تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820236861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيست ونهمين المپيك و وظيفه ما لحظه اي غفلت جايز نيست


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: بيست ونهمين المپيك و وظيفه ما لحظه اي غفلت جايز نيست
بيست ونهمين دوره بازيهاي المپيك به ميزباني كشور كهنه و باستاني چين كه يكي از نمادها و مظاهر تمدن تاريخي و بشري است ديشب طي مراسمي باشكوه در ورزشگاه المپيك پكن، معروف به آشيانه پرنده گشايش يافت. بازيهاي المپيك علاوه بر كاركردهاي متفاوتي كه در عرصه هاي مختلف دارد نمايشگاهي بزرگ است كه در آن، قابليت هاي انساني در عرصه ورزش به نمايش درمي آيد و طي آنكه هر چهار سال يكبار انجام مي شود به صراحت روشن مي شود، كه در اين عرصه چه كساني و كدام كشورها پيشتاز هستند و فاصله آنها در يك رقابت رو در رو با يكديگر به وضوح محك مي خورد.
در اين بازيها كه به خودي خود ميدان آزمون و ارزيابي است، اوج قابليت و توانايي هاي ورزش دنيا به نمايش درمي آيد و فاصله ها به خوبي نمايان مي شود.
در اينجا روشن مي شود كه چه كساني در عرصه ورزش كار مي كنند، درباره رشد و توسعه آن عملاً اهتمام و جديت دارند و چه كساني بيش از كار كردن و عمل نمودن درباره ورزش فقط حرف مي زنند و زمان و انرژي را «نفله» مي كنند.
چه كساني و كدام كشورها برنامه مشخص و كارساز و موثر دارند و چه كساني روزگار به بطالت و روزمرگي مي گذرانند و به دست خود در فاصله خود نسبت به دسته اول بيش از پيش مي افزايند.
علاوه بر اينها، اينجا محل و ميدان مناسبي است تا هر كس و هر كشور فارغ از ديگران خودش را با خودش و آنچه كه پيش از اين و مثلاً چهار سال پيش و دوره قبل المپيك بوده، با آنچه كه حالا هست مقايسه كند و پاسخ اين سؤال را دريابد كه؛ آيا نسبت به دوره و دوره هاي قبل جلو رفته و به وعده ها و شعارهايي كه در پايان دوره پيشين درباره «آينده بهتر» سر داده عمل كرده يا هماني است كه بوده و بدتر از آن، مغبون و عقب تر هم رفته است.
ورزش ايران نيز در المپيك بيست و پنجم با بيش از پنجاه ورزشكار و در چند رشته ورزشي حضور دارد، اين در حاليست كه در اين دوره از بازيها بيش از ده هزار ورزشكار از سراسر جهان در رشته هاي رسمي و المپيكي حضور دارند. حالا فرصت و مجال خوبي بدست آمده تا ما نيز هم خود را با ديگران بسنجيم و فاصله ورزش خود را با ساير كشورها اندازه بگيريم و خود را با گذشته خودمان مقايسه كنيم و ببينيم ورزش ما صرف نظر از شعارها و وعده ها عملاً در چه مسيري حركت مي كند؛ رو به جلو يا خداي ناكرده رو به عقب؟ هر چند كه كميت ورنگ مدال ها در اين ميان ملاك مهمي براي ارزيابي است اما ناگفته پيداست كه اين تنها ملاك و معيار منحصر به فرد نيست بلكه بايد با نگاهي تيزبين و ژرف و فراتر از عدد ها و رنگ ها، وضع و حال ورزش خود را در المپيك به نظاره بنشينم و قضاوتي كارشناسانه، دقيق و مهمتر از همه منصفانه در اين باره داشته باشيم. بنابراين آنهايي كه درباره ورزش دستي بر آتش و نقشي بر عهده دارند به ويژه كساني كه صاحب قلم، سخن، تريبون و تحليل هستند، اين روزها وظيفه دارند بازيهاي المپيك و به ويژه عملكرد ورزشكاران كشور عزيزمان را زير ذره بين قرار دهند و آن را متعهدانه و روشن بينانه نقل و ارزيابي نمايند و قضاوت و نظر خود را به صراحت اعلام نمايند تا با نگاه خريدار مسئولان درباره حال ورزش و واقعيت هاي آن آگاهي لازم را كسب و بيماري هاي آن تشخيص و براي آينده هر چه بهتر آن برنامه ريزي و تلاش نمائيم.
در اين روزهاي مهم جا دارد همه، به ويژه كارشناسان و اهالي فن و بالاخص رسانه هاي گروهي (كه در اين ميان نقش راديو و تلويزيون پررنگ تر است) بيشتر وقت و انرژي خود را صرف ديدن و بررسي كردن بازيهاي المپيك و عملكرد ورزشكاران كشورمان نمايند و از اين ميدان مهم كه بدون ترديد امروز قلب ورزش جهان در آن مي تپد، آني نظر و توجه خود را غافل و صرف پرداختن به هياهوهاي كاذب، حاشيه هاي بي حاصل و... نكنند و به وظيفه اي كه درباره ورزش بر عهده دارند به درستي و مسئولانه عمل نمايند.
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن