تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820511470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكرار/معاون اول رئيس‌جمهور در مراسم بزرگ روز جانباز خبر داد: پوشش بيمه‌اي يك ميليون و 200 هزار نفر از جامعه ايثارگري در سال‌جاري


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تكرار/معاون اول رئيس‌جمهور در مراسم بزرگ روز جانباز خبر داد: پوشش بيمه‌اي يك ميليون و 200 هزار نفر از جامعه ايثارگري در سال‌جاري
خبرگزاري فارس: معاون اول رئيس‌جمهور گفت: پوشش بيمه‌اي جامعه ايثارگري در سال 87 به يك ميليون و 200 هزار نفر خواهد رسيد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، پرويز داودي در مراسم جشن بزرگ روز جانباز كه شب گذشته در مجموعه ورزشي انقلاب برگزار شد، گفت: امروز مصادف با روز جانباز و ولادت مكرم قمر بني هاشم بود. كسي كه با ايثار و جانفشاني خود، برگ زريني را در تاريخ در جلو بردن آرمان‌ها و تبعيت از امامت و ولايت به جا گذشت و الگوي بي‌نقصي براي همه ما شد.
وي خطاب به جانبازان افزود: حضرت ابوالفضل (ع) براي شما هدايتگر بود و از بركت آن وجود در موقعيتي قرار گرفتيد كه هم عزت دنيا و هم عزت آن دنيا را براي خود خريديد.
داودي اظهار داشت: جانفشاني‌ها، ايستادگي‌ها و مقاومت‌هاي شما برگ زريني براي دشمنان و درسي براي سلطه‌گران بود تا بدانند در صورت تجاوز به اقتدار و حاكميت جمهوري اسلامي ايران، با چنين جانفشاني‌هايي روبرو خواهند شد و به فضل و ياري الهي موفقيتي به دست نخواهند آورد و حتي در سراشيبي اضمحلال پيش مي‌روند كه هم‌اكنون شاهد اين روند و حركت هستيد.
وي ادامه داد: روز به روز به فضل خدا، جمهوري اسلامي ايران در صحنه‌هاي داخلي و بين‌المللي در مقام‌هاي بالاتري قرار مي‌گيرد و هم اكنون جمهوري اسلامي ايران نه تنها تعيين‌كننده در صحنه‌هاي معادلات منطقه‌اي و بين‌المللي شده است بلكه عزت و افتخار جمهوري اسلامي ايران به حدي رسيده است كه هيچ‌كدام از ابرقدرت‌هايي كه تاكنون ادعاي حاكميت بر دنيا را داشتند، نمي‌توانند اين قدرت را انكار كنند و ناچار هستند تبعيت كنند و در هر معضل منطقه‌اي و بين‌المللي نظرات جمهوري اسلامي ايران را مد نظر قرار دهند.
معاون اول رئيس جمهور اضافه كرد: اگر خداي ناكرده آن ها به سرشان بزند كه كوچك‌ترين تجاوزي به مرز اين كشور بزرگ داشته باشند با عكس‌العمل‌هايي روبرو خواهند شد كه زمينه‌ساز سراشيبي و سقوط نهايي آن‌ها را به دنبال خواهد داشت و چنانچه امام خميني (ره) در مقطعي از انقلاب، صداي خرد شدن استخوان‌هاي نظام سلطه كمونيستي را شنيدند و آن نظام از هم پاشيد، انشاءالله روزي را خواهيم ديد كه مقام معظم رهبري صداي خرد شدن استخوان‌هاي نظام سلطه سرمايه‌داري را خواهد شنيد.
وي با بيان اين‌كه دولت نهم خود را وامدار ايثارگران عزيز مي‌داند، گفت: با ديد بلند و بينش عظيمي كه مقام معظم رهبري در چشم‌انداز جمهوري اسلامي ايران دارند، شأن و مقام ايثارگري و آزادگي، اصول انقلاب و فداكاري در راه اين اصول به خوبي در سياست‌هاي امور فرهنگي تبيين و ديده شده است و دولت نهم متعهد است كه اين راه را دنبال كند.
داودي ادامه داد: در برنامه چهارم و در سياست‌هاي پيشنهادي رئيس‌جمهور به مقام معظم رهبري براي سياست‌هاي كلي برنامه پنجم نيز در بخش سياست‌هاي فرهنگي، اين ايجاد، تحرك و تشويق روحيه ايثارگري و جانبازي به خوبي ديده شده است و جزو برنامه‌ها و اصول اساسي است كه در برنامه پنجم آن را دنبال خواهيم كرد.
وي به فعاليت دولت نهم در عرصه ايثارگري اشاره كرد و اظهار داشت: دولت نهم سعي كرده تا آنجايي كه مقدور است قدر زحمات ايثارگران را بداند البته شما هم مي‌دانيد كه اين هرچقدر تلاش كنيم، ذره‌اي از زحمات شما را نمي‌توانيم جبران كنيم ولي ما مقدورات و امكاناتي داريم و سعي مي‌كنيم در اين حد، جوابگوي اين همه فداكاري باشيم.
معاون اول رئيس‌جمهور اضافه كرد: دولت نهم سعي كرده است كه در اين زمينه با افزايش پوشش بيمه‌اي براي جامعه ايثارگري در حد 30 درصد نسبت به 83 در سال‌هاي 84 و 85، كار كند و در سال 87، اين پوشش را به يك ميليون و 200 هزار نفر خواهد رساند.
وي افزود: در بخش پوشش بيمه درمان هم با حدود 450 هزار نفر در سال 87، اين پوشش را تعميم خواهد داد و براي پوشش خدمات فرهنگي و ورزشي با يك رشد 26 درصد به 460 هزار نفر خواهد رساند.
داودي ادامه داد: در ساير زمينه‌ها مثل اشتغال، خودرو، تسهيلات قرض‌الحسنه، بلاعوض و تحصيلي، تا آنجايي كه در توان ما بود هميشه شما در دولت استثنا بوديد و البته استثنا هستيد.
وي اعتبارات بنگاه‌هاي اقتصادي را 204 ميليارد تومان در سال 86 ذكر كرد و گفت: در سال 87 با توجه به گشايش‌هايي كه در سياست‌هاي پولي با توجه به دستور رياست‌جمهور طي يك ماه بايد صورت گيرد، با بازشدن اين سياست‌ها، اولويت‌ اول را به قشر ايثارگر خواهيم داد.
معاون اول رئيس‌جمهور در خصوص بودجه بنياد شهيد و امور ايثارگران اظهار داشت: در بودجه اين بنياد رشد خوبي داديم و در حال حاضر 2 هزار و 100 ميليارد تومان است كه سرانه آن نسبت جمعيت تحت پوشش بالاست البته با توجه به اين‌كه بودجه‌اش هزينه‌اي است.
انتهاي پيام/
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن