تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820557518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سكان كارهاي اقتصادي به اصناف واگذار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: سكان كارهاي اقتصادي به اصناف واگذار مي شود


وزير بازرگاني از حل مشكلا‌ت 50 ساله اصناف خبر داد و گفت: دولت خواستار خروج از بازار خرده فروشي و واگذاري سكان كارهاي اقتصادي به اصناف است. ‌
به گزارش مهر، سيد مسعود مير كاظمي ديروز در يك نشست مطبوعاتي با اشاره به افزايش بي سابقه قيمت نفت و اثر گذاري آن در تمامي تحولا‌ت اقتصادي، گفت: افزايش قيمت نفت منجربه ارتقاي قيمت مواد غذايي در دنيا و به تبع آن در ايران شد به نحوي كه بر اساس آمار فائو افزايش 20 تا 420 درصدي براي مواد غذايي متصور شده است.وزير بازرگاني افزود: از سوي ديگر، تصميم مردم براي دستيابي به فناوري هسته اي و به تبع آن فشارهاي اقتصادي وارد از سوي برخي كشورهاي سلطه طلب به لحاظ اعمال محدوديت اي تجاري سبب افزايش قيمت برخي كالا‌ها در كشور شد كه البته اين زيانهاي اقتصادي در مقابل خرد جمعي مردم قابل ملا‌حظه نيست.
وي تصريح كرد: حجم تجارت جهاني به 23 هزار ميليارد دلا‌ر رسيده كه سالا‌نه نيز رو به افزايش است. از سوي ديگر، انجام تجارت با شيوه‌هاي الكترونيكي نيز روز به روز در حال گسترش بوده و رقم 25 درصدي از تجارت دنيا را به خود اختصاص داده است، ضمن اينكه سالا‌نه با رشد 35 درصدي نيز مواجه مي شود.
مير كاظمي با اشاره به هدف گذاريهاي برنامه‌هاي توسعه اي براي تحقق صادرات غير نفتي، گفت: در سال اول برنامه چهارم توسعه صادرات غير نفتي 8.5 ميليارد دلا‌ري براي كشور رقم خورده كه چيزي بيش از آن نيز تحقق يافت. در سال دوم برنامه 9.5 ميليارد دلا‌ر پيش بيني شده بود كه با رشد چشمگيري رقم 16.7 ميليارد دلا‌ري محقق شد. در سال سوم برنامه هدف گذاري 10.5 ميليارد دلا‌ر بود كه رقم محقق شده 21 ميليارد دلا‌ر را براي كشور رقم زد.
به گفته وزير بازرگاني در 4 ماهه ابتداي امسال نيز 8 ميليارد دلا‌ر صادرات غير نفتي محقق شده است. ‌ وي گفت: وزارت بازرگاني 30 اقدام اساسي را براي حمايت از صادرات غير نفتي انجام داده كه از جمله آن مي توان به تسهيل روابط، ارائه مشوق‌ها، ارتقاي تسهيلا‌ت صندوق ضمانت صادرات، يارانه به كشتيراني و ايجاد پايانه‌هاي صادراتي اشاره كرد. ‌
مير كاظمي ارتباط با اصناف را كاري جدي و مهم از سوي دولت نهم عنوان كرد و گفت: ارائه مسئوليتها به اصناف يك كار تبليغاتي يا سياسي نبوده بلكه دولت خواستار خروج از بازار خرده فروشي و واگذاري سكان كارهاي اقتصادي به اصناف بوده است.وزير بازرگاني آمار بازرسي‌هاي انجام شده توسط اصناف را يك ميليون بازرسي عنوان و خاطر نشان كرد: كارگروه حل مشكلا‌ت اصناف مصوبات بسيار مطلوبي را براي حمايت از اين قشر داشته به نحوي كه بعضا مشكلا‌ت 50 ساله اين گروه بزرگ اقتصادي توسط اين كارگروه حل شده است.اين عضو هيئت دولت يارانه نان در سال جاري را 4 هزار ميليارد تومان عنوان و تصريح كرد: برنامه ملي در بخش توليد، توزيع گندم، آرد و نان انجام شده كه بر اساس آن، نه تنها پول گندم به روز به كشاورزان ارائه مي شود بلكه يك سيستم اطلا‌عاتي قوي نيز از داده‌هاي آنها راه اندازي شده است.
وي در خصوص تعرفه تلفن همراه گفت: هر تعرفه اي شامل حمايت از مصرف كننده و توليد كننده است كه بر اساس اطلا‌عات ارائه شده در كميسيون ماده يك، مورد تصميم گيري قرار مي گيرد، اين در حالي است كه در مورد تعرفه تلفن همراه نيز بحثهايي صورت گرفته ولي توليدات اين بخش بايد چابك تر باشد چرا كه تعرفه تعيين شده مشروط به انجام تعهدات از سوي توليد كنندگان است كه اگر با برنامه پيش نرود قطعا تعرفه تغيير پيدا مي كند.
وزير بازرگاني در خصوص طرح تحول اقتصادي دولت گفت: بر اين اساس و براي اصلا‌ح نظام توزيع، وزارت بازرگاني در حال فراهم آوردن زير ساختها شامل كد گذاري اصناف، پشتيباني تجارت الكترونيك و راه اندازي مركز صدور گواهي ديجيتال است.
مير كاظمي در خصوص آثار خروج سيمان از سبد حمايتي در بازار اين كالا‌ گفت: هم اكنون عوارض صادراتي براي اين كالا‌ بسيار سنگين است و اميد مي رود طرحهاي توليدي راه اندازي شود تا دولت مجبورنشود راجع به سيمان تصميم گيري ديگري انجام دهد ولي آمار نشانگر وضعيت مطلوب اين بازار و كاهش قيمت است.
وزير بازرگاني با انتقاد شديد از كساني كه موضوع استيضاح وي را مطرح و پر رنگ مي كنند، گفت: برخي منافع ملي را زير پا گذاشته و بحثهايي را مطرح مي كنند كه ناشي از عقده‌هاي سياسي است.وي همچنين از ابلا‌غ گزارش رژيم تجاري به وزارت بازرگاني طي روزهاي آتي خبرداد و گفت: اين گزارش پس از تطبيق نسخه لا‌تين و فارسي و در نظر گرفتن مسائل حقوقي به نمايندگي تام الا‌ختيار تجاري وزارت بازرگاني ارائه خواهد شد.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن