تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805667135




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اقتصاد - حسيني مجري طرح تحول اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اقتصاد - حسيني مجري طرح تحول اقتصادي


اقتصاد - حسيني مجري طرح تحول اقتصادي

گروه اقتصاد: مراسم معارفه وزير امور اقتصادي و دارايي روز گذشته در محل وزارتخانه و با حضور احمدي‌نژاد برگزار شد.آئين معارفه سيد‌شمس‌الدين حسيني وزير جديد اقتصاد و دارايي و توديع سرپرست اين وزارتخانه با حضور رئيس‌جمهور و معاون اول او در حالي برگزار شد كه برخلاف برگزاري چنين مراسمي با غيبت حسين صمصامي همراه بود. در اين مراسم بار ديگر رئيس‌جمهور از واگذاري مسووليت اجراي طرح تحول اقتصادي به حسيني تاكيد كرد و گفت: حسيني دبير كارگروه تحولات اقتصادي از امروز به عنوان فردي كه مدت‌ها روي اين كار بزرگ مطالعه كرده، در مقام وزير اقتصاد، مسووليت اجراي آن را نيز به عهده گرفته است. وزير امور اقتصادي و دارايي نيز طرح تحولات اقتصادي را فرصت بي‌نظير و بي‌بديلي دانست كه در اختيار دولت و وزارت اقتصاد قرار گرفته است، ضمن اينكه حسيني اين مسئله مسووليت سنگين را نيز متوجه خودش دانست. سيد‌شمس‌الدين حسيني در مراسم معارفه خود در محل وزارتخانه اقتصاد و دارايي گفت: تحقق سند چشم‌انداز 20ساله مبتني بر بازآفريني و تركيب نهايي جديد بر حوزه اقتصاد، جز با نگاه تحولي مبتني بر تدبير و برنامه‌ريزي امكان‌پذير نيست. او همچنين از حسن‌ظن رئيس‌جمهور كه وي را سخاوتمندانه «رويش انقلاب» توصيف كرد و همچنين از نمايندگان ملت كه با «مسووليت‌شناسي» و «موقعيت‌سنجي» او را با راي بالا در مسند وزارت نشاندند، تقدير كرد. وي افزود: وزارت اقتصاد همواره حساس بوده و امروز كه سياست‌هاي اجرايي اصل 44 قانون اساسي و سند چشم‌انداز 20 ساله ابلاغ شده، از حساسيت بيشتري برخوردار است.

وزير اقتصاد و دارايي گفت:‌ طرح تحولات اقتصادي فرصت بي‌نظير و بي‌بديلي در اختيار دولت و وزارت اقتصاد قرار داده تا در راستاي شكوفايي اقتصاد ملي گام ‌بردارند و اين مسئله مسووليت سنگين نيز براي بنده است.
وي ادامه داد: اجراي مباحث اصلي طرح تحولات اقتصادي برعهده وزارت اقتصاد است و اين وزارتخانه در كنار فعاليت‌هاي مهم ميان‌مدت و بلندمدت تلاش مي‌كند امور كوتاه‌مدتي چون مديريت نقدينگي و حمايت از توليد و فعاليت‌هاي اقتصادي را نيز پيگيري كند. حسيني ادامه داد:‌ برخي مي‌گويند كمبود فرصت دولت نهم خللي در پيش‌برد اهداف وزارتخانه در يك‌سال باقيمانده از عمر اين دولت است، اما چنانچه حلقه انديشه و همكاري گسترش يابد بر محدوديت وقت غلبه خواهيم كرد و از صاحب‌نظران و نخبگان اقتصادي و فعالان اين عرصه دعوت مي‌كنم دولت را در تحول اقتصادي ياري دهند.
وزير اقتصاد و دارايي گفت: وزارت اقتصاد به دليل گستردگي و حساسيت امور با آحاد مردم سروكار دارد و حفظ كرامت مردم شعار آرمان اساسي ماست. حسيني در پايان بر حكم تكريم مردم از زحمات كساني كه در گذشته سكاندار وزارت اقتصاد و دارايي بودند، به‌ويژه داوود دانش‌جعفري و حسين صمصامي كه پيش از اين در دولت نهم مسووليت امروز وي را برعهده داشتند، تقدير كرد.
حسيني مسووليت اجراي طرح تحول اقتصادي را نيز بر عهده دارد
در اين مراسم رئيس‌جمهور اعلام كرد كه حسيني دبير كارگروه تحولات اقتصادي از امروز به عنوان فردي كه مدت‌ها روي اين كار بزرگ مطالعه كرده، در مقام وزير اقتصاد، مسووليت اجراي آن را نيز به عهده گرفته است.
محمود احمدي‌نژاد كه در آيين معارفه وزير اقتصاد و توديع سرپرست اين وزارتخانه سخن مي‌گفت، وزارت اقتصاد و دارايي را بهترين و مؤثرترين سازمان اجرايي كشور عنوان كرد و افزود: بايد مراقبت شود كه مسائل حاشيه‌اي و فرعي مانع از كاركرد واقعي و حركت درست اين وزارتخانه نشود.
وي افزود: جهت‌گيري انقلاب و دولت انقلاب روشن است و امروز اين جهت‌گيري به تفصيل تدوين و مطرح شده گرچه در برخي مقاطع و مواضع و عمدتا در روش‌ها اختلاف نظراتي نيز وجود داشته است. رئيس‌جمهور جهت‌گيري انقلاب و دولت انقلاب را واگذاري امور به مردم عنوان كرد و گفت:‌ صحنه‌گردانان اصلي سياست‌هاي جمهوري اسلامي مردم هستند و كارگزاران تنظيم‌كننده و تعادل‌بخش اين سياست‌ها به حساب مي‌آيند. احمدي‌نژاد افزود: گردانندگان اصلي سياست خارجي مردم هستند و اقتدار ملي عنصري است كه در كار ديپلماسي نقش اثرگذار، ‌تهيه‌كننده و قاطع دارد و منشاء اقتدار ملي توده‌ها هستند.
وي اضافه كرد: موضوع هسته‌اي ايران را مردم به سرانجام خواهند رساند و بدون اقتدار ملي ديپلماسي بي‌معني است. پاسدار فرهنگ و سنت نيز مردم هستند و دستگاه‌ها در كنار مردم وظايف خود را انجام مي‌دهند.
رئيس‌جمهور در همين اساس تصريح كرد: اقتصاد را مردم اداره مي‌كنند و اصل 44 قانون اساسي كه به واگذاري امور اقتصادي به مردم تاكيد دارد، تئوري اقتصادي اسلامي است.
احمدي‌نژاد افزود: نقش دولت در حوزه اقتصاد هدايت و حمايت از فعاليت‌هاي اقتصادي مردم است و بايد تعديل‌كننده باشيم و فرصت‌ها و امكانات را به طور عادلانه در كشور توزيع كنيم تا همه نقاط آباد شده و استعدادها شكوفا شوند. وي افزود: تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله گام اول ماست و براي رسيدن به بالاترين نقطه پيشرفت مادي و معنوي بايد به سرعت توليد علم و ثروت را عملياتي و از همه ظرفيت‌ها در اين مسير استفاده كنيم. دستگاه‌هاي اجرايي نيز حكم مقوم و حامي اين اصول را دارند.
رئيس‌جمهور تصريح كرد: بايد امور بانكي و بيمه و گمرك و سازمان مالياتي ما متحول شوند و هر روز نوآوري داشته باشند تا بتوانيم در مسير پيشرفت تعالي گام ‌برداريم. احمدي‌نژاد افزود: بانك‌ها حكم پالايشگاه خون را دارند كه بايد خون سالم را به اندازه و به موقع به اقتصاد تزريق و منابع را عادلانه تجهيز كنند. همچنين عقود اسلامي را در چارچوب سياست‌هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب اجرا و سازمان مالياتي نيز بايد به موقع و به اندازه و درست ماليات دريافت كند و نيز به توليد ثروت واقعي و سالم و توزيع عادلانه فرصت‌ها و درآمدها كمك كند تا دچار مشكل ريشه‌اي مستمر تورم نشويم. وي ادامه داد: گرچه همكاران ما در سازمان‌هاي مالياتي، بيمه و بانك‌ها و گمركات زحمات زيادي را متحمل مي‌شوند اما هنوز كارها به روال 40 سال پيش انجام مي‌شود و بايد براي رسيدن به كاركرد اين مجموعه بزرگ نظام اطلاعاتي جامع، شفاف و به‌روز داشته باشيم.
وي تاكيد كرد: گمرك و بانك‌ها مراكز حساسي هستند، اما با وجود تلاش‌هايي كه در اين مراكز انجام مي‌شود هنوز كسي قادر نيست گزارش آماده، روشن و به‌روزي از اين مجموعه‌ها داشته باشد كه معتقدم با وجود نيروهاي توانمند در درون اين بخش‌ها مي‌توان اصلاحات را تحقق بخشيد.
رئيس شوراي‌عالي امنيت ملي در ادامه سخنان خود با تاكيد بر اينكه ظرفيت‌هايي كه در برابر ايران اسلامي گشوده شده در جهان بي‌نظير است، اظهار داشت: سخت‌ترين لحظه براي من هنگامي است كه برخي كشورمان را با ديگر كشورها مقايسه مي‌كنند و با وجود توانمندي‌هايي كه داريم مي‌گويند در امور اوليه از كساني كه به لحاظ تمدني و فرهنگي صدها سال از ما عقب هستند، عقب‌تر هستيم.
احمدي‌نژاد بر همين اساس لزوم اجراي طرح تحول اقتصادي را مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: در كشور ما اگر دستگاهي كار نكند كسي با او كاري ندارد، اما هنگامي كه يك دستگاه مي‌خواهد كار مبنايي تحولي انجام دهد دو گروه به سراغ او مي‌آيند. وي يكي از اين گروه‌ها را كساني معرفي كرد كه موافق طرح تحولي در دستگاه‌ها هستند و قصد حمايت و ياري دارند و گروه دوم را به دو دسته هميشه مخالفان و كساني كه كارها را پيچيده و نشدني جلوه مي‌دهند تا مجريان را از كار و تلاش پشيمان كنند، عنوان كرد و متذكر شد بايد مراقب طيف دوم گروه اخير بود.
وي اين نكته را نيز متذكر شد: برخي در سازمان اداري كار را بي‌رغبت و بدون‌انگيزه انجام داده و خراب مي‌كنند و مانع از چشيدن شهد شيرين خدمت توسط ملت مي‌شوند. اما وي در عين حال گفت كه در مجموعه وزارت اقتصاد و دارايي چنين افرادي حضور ندارند و كاركنان اين دستگاه عظيم همه تلاش خود را در راستاي اجراي طرح‌هاي تحولي به كار خواهند بست. رئيس‌جمهور در پايان سيد شمس‌الدين حسيني وزير اقتصاد و دارايي را فردي با‌انگيزه، جوان و پرتوان كه با راي بالاي نمايندگان ملت به مقام وزارت رسيده معرفي كرد و گفت: دكتر حسيني دبير كارگروه تحولات اقتصادي و از امروز به عنوان فردي كه مدت‌ها روي اين كار بزرگ مطالعه كرده در مقام وزير اقتصاد مسووليت اجراي آن را نيز برعهده گرفته است.
وي از همكاران وزارت اقتصاد براي كارهاي بزرگ كشور دعوت كرد و گفت: آقاي حسيني نيز از تمام ظرفيت‌ها، كمك‌ها و تجربيات شما استفاده مي‌كنند كه اگر اين تحولات را صورت دهيد امور جاري به بهترين نحو به پيش مي‌رود.
احمدي‌نژاد گفت: بايد مراقبت شود كه مسائل حاشيه‌اي مانع كاركردهاي واقعي و عدم‌اطلاع مردم نشود و بحث‌هاي مطرح‌شده در دولت توسط مسوولان ذيربط به زيرمجموعه منتقل شود.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن