تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820219675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازسازي سينما، رونق اكران ـ 4/سينماي ايران با مجتمع‌هاي سينمايي احيا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بازسازي سينما، رونق اكران ـ 4/سينماي ايران با مجتمع‌هاي سينمايي احيا مي‌شود
مدير سينما آفريقا و سخنگوي انجمن سينماداران تاسيس مجتمع‌هاي سينمايي را از نيازهاي سينماي ايران دانست و تاكيد كرد اين سالن‌ها به دليل تنوع فيلم تماشاگران را بيشتر جذب مي‌كنند.

محمدرضا صابري درباره شروع فعاليت سينما آزادي و تاثير آن بر فروش سينماهاي اطراف از جمله سينما آفريقا به خبرنگار مهر گفت: افتتاح سينمايي با موقعيت و اعتبار سينما آزادي قطعا روي فروش سالن‌هاي ديگر تاثير مي‌گذارد و فعاليت سينماهاي چندسالنه چنين تاثيري روي سينماهاي مجاور دارد. اين سالن‌ها به دليل تنوع فيلم تماشاگر بيشتري جذب مي‌كنند.

وي در ادامه افزود: ديگر دوره سينماهاي يك سالني گذشته است. حتي در مورد سينمايي مثل آفريقا كه تماشاگر زياد دارد و به دليل قرار گرفتن در مركز شهر معمولا سانس‌هاي آن شلوغ است، قصد داريم با بازسازي آن را به سينمايي دوسالني و مجهز تبديل كنيم.

صابري با اشاره به تاثير سالن سينما در جذب مخاطب گفت: سالن‌هايي كه بازسازي، مرمت و احيا شده‌اند بيشتر تماشاگر دارند. اغلب سينماها عمر مفيدشان را پشت سر گذاشته‌اند، سيستم صوتي، تصويري و تهويه مناسب ندارند و فيلم ديدن در آنها خوشايند نيست، اما سالن‌هاي بازسازي شده كه در آنها تلاش شده رفاه تماشاگر حفظ شود با استقبال مواجه مي‌شوند.

سخنگوي انجمن سينماداران تاكيد كرد: فروش خوب فيلم‌ها در سينما آزادي، پرديس تماشا و سالن‌هاي جديد سينماهاي جمهوري و كارون نشان مي‌دهد اگر سينماها شرايط مطلوب داشته باشند مردم به فيلم ديدن ترغيب مي‌شوند. البته فيلم ضعيف در بهترين شرايط و بهترين سالن هم نمي‌تواند تماشاگر داشته باشد.

صابري در عين حال با تاكيد بر تاثير فيلم در جذب مخاطب گفت: سينماي ايران نياز به زنجيره‌اي از تحول‌ها دارد. جدا از اينكه ساخت فيلم‌هاي خوب ضروري است، اين فيلم‌ها بايد در سالن‌هاي مناسب به نمايش درآيند. اگر مدرنترين سالن‌ها را نيز داشته باشيم، اما فيلم‌ها با تماشاگر ارتباط برقرار نكنند، سينما رو به مرگ مي‌رود.

مدير سينما آفريقا ادامه داد: متاسفانه بعضي رسانه‌ها رايت فيلم‌هاي سينمايي را با قيمت بالا مي‌خرند و از اين طريق فيلمسازان را از اكران فيلم‌هايشان بي‌نياز مي‌كنند. با توجه به شرايط سخت سينماداران و هزينه زياد نگهداري يك سينما چنين اقدام‌هايي آنها را تضعيف مي‌كند.

وي در پايان گفت: در مورد فيلمي مثل "سنتوري" همه از احقاق حق تهيه‌كننده و كارگردان صحبت كردند، اما آيا كسي درباره جبران ضرر و زيان سينماداري كه براي اكران اين فيلم قرارداد بسته بود صحبت كرد؟ در شرايطي كه سينماي ايران از هر نظر در تنگناست، كاش دولت به فكر سينماداران و حمايت از آنها باشد.
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن