تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820211348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازسازي سينما، رونق اكران ـ 7/مجتمع سينمايي به مديريت كارآمد نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بازسازي سينما، رونق اكران ـ 7/مجتمع سينمايي به مديريت كارآمد نياز دارد
ايرج تقي‌پور با اشاره به اينكه احياء يك سينماي قديمي به معناي ساخت عمارت مدرن و زيبا نيست، بر ضرورت مديريت كارآمد مجتمع‌هاي سينمايي مانند سينما آزادي تاكيد كرد.

اين تهيه‌كننده سينما با اشاره به سابقه ساخت مجتمع‌هاي سينمايي در آمريكا و كانادا گفت: از حدود 20 سال پيش اين جريان در آمريكا و كانادا شروع شد و با توجه به استقبال از آن در اروپا و آسيا ادامه پيدا كرد. مجتمع‌هاي سينمايي با اين مبنا ساخته مي‌شود كه خانواده‌ها در روزهاي تعطيل بتوانند چند ساعت از اوقات فراغت خود را در آن بگذرانند و براي همه اعضاء خانواده فرصت تفريح و سرگرمي وجود داشته باشد.

تقي‌پور درباره ويژگي‌هاي اين مجتمع‌هاي سينمايي فرهنگي گفت: طراحي سالن‌ها بايد طوري باشد كه تماشاگر به راحتي به آن دسترسي پيدا كند. از طرفي فضايي فراهم شود كه مجتمع‌ها پويا و زنده باشد. اگر مديريت اين مجتمع‌ها نتواند به آن پويايي و زندگي بدهد، سالن‌ها مخاطبان خود را از دست مي دهد و ناكارآمد مي‌شود. خيلي از اين مجتمع‌هاي سينمايي در جهان به دليل مديريت ناكارآمد از بين رفته‌ است.

تهيه‌كننده فيلم‌هاي "رقص در غبار" و "شهر زيبا" با اشاره به موقعيت ويژه سينما آزادي گفت: اين سينما يكي از بهترين و موفق‌ترين سينماهاي ايران بود. آزادي موقعيت جغرافيايي ويژه داشت و مديريت آن طوري عمل كرده بود كه اين سينما جايگاهي خوب بين سينمادوستان داشته باشد.

او افزود: احياء چنين سينمايي به معناي ساخت عمارت مدرن و زيبا نيست. بايد براي پويا ماندن اين سينما و به دست آوردن جايگاه قبلي‌اش برنامه‌ريزي كرد. سينما آزادي بايد مديريت فرهنگي و قوي داشته باشد تا از امتيازهايي كه دارد استفاده كند. اگر اين اتفاق نيفتد سرنوشتي خوب در انتظار اين مجموعه نيست .

تقي‌پور گفت: گاهي فكر مي‌كنيم با صرف بودجه زياد و با شتاب مي‌توانيم به هدف‌هايمان برسيم. اما در اين شتاب و عجله كيفيت و سرمايه را نابود مي‌كنيم. سينما آزادي ضعف‌هايي دارد. اميدوارم با برنامه‌ريزي درست و مديريت هوشمند اين كاستي‌ها مرتفع شود و اين سينما جاي خالي يك مجتمع فرهنگي سينمايي موفق را در پايتخت پر كند.

وي در پايان تاكيد كرد: اميدوارم قابليت‌هاي سينما آزادي ناديده گرفته نشود و نسل امروز هم سينما را با اين مجتمع به ياد بياورد.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن