تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805639732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرین اخبار از فاجعه ی نفتی بوشهر


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: در پی ترکیدگی خط لوله آغاجاری به گوره دیلم در استان بوشهر و جاری شدن سیل و آلودگی نفتی ۲۰ کیلومتر از خط ساحلی این منطقه، مدیرکل مدیریت بحران بوشهر از پاکسازی حدود ۵ درصد از نفت نشت کرده به سواحل منطقه خبر داد و گفت که خوشبختانه با آرام شدن دریا، عملیات پاکسازی منطقه و نصب بوم‌ها برای جلوگیری از نشت نفت به داخل دریا با کمک دو دستگاه شناور از امروز آغاز شده است. در عین حال معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست نیز با اشاره به این که لکه نفتی به طول ۲۰ کیلومتر و عرض ۸ کیلومتر به ساحل آمده است گفت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی منطقه به نفت آلوده شده است.
به گزارش ایسنا، در پی پوسیدگی و ترکیدگی خط لوله آغاجاری به گوره در دیلم استان بوشهر نشت نفت از این خط لوله آغاز شد که به گفته مهندس اتابک زاده ـ مدیر کل محیط زیست بوشهر ـ این نشتی، روز بعد از حادثه با تغییر خط لوله متوقف شد. اما روز چهارشنبه هفته گذشته به دلیل جاری شدن سیل، این نفت به دریا نشت کرد که به دلیل وضعیت بد جوی و توفانی بودن دریا، نفت حدود ۲۰ کیلومتر از ساحل منطقه دیلم را دچار آلودگی کرد.
نشت نفت حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را آلوده کرده است دکتر سید محمد باقر نبوی ـ معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ـ در خصوص آخرین وضعیت نشت نفت در منطقه با اشاره به اینکه بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هکتار از زمین‌های منطقه به نفت آلوده شده‌اند به ایسنا گفت: با توجه به مسطح بودن منطقه، جذر و مد دریا می‌تواند اثرات مخربی بر محیط زیست ساحلی داشته باشد.
وی در خصوص جزئیات حادثه گفت: در پی شکستگی خط لوله نفت آغاجاری به گوره دیلم در استان بوشهر حجم زیادی نفت به منطقه سرازیر شد که مسوولان تصمیم گرفتند برای جلوگیری از ورود آن به دریا، نفت را به دره‌ای در کنار منطقه هدایت کنند.
وی با اشاره به این که قرار بود مسوولان نسبت به احداث خاکریزی در جلوی دره مذکور جهت جلوگیری از ورود نفت به دریا اقدام کنند افزود: متاسفانه به دلیل بارندگی شدید، امکان احداث این خاکریز فراهم نشد، از سوی دیگر مقداری از نفت نیز که به یک رودخانه فصلی ریخته شده بود، توسط مسوولان شرکت نفت برای جلوگیری از ورود به دریا سوزانده شد.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: متاسفانه روز چهارشنبه به دلیل جاری شدن سیلاب تمام نفتی که به این دره هدایت شده بود، وارد دریا شد و بر اساس برآوردهای اولیه که توسط مسوولان نفت، بنادر و محیط زیست توسط یک دستگاه بالگرد صورت گرفت، لکه نفتی به طول ۲۰ کیلومتر و عرض ۸ کیلومتر، سواحل دیلم را فرا گرفت.
وی با اشاره به این که روز پنجشنبه نیز مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت نفت تلاش کردند تا از طریق نصب بوم‌ها و بکارگیری اسکیمر نسبت به مکش نفت نشت کرده اقدام کنند که متاسفانه به دلیل توفانی بودن دریا هیچ یک از شناورهای سازمان بنادر و حتی بخش خصوصی نیز موفق به انجام این کار نشدند و عمده نفت به ساحل آمده است.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که عملیات پاکسازی ساحل از روز پنجشنبه در منطقه آغاز شده است، گفت: بر این اساس نسبت به جابجایی شناهای آلوده توسط لودرها و کامیون‌ها در منطقه اقدام می‌شود که این عملیات همچنان ادامه دارد.
وی در پایان از مسوولان خواست با رعایت الزامات زیست‌محیطی هرچه سریعتر نسبت به پاکسازی مناطق آلوده اقدام کنند.
۵ درصد نفت نشت کرده تا کنون جمع‌آوری شده است
غلامرضا کشتکار ـ مدیرکل مدیریت بحران بوشهر ـ با اشاره به نشت نفت به سواحل دیلم در پی شکستگی خط لوله آغاجاری و جاری شدن سیلاب در هفته گذشته به ایسنا گفت: در روز پنجشنبه به دلیل بروز توفان و مواج بودن دریا، این لکه بزرگ نفتی وارد ساحل شد و در حال حاضر گروه‌های امدادی شرکت نفت ، شهرداری دیلم و شرکت نفت خارک مشغول جمع‌آوری نفت وارد شده به سواحل هستند که تا کنون حدود ۵ درصد از منطقه پاکسازی شده و امیدواریم تا پایان هفته تمام نفت جمع‌آوری شود.
وی افزود: با توجه به اینکه نفت نشت کرده به ساحل آمده و بر روی ماسه‌ها نشسته است، امکان بازگشت آن به دریا وجود ندارد اما در حال حاضر دو فروند شناور در دریا مشغول گشت‌زنی هستند تا در صورت مشاهده لکه‌های نفتی اقدام به پاکسازی کنند.
کشتکار خاطرنشان کرد: در روز پنجشنبه هم شناورهای مورد نظر در دیلم مستقر شدند که به دلیل توفانی بودن دریا نتوانستند عملیاتی را انجام دهند اما پس از آرام شدن دریا عملیات بوم‌گذاری تا حدودی انجام شد.
به گفته مدیر کل مدیریت بحران استان بوشهر در پی نشت نفت به دریا تا کنون گزارشی از تلفات آبزیان دریافت نشده است.
وی با بیان اینکه شرکت نفت موظف است خسارت‌های مربوط به این حادثه را جبران کند، در رابطه با خسارت‌های احتمالی وارد شده به زمین‌های کشاورزی هم اظهار کرد: هنوز گزارشی در این رابطه داده نشده است اما تا فردا برآورد نهایی در رابطه با میزان خسارت‌های احتمالی مشخص می‌شود.
اگر لکه‌های نفتی در این مناطق سریع جمع‌آوری نشود می‌تواند به محیط زیست منطقه خسارت زیادی وارد کند
مهندس اتابک زاده ـ مدیر کل محیط زیست بوشهر ـ نیز در این خصوص به ایسنا گفت: این خط لوله که جهت صادرات نفت استفاده می شده است، به دلیل پوسیدگی دچار نشتی شد و هم‌اکنون عملیات پاکسازی سواحل توسط مسوولان در حال انجام است.
وی در خصوص برآورد میزان خسارات وارده از نشت نفت افزود: کارشناسان محیط زیست هم‌اکنون در حال برآورد این خسارت هستند اما با توجه به این که اراضی ساحلی دیلم زیستگاه بسیاری از پرندگان دریایی و موجوادتی نظیر خرچنگ‌هاست، اگر لکه‌های نفتی در این مناطق سریع جمع‌آوری نشود می‌تواند به محیط زیست منطقه خسارت زیادی وارد کند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن