تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820044643




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك استاد دانشگاه: رسانه خلاق ارتباط عميق و سريعي با مخاطب برقرار مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك استاد دانشگاه: رسانه خلاق ارتباط عميق و سريعي با مخاطب برقرار مي كند
استاد دانشگاه بريتيش كلمبياي كانادا گفت : رسانه هاي خلاق و نوآور و داراي قدرت تصويرسازي مي توانند ارتباطي عميق و بسيار سريع با مخاطب برقرار كنند.


دكتر سيد محسن فاطمي روز سه شنبه در مشهد در جمع خبرنگاران افزود : ابزار رساندن و انتقال پيام ها در جهان امروز در برخي از موارد از خود پيام بسيار اثربخش تر است .
وي توضيح داد : چنانكه شاهديم بسياري از پيامهايي كه به لحاط محتوايي بسيار سخيف و بي ارزش است با ابراز انتقالي مناسب بسيار جذاب و تاثير گذار مي شود و گاه ممكن است پيام هاي بسيار عميق و بديعي داشته باشيم كه با بسته بندي هاي نامناسب ، غير دقيق و ناشيانه ارسال مي شوند و اثر عكس دارند.
وي با تاكيد بر اهميت پيام و پيام رساني در ابعاد مختلف در حوزه فرهنگ و فرهنگ رساني، افزود: استفاده از شيوه ها و سبك هاي مختلف كلامي ، گفتاري و آوايي را در انتقال پيام هم مهم است .
فاطمي گفت : مردم زماني در برابر يك پيام متقاعد مي شوند و آن را مي پذيرند كه خود متوجه نباشند و ناخودآگاه بر آنان اثر بگذارد.
وي معتقد است كه فرآيند متقاعد كردن زماني روي مي دهد كه مخاطب نسبت به اين فرآيند هوشيار و آگاه نباشد و پيام چنان عالمانه و ظريف به وي القا شود كه خود وي متوجه نشود.
وي افزود : در اين ميان رسانه هايي كه در انتقال اين پيام ها از خلاقيت و نوآوري برخوردار و به حوزه هاي مختلف خلاقانه مي نگرند مي توانتد عملكرد بهتر و موثرتري داشته باشند.
وي اظهار داشت : در اين ميان از ويژگي هاي يك رسانه خلاق آن است كه بتواند احساسات را خوب و با چشم اندازهاي بالا شناسايي كند.
دكتر فاطمي ادامه داد : رسانه اي كه چشم اندازهاي بزرگ و اميد را ايجاد مي كند براي تحقق آنها با هيجانات و احساسات مخاطب در جهت افزايش هوش هيجاني (EQ) خود و مخاطبش گام بر مي دارد ،مي تواند در تعاملات خوب حوزه هاي اجتماعي گام هاي موثري بردارد.
فاطمي با اشاره به نقش موثر رسانه در اميد بخشي به جامعه اظهار داشت : افرادي كه هوش هيجاني بالايي دارند اميدوارتر و خوشحال تر از ساير افراد جامعه هستند و اگر پيام هاي كلامي، آوايي و تصويري رسانه ها حاكي از اميد باشد به طور قطع تاثير بسزايي در رفع افسردگي و تنش هاي مختلف در جامعه دارد.
استاد دانشگاه بريتيش كلمبياي كانادا با تاكيد بر اينكه رسانه با تصويرگري خلاق مي تواند پل عميقي ميان خود و مخاطب ايجاد كند، بيان كرد: رسانه اي كه فقط در ابعاد مختلف فعليت ها ماندگاري بماند نمي تواند از حضور خلاق و فعال داشته باشد.
فاطمي گفت : با توجه به اينكه رسانه مي تواند نقش موثري در حوزه اميد آفريني و ايجاد بهجت داشته باشد اميدواريم مديران رسانه اي بيش از پيش به نقش فعال و پوياي خود توجه كنند.
ك/3 2713/659 ماره 1004 ساعت 19:52 تمام
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن