله رقابت هاي قهرماني سال 2008 اروپا تا رقابت هاي وزن 60 كيلوگرم كشتي فرنگي المپيك 2008 در سالن دانشگاه كشاورزي پكن افتاده است كه "آلبيف " 19 ساله را از مقام شانزدهمي اروپا به قهرماني و كسب مدال طلاي المپيك رسانده است .
خود وي ، مربي اش ، اعضاي كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي روسيه، برنامه ريزي هاي صورت گرفته، آناليزور هاي تيم ملي كشتي فرنگي روسيه، فدراسيون كشتي اين كشور، سرمايه گذاري منطقي،استفاده از بهترين مربيان، ايجاد انگيزه لازم، دور كردن حاشيه از تيم ملي ، آناليز درست و منطقي حريفان درجه اول ، نفوذ در فيلا، يا كدام عوامل ديگر ؟
اين امر جاي بحث دارد كه انشااله پس از پايان رقابت هاي كشتي به آن خواهيم پرداخت كه چرا ستاره سه سال گذشته كشتي فرنگي ما كه صاحب سه مدال طلاي پي در پي جهان شده است ،از رده نخست جهان به پله پنجم سقوط مي كند اما كشتي گير روسيه كه بهترين مقامش عنوان هشتم جهان و شانزدهم قاره اروپاست صاحب مدال طلا مي شود و از سكوي نخست المپيك يعني معتبرترين رويداد ورزش جهان بالا مي رود.
در واقع در جايي كه حميد سوريان ما با اقتدار به مدال طلاي سال 2007 جهان دست يافت ، جناب "آلبيف " كه آن زمان 18 سال بيشتر نداشت، در مكان هشتم جاي گرفت. در ادامه سوريان كشتي فرنگي ما كه به تاييد تمامي كارشناسان كشتي جهان در ميان هر هفت وزن بالاترين بخت براي كسب مدال طلا را داشت حتي به مدال برنز هم نمي رسد، اما " آلبيف " كه تازه ترين عنوانش شانزدهمي سال 2008 اروپاست تمامي مدعيان را شكست داده به عنوان قهرماني و مدال طلاي المپيك 2008 دست پيدا مي كند .
در اين ميان اتفاقاتي افتاده است كه بايد مورد بحث قرار گيرد، روسها چه كرده اند و ما چه كرده ايم ؟
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 825]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن