تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819779594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهدوي‌كيا: شيطنت كردند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: مهدوي‌كيا: شيطنت كردند


فوتبال- مهدي ربوشه:
معمولاً كم پيش مي‌آيد كه هفته‌نامه كيكر در انتشار خبري خطا برود و دچار اشتباه شود.

اين اولين بار نيست كه يك رسانه آلماني از مهدي مهدوي‌كيا انتقاد مي‌كند. او زماني كه در هامبورگ نيز حضور داشت شاهد برخوردهايي اين‌چنيني از جانب يكي، دو رسانه آلماني بود.اين بار اما هفته‌نامه كيكر با انتشار خبر «مهدوي‌كيا در ليست فروش اينتراخت» شرايط را براي بازيكن باسابقه‌اي چون ‌كيا دشوار كرده است.

كيكر از جدايي مهدوي‌كيا خبر داد

پايگاه اينترنتي كيكر از احتمال جدايي مهدي مهدوي‌كيا از باشگاه اينتراخت‌فرانكفورت آلمان خبر داده است.اين پايگاه اينترنتي در اين باره نوشت: «اينتراخت با خريد 6 بازيكن هم‌اكنون بيست‌وهفت فوتباليست را در جمع خود دارد.»به گفته هريبرت بروخهاگن، رئيس باشگاه اينتراخت، اين تعداد بازيكن بسيار زياد است.كيكر در ادامه نوشت: «كانديداهاي احتمالي خط خوردن و كنار گذاشته شدن از تيم اينتراخت فرانكفورت مارسل هلر و مهدي مهدوي‌كيا هستند.»

اين پايگاه اينترنتي در ادامه درباره مهدوي‌كيا نوشت: «هلر در اين ميان با پيشنهاد باشگاه‌هايي چون كلن و ماينتس و حتي كايزرس‌لاترن روبه‌رو است اما موقعيت مهدوي‌كيا پيچيده است.»

مهدي‌ مهدوي‌كيا يك سال پيش به عنوان بازيكن آزاد از هامبورگ به اينتراخت پيوست و تا سال 2010 با اين تيم قرارداد دارد. با اين حال او تاكنون نتوانسته است انتظارها را برآورده كند.

اينتراخت با خريد «اشتاين هفر» كه در سمت راست خط دفاعي بازي مي‌كند گزينه جايگزين مهدوي‌كيا را پيدا كرده است. با اين حساب مهدوي‌كيا تابستان جاري رقيبي بسيار قدرتمند يافته است. با توجه به باقي ماندن 2 سال ديگر از قرارداد مهدوي‌كيا در اينتراخت، مشتريان احتمالي زيادي براي او وجود ندارد.

البته هفته‌نامه كيكر اين اتفاق را يك احتمال دانسته و براساس گفته‌هاي رئيس باشگاه اينتراخت و همچنين نمايش نه‌چندان جالب مهدوي‌كيا در بازي‌هاي اين تيم دست به گمانه‌زني و قضاوت زده و اين بازيكن را كانديداي ليست فروش برشمرده است.

البته تجربه نشان داده كه مهدوي‌كيا نيز رابطه چندان خوبي با رسانه‌هاي آلماني ندارد و در قبال شايعات مختلف آنها واكنش خاصي نشان نداده است. او حتي يك بار در مصاحبه‌اي تأكيد كرده بود كه رسانه‌هاي آلماني رابطه چندان خوبي با من ندارند و اين يك مسئله كلي است چون آنها با بازيكنان خط‌مياني رابطه چندان خوبي ندارند. با اين حال اوج دوران بازيگري مهدوي‌كيا در بوندس‌ليگا به زمان حضور او در هامبورگ مربوط مي‌شود كه البته با عبور از مرز 30 سالگي وي هيچگاه نتوانست بازي‌هاي خيره‌كننده‌اش را تكرار كند.

به همين دليل براي مسئولان باشگاه هامبورگ كافي به نظر مي‌رسيد تا همكاري خود با مهدوي‌كيا را قطع و پيشنهاد تمديد قرارداد به او را ندهند. مهدوي‌كيا پس از تصميم مسئولان باشگاه هامبورگ آنقدر در فوتبال آلمان شناخته شده بود كه با چند پيشنهاد روبه‌رو شود تا اينكه در نهايت به اينتراخت پيوست. نكته جالب توجه اينكه مهدوي‌كيا با اين باشگاه قرارداد 3 ساله‌اي را به امضا رساند. تصميم خوبي بود. او اتفاقاً مبلغ قابل‌توجهي را نيز از اين قرارداد به دست آورد، اما تقريباً هيچ چيز طبق پيش‌بيني‌هاي مهدوي‌كيا پيش نرفت. او در همان سال اول حضورش در اينتراخت دچار مصدوميت شد و نتوانست در اكثر مسابقات، تيمش را همراهي كند.

او در معدود بازي‌هايي كه حضور پيدا كرد نيز نتوانست همچون دوران بازيگري‌اش در هامبورگ نمايش چشمگيري داشته باشد و در واقع با دوران اوج خود فاصله گرفته بود. مهدوي‌كيا در واكنش به اين مسئله بارها در مصاحبه‌هايش گفته است: «از من در پست دفاع راست استفاده مي‌شود در حالي كه من هافبك راست هستم و علاقه دارم در پست خودم براي اينتراخت بازي كنم.» با اين همه انگار چندان هم دور از ذهن نيست كه مهدوي‌كيا به زودي از اينتراخت جدا شود. هرچند كه مسئولان اين باشگاه هنوز درباره خبر هفته‌نامه كيكر واكنشي از خود نشان نداده‌اند.

موقعيت مهدوي‌كيا در تيم‌ملي

مهدوي‌كيا شرايط دشواري را پشت‌سر مي‌گذارد. او پس از حرف و حديث‌هاي فراوان توسط علي دايي به تيم‌ملي دعوت نشد. البته اين امكان وجود دارد كه سرمربي تيم‌ملي از مهدوي‌كيا براي حضور در دور بعدي رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني دعوت كند، اما با شرايطي كه اين بازيكن در تيم باشگاهي‌اش سپري مي‌كند، اصلاً بعيد نيست كه مهدوي‌كيا ديگر در قامت كاپيتان تيم‌ملي ايفاي نقش نكند. چه در صورت ادامه مشكلات مهدوي‌كيا در اينتراخت، علي دايي براي دعوت نكردن او به تيم‌ملي مي‌تواند دلايل قابل توجهي ارائه دهد.

كيا: شيطنت يك خبرنگار است

مهدي مهدوي‌كيا روز گذشته در واكنش به خبر هفته‌نامه كيكر به همشهري گفت:‌ «به اندازه كافي حرف‌ها و شايعات را شنيده‌ام. اگر قرار بود برابر چنين شايعاتي از خودم ضعف نشان دهم، هرگز نمي‌توانستم در فوتبال حرفه‌اي آن هم در سطح بوندس‌ليگا دوام بياورم.»
وي همچنين ادامه داد:‌ «اين خبر شايعه‌اي بيش نيست و به نظر من شيطنت يك خبرنگار باعث انتشار چنين شايعه‌اي شده است، همين.»

مهدوي‌كيا درباره وضعيت نامعلوم خود براي دعوت شدن به تيم‌ملي تأكيد كرد: «وقتي در هامبورگ ذخيره بودم به تيم‌ملي دعوت شدم و در جام‌جهاني بهترين بازي‌هايم را ارائه دادم. به هرحال تابع تصميمات كادر فني تيم‌ملي هستم.»

تاريخ درج: 23 مرداد 1387 ساعت 09:07 تاريخ تاييد: 23 مرداد 1387 ساعت 09:24 تاريخ به روز رساني: 23 مرداد 1387 ساعت 09:20
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 324]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن