تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814083705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افراد مبتلا به نارسایی کبد روزه نگیرند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: یک فوق تخصص گوارش و کبد، بیماری نارسایی کبد را یکی از پیشرفته ترین بیماری های گوارشی دانست و به افراد مبتلا به این بیماری توصیه کرد روزه نگیرند.

دکترشهرام آگاه در گفتگو با ایرنا بیان کرد: کبد کنترل کننده عناصر خون در بدن است و افراد مبتلا به این بیماری به دلیل بروز اختلال سیستم بدنشان نمی توانند روزه بگیرند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: فقط این بیماری است که افراد در آن از گرفتن روزه منع می شوند و سایر بیماری های گوارشی با روزه گرفتن بهبود نیز می یابند.

● مایعات گرم در وعده افطار بنوشید

دکتر آگاه همچنین در گفتگو با ایسنا به روزه داران توصیه کرد: از آنجا که خالی بودن معده و پرشدن ناگهانی آن از مهم ترین علت دل دردهای ناگهانی در روزه داران است این افراد نوشیدن مایعات گرم هنگام افطار را فراموش نکنند.

وی افزود: افراد باید روزه خود را به آرامی و با نوشیدنی های ولرم شروع کرده و از مصرف مایعات بسیار سرد و غذاهای چرب خودداری کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: این افراد باید یک غذای سبک مانند نان و پنیر را هنگام افطار میل کنند و بعد از گذشت یک تا دو ساعت، غذای اصلی خود را مصرف کنند.

دکتر آگاه با بیان این که اغلب دل دردها با رعایت نکات مذکور برطرف می شود، توصیه کرد: اگر این نوع دل دردها در طول ماه رمضان ادامه پیدا کرد، افراد باید حتما برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنند.

● پیشگیری از عصبانیت با خوردن غلات در وعده سحر

به گفته یک متخصص تغذیه، مصرف مواد نشاسته ای و غلات در وعده سحر از بروز سردرد، سرگیجه و عوارض عصبی مانند عصبانیت، بی حوصلگی و پرخاشگری پیشگیری می کند.

برلیانت بزرگمهر در گفتگو با فارس با تاکید بر این که افراد در وعده سحر از کربوهیدرات های پیچیده و مواد نشاسته ای به مقدار لازم و متعادل مصرف کنند، گفت: روزه دارانی که در طول روز مبتلا به سردرد یا سایر عوارض می شوند به این دلیل است که انرژی کافی برای فعالیت سلول های عصبی را دریافت نمی کنند و دچار افت قند خون می شوند.

وی تصریح کرد: افراط در مصرف مواد قندی بخصوص در وعده سحری به دلیل تحریک ترشح انسولین یکی از عوامل افت قند خون در طول روز است و بهتر است به جای مواد شیرین از مواد نشاسته ای به میزان متعادل استفاده شود.

بزرگمهر با تاکید بر این که روزه داران باید حتما سحری بخورند، مصرف سبزی ها و میوه های حاوی مقدار زیادی ویتامین و املاح در ماه رمضان را ضروری دانست و افزود: از خوردن غذاهای شور و چرب در ماه رمضان باید پرهیز شود و به جای شیرینی ها و انواع مواد شیرین از مواد نشاسته ای به میزان متعادل استفاده شود.

این متخصص تغذیه، ماه رمضان را فرصت مناسبی برای افراد چاق دانست که وزن خود را به تعادل برسانند و گفت: روزه داری موقعیت مناسبی برای افرادی است که مبتلا به ریزه خواری هستند تا این اشکال را در خود برطرف کنند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن