تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812844504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با وجود ادامه درگيرى‌ها اعلام شدحمايت آمريكا از گرجستان


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: با وجود ادامه درگيرى‌ها اعلام شدحمايت آمريكا از گرجستان
پس از آن كه نيروهاى روسيه وارد اوستياى جنوبى شدند، اين كشور تا ساعات اوليه روز گذشته حملات خود را به گرجستان ادامه داد و با اين كار درخواست‌هاى مطرح شده را براى يك آتش‌بس، ناديده گرفت. در همين حال رئيس جمهور گرجستان در يك نطق تلويزيونى به مردم كشورش اطمينان داد كه هركارى را بتواند براى خاتمه دادن هرچه سريع‌تر بحران انجام مى‌دهد. به گزارش خبرگزارى فرانسه، شتا اوتياشويلي، وزير كشور گرجستان خبر داد هواپيماهاى روسى پايگاه يك گردان نيروهاى ويژه و يك مركز كنترل ترافيك هوايى را در حومه‌هاى تفليس، پايتخت گرجستان در اوايل صبح روزگذشته بمباران كردند. از مركز شهر صداى اين انفجارها قابل شنيدن بود. ميخاييل ساكاشويلي، رئيس‌جمهور گرجستان در اواخر روز يكشنبه اعلام كرد كه تانك‌هاى روسى در خاك گرجستان در بيرون از اوستياى جنوبى بودند.

اوتياشويلى نيز عنوان كرد يك بمباران هوايى عظيم در شهر مركزى گورى گرجستان در حال وقوع است. وى گفت: گورى از هوا و با آتش توپخانه بمباران مى‌شود. وزير كشور گرجستان افزود: تفليس گزارش‌هايى دارد مبنى بر اينكه نيروهاى روسى در حال آماده كردن خود براى انجام يك حمله زمينى هستند. مسكو همچنين اظهار كرده است كه يك كشتى نيروى دريايى گرجستان را غرق كرده است. روسيه بيان كرد، كنترل بيش‌تر اوستياى جنوبى را از نيروها گرجى پس گرفته است. اين در حالى است وزارت خارجه اين كشور به خبرگزارى اينترفاكس اعلام داشت هنوز تانك‌ها و سربازان گرجستان در منطقه هستند. در همين حال جورج بوش، رئيس‌جمهور آمريكا امروز اظهار كرد، به ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه گفته است خشونت در گرجستان غير قابل پذيرش است. بوش در اشاره به صحبت‌هايش با پوتين پيش از مراسم افتتاحيه بازى‌هاى المپيك پكن در روز جمعه بيان كرد: من گفتم اين خشونت غير قابل پذيرش است. وى در يك مصاحبه زنده با شبكه خبرى NBC در پكن در روز پايانى سفرش به اين كشور گفت: من نگرانى جدى خودم را در مورد پاسخ نامتناسب روسيه و اين كه قويا بمباران مناطق خارج از اوستياى جنوبى را محكوم مى‌كنم، ابراز كردم. من خيلى قاطعانه با ولاديمير پوتين صحبت كردم. يك منبع آگاه در اتحاديه اروپا اعلام كرد وزراى خارجه اين اتحاديه قرار است در روز چهارشنبه در بروكسل يك نشست اضطرارى داشته باشند تا در مورد پاسخ اين بلوك مذاكره كنند.

يك سخنگوى كميته بين‌المللى صليب سرخ نيز به خبرگزارى فرانسه گفت: اين درگيرى تاكنون 40 هزار تن را مجبور به ترك خانه‌هايشان در اطراف منطقه درگيرى كرده است. در همين حال خبرگزارى اينترفاكس گزارش داد ژنرال مسئول نيروهاى روسيه در اوستياى جنوبى نيز به دليل آتش‌بس توپخانه زخمى شده است. همچنين مقامات گرجى مدعى شدند روسيه مناطق اطراف آبخازيا، يك منطقه ديگر جدايى‌خواه گرجستان را بمباران كرده‌اند. دولت آبخازيا در مناطقى كه گرجستانى‌ها در آنها زندگى مى‌كنند، يك حالت جنگى اعلام كرده است. نيروهاى مسلح روسيه قصد ورود به آبخازيا را تكذيب كردند اما كشتى‌هاى جنگى روسيه به نزديكى درياى سياه در كنار آبخازيا منتقل شده‌اند. از سوى ديگر سخنگوى ديك چني، معاون رئيس‌جمهور آمريكا عنوان كرد: آمريكا همبستگى خود رابا گرجستان اعلام مى‌كند. وى همچنين به روسيه نسبت به ادامه تهاجماتش هشدار داد. براساس بيانيه چني، وى در يك گفت‌وگوى تلفنى با ميخاييل ساكاشويلي، رئيس‌جمهور گرجستان در بعد از ظهر روز يكشنبه اين حرف‌ها را زده است. لى آن مك برايد، سخنگوى چنى گفت: چني، ميخاييل ساكاشويلى را به خاطر خوددارى دولتش و پيشنهاد صلح و بيرون كشيدن نيروهاى گرجى از منطقه درگيرى در اوستياى جنوبى ستود. وى ادامه داد: معاون رئيس‌جمهور به پرزيدنت ساكاشويلى گفت تهاجم روسيه نبايد بى‌پاسخ باقى بماند و اين كه ادامه اين تهاجم عواقب جدى براى روابط اين كشور با آمريكا خواهد داشت. مقامات كاخ سفيد از اين كه بگويند در صورت ادامه تهاجمات روسيه، آمريكا ممكن است از چه منابعى استفاده كند، خوددارى كرده‌اند. سخنگوى كاخ سفيد گفت: بوش و نيكولا ساركوزي، رئيس‌جمهور فرانسه كه در مورد ميانجى‌گرى بين‌المللى در بحران قفقاز جنوبي، صحبت كردند بر سر نياز به يك آتش‌بس و احترام به تماميت گرجستان توافق كردند. رئيس كميته خدمات مسلح سناى آمريكا نيز اعلام كرد آمريكا بايد در محكوم كردن اقدامات روسيه از نزديك با اروپا همكارى كند. از سوى ديگر الكساندر دارچيف، كاردار روسيه در واشنگتن در گفت‌وگو با سي.ان.ان گفت: نيروهاى گرجى از اوستيا خارج نشده‌اند بلكه در حالت تقويت قوا و جمع‌آورى تسليحات و افزايش حملات به تسخينوالي، پايتخت اوستياى جنوبى هستند.آمريكا همچنين درصدد ارائه پيش نويس قطعنامه‌اى در شوراى امنيت سازمان ملل متحد براى محكوم كردن عمليات نظامى روسيه در گرجستان است. دولت آمريكا تاكيد كرده كه شدت اقدام نظامى روسيه در اوستياى جنوبى بيش از آن بوده كه براى دفاع از مردم آن در برابر نيروهاى گرجستان لازم باشد. زلماى خليل‌زاد، سفير آمريكا در سازمان ملل متحد، به طور صريح از ويتالى چوركين، همتاى روس خود سوال كرده كه آيا روسيه درصدد تغيير حكومت در گرجستان است؟ سفير روسيه اين اتهام را رد كرده است.

انتقاد اوباما و مك‌كين

به دنبال شدت يافتن جنگ در گرجستان، نامزد‌هاى رياست جمهورى آمريكا نيز انتقادات‌شان را از روسيه افزايش دادند. به گزارش خبرگزارى رويترز، جان مك كين و باراك اوباما، نامزد‌هاى جمهوريخواه و دموكرات انتخابات رياست جمهورى آمريكا با انتقاد شديد از حملات نظامى روسيه به گرجستان از مسكو خواستند تا نيروهايش را از اين كشور خارج سازد. مك كين تاكيد كرد كه وقايع موجود در گرجستان نشان از يك فاجعه است و افزايش تنشى بين گرجى‌ها و اوستى‌ها به هيچ وجه توجيهى براى عبور نيروهاى روسى از مرزهاى تعريف شده بين‌المللى نيست. باراك اوباما نيز كه در حال حاضر تعطيلاتش را در‌هاوايى مى‌گذراند عنوان كرد كه با ساكاشويلى و كاندوليزا رايس، وزير خارجه آمريكا در اين خصوص گفت‌وگو كرده است. وى همچنين انجام مذاكرات مستقيم بين‌ طرف‌هاى درگير را خواستار شده و عنوان داشت: آمريكا، شوراى امنيت و ديگر طرف‌هاى بين‌المللى بايد براى ايجاد يك راه‌كار مسالمت آميز جهت حل بحران گرجستان وارد عمل شوند.

اولتيماتوم روسيه

فرمانده نيروهاى حافظ صلح روسيه خبر داد، صلح بانان روسى در منطقه درگيرى گرجستان و آبخازيا به نيروهاى مسلح گرجستان اولتيماتوم دادند اسلحه‌هاى خود را زمين بگذراند.

به گزارش خبرگزارى اينترفاكس، سرلشگر سرگئى چابان، فرمانده نيروهاى حافظ صلح روسيه گفت: روز گذشته به نيروها، موسسات وزارت كشور، پليس، نيروهاى مرزى و ديگر ساختارهاى مسلح گرجستان اولتيماتوم داده شده است كه از ساعت 7 صبح تا 10 صبح در منطقه امنيتي، عارى سازى كامل از اسلحه انجام خواهد شد. وى افزود: در اين اولتيماتوم تاكيد شده است كه در صورت امتناع گروه‌هاى مسلح از به زمين گذاشتن اسلحه‌هايشان تمام‌ اقدامات لازم براى مجبور كردن آنها به انجام اين كار انجام خواهد شد.

آمادگى مسكو

ديميترى مدودف، رئيس جمهور روسيه در ديدار با آناتولى سرديوكف، وزير دفاع گفت: بخش اعظم عمليات براى مجبور كردن طرف گرجى و مقامات اين كشور براى پذيرش صلح در اوستياى جنوبى كامل شده است.

پذيرش صلح

خبرگزارى ايتارتاس گزارش داد: كوشنه و الكساندر استوب وزيرخارجه فنلاند و رئيس سازمان همكارى و امنيت اروپا روزگذشته با وزير خارجه گرجستان و نخست وزير اين كشور ديدار كردند. آنها بعد از ظهر امروز به مسكو خواهند رفت. همچنين كوشنه خبر داد، نيكولا ساركوزى رئيس جمهور فرانسه امروز وارد مسكو خواهد شد و با ديميترى مدودف، رئيس جمهور روسيه در اين مورد بحث و گفت‌وگو خواهد كرد. وى گفت: ساكاشويلى عملا پيشنهادات اتحاديه اروپا و سازمان امنيت و همكارى اروپا را پذيرفته است.

انتقاد فعالان حقوق بشر روسيه

در حالى كه اقدام نظامى روسيه عليه گرجستان با انتقادات بسيارى از سوى كشورهاى مختلف روبه‌رو شده است، اين اقدام با دور جديدى از انتقادات از سوى فعالان حقوق بشر در روسيه همراه شده است. به گزارش پايگاه اينترنتى فوكوس، سرگئى كوواليف كه يكى از فعالان حقوق بشر در روسيه است، با انتقاد از غرب به دليل سكوت در برابر اعمال غير انسانى روسيه گفت: غرب با روشى غير مسئولانه و احمقانه چشم‌هاى خود را به روى سياست‌هاى تهاجمى كرملين بسته است.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن