تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812754688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با خادمان قرآني فعال در فضاي ديجيتال ـ دكتر بهروز مينائي/2اعتراف شرق‌شناس آمريكايي به قدرت نرم‌افزارهاي قرآني ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: با خادمان قرآني فعال در فضاي ديجيتال ـ دكتر بهروز مينائي/2اعتراف شرق‌شناس آمريكايي به قدرت نرم‌افزارهاي قرآني ايراني
گروه وبلاگ و IT: پروفسور حامدالگار؛ شرق‌شناس آمريكايي با مشاهده نرم‌افزار «جامع‌الاحاديث» توسط مينائي و آشنايي با كارآيي آن، به قدرت اين نرم‌افزارها در عرصه پژوهش اعتراف كرد.
دكتر «بهروز مينائي»، سرپرست معاونت فني شوراي عالي اطلاع‌رساني، عضو هيئت علمي دانشگاه علم و صنعت و مديرعامل و رئيس بنياد ملي بازي‌هاي رايا‌نه‌اي در شهريور سال 1341 در روستاي بيدگل كاشان بدنيا آمد. تحصيلات حوزوي خود را در قم آغاز و همزمان در رشته علوم كامپيوتر تحصيل كرد.

قسمت اول اين مصاحبه را اينجا ببينيد!

وي در سال هشتاد و چهار از دانشگاه ميشيگان امريكا در رشته هوش مصنوعي در مقطع دكتري فارغ‌التحصيل شد. مينائي پس از بازگشت به ايران در همان سال براي توليد نرم‌‌افزار رايانه به عنوان خادم‌القرآن از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شناخته شد.

بهروز مينائي در گفت‌و گويي صميمانه با خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) درباره فعاليت‌ها و كارهاي نرم‌افزاري‌اش در حوزه قرآن سخن گفت.

مينائي دفاعيه پايان‌نامه ارشد كلام جديد خود را به موضوع بررسي تحليلي تاريخي انديشه عصمت در كلام اسلامي اختصاص داد. اين پايان‌نامه نقدي بر كتاب مكتب در فرآيند تكامل اثر سيد حسين مدرسي بود كه پيامدهاي فقهي انديشه كلامي عصمت را مورد تحليل قرار مي‌داد.

پس از آن زماني كه قصد داشت در مقطع دكتري ادامه تحصيل دهد، بين چند راهي ادامه تحصيل در مقطع اجتهاد علوم حوزوي، دكتري تربيت مدرس در رشته كلام جديد و كامپيوتر مانده‌بود. مينائي پس از مشورت با اساتيد و دوستان مختلف به اين نتيجه رسيد كه نياز كشور و قابليت‌هاي وي ايجاب مي‌كند كه وي در زمينه هوش مصنوعي و علوم كامپيوتري تحصيل كند.

وي بر همين اساس در سال هفتاد و نه به همراه خانواده راهي امريكا شد تا در رشته هوش مصنوعي در دانشگاه ميشيگان تحصيل كند. مينائي در همانجا نيز از اينكه خود را يك روحاني معرفي كند، ابائي نداشت و تنها سرگرمي خود را تبليغ مذهبي معرفي مي‌كند.

اين تحصيل كرده حوزه در محل اقامت خود در امريكا جلسات متعدد مذهبي و توجيهي برگزار مي‌كرد. اين جلسات كه بيشتر صرف پرسش و پاسخ مي‌شد، هر هفته در دانشگاه ميشيگان برگزار مي‌شد.

يكي ديگر از فعاليت‌هاي وي سخنراني براي اهل سنت با موضوع معرفي شيعه و چالش‌هاي ميان اين دو گروه بود و همچنين سخنراني‌هايي به زبان انگليسي در رابطه با بحث حجاب در اسلام، رابطه فقه و زمان بيش از هفت جلسه و پويايي اجتهاد بود. اين بحث‌ها در كنار بحث‌هاي مفصل قرآني براي دانشجويان و شركت‌كنندگان ارائه مي‌شد.

يكي از كارهاي تبليغي كه مينائي در زمان اقامت خود در امريكا انجام مي‌داد، تبليغ و معرفي محصولات نرم‌افزاري قرآني و ديني مركز تحقيقات كامپيوتري بود. وي كه خود يكي از عوامل تهيه و توليد نرم‌افزارهايي مانند جامع‌الاحاديث و نورالانوار بود، اين نرم‌افزارها را براي اساتيد دانشگاهي و محققان معرفي مي‌كرد.

پروفسور حامد الگار، رئيس دپارتمان شرق‌شناسي دانشگاه بركلي يكي از اين افراد بوده كه مينائي در ملاقاتي با وي به معرفي نرم‌افزار جامع‌الاحاديث پرداخته‌است. حامد الگار در همان زمان مشغول بررسي يكي از آيات سوره يوسف بود. وي ماه‌‌ها از زمان تحقيق خود را به پيدا كردن اشاراتي از اين آيه در كلام شعرا و اساتيد ‌صرف كرده‌بود.

زماني كه مينائي اين نرم‌افزار را به وي معرفي كرد، الگار از وي خواست كه در احاديثي از ائمه اين آيه را جستجو كند، البته حامد الگار پس از ماه‌ها تحقيق تنها موفق به يافتن سه مورد از اين احاديث شده‌بود و زماني كه مينائي در جامع‌الاحاديث جستجو كرد، چهارده مورد از احاديث ائمه كه در رابطه با اين سوره يافت شد.

حامد الگار در مواجهه با اين صحنه اشكانش سرازير شد و به سختي گريست و به مينائي گفت كه اي كاش اين نرم‌افزار را زودتر از اين‌ها به من ارائه كرده‌بوديد تا اين همه از زمان من صرف كار بيهوده‌ نشده‌بود. وي سپس به قدرت كامپيوتر و كارهاي نرم‌افزاري قرآني در ايران اعتراف كرد و مينائي يكي از اين نرم‌افزارها را به وي هديه داد.

ادامه دارد....
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن