تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805491650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازنشستگي سوژه سياسي بازنشستگي اساتيد؟


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: بازنشستگي سوژه سياسي بازنشستگي اساتيد؟
اينجانب دكتر محمدتقي احمدي استاد دانشگاه تربيت مدرس نسبت به درج خبر مربوط به شخص خود مندرج در صفحه اول روزنامه اعتماد مورخ روز پنجشنبه 3 مردادماه 87 درباره ممنوعيت تدريس به شدت اعتراض دارم. اين خبر كذب محض بوده و نشر آن در يك روزنامه وزين آن هم در صفحه اول بدون تحقيق و بررسي از سوي سردبير بسيار عجيب و دور از انتظار من است.
گروه سياسي- جواد حجتي: روزنامه اعتماد روز پنج شنبه، سوم مرداد ماه در حالي با تيتر اول در صفحه نخست خود از دور جديد بازنشستگي اساتيد دانشگاهي خبر داد كه 4 روز بعد ناگزير از انتشار تكذيبه يكي از همان اساتيدي شده بود كه براي مريه خوانده بود؛ اين استاد دانشگاه ضمن اعتراض شديد به انعكاس خبر بازنشستگي و ممنوعيت تدريس، آن را كذب محض خوانده بود.

به گزارش رجانيوز، استاد دانشگاه تربيت مدرس در تكذيبيه اعتراض آميز خود كه اعتماد آن را توضيح ناميد، خاطرنشان كرد: "با سلام، احتراماً اينجانب دكتر محمدتقي احمدي استاد دانشگاه تربيت مدرس نسبت به درج خبر مربوط به شخص خود مندرج در صفحه اول روزنامه اعتماد مورخ روز پنجشنبه 3 مردادماه 87 درباره ممنوعيت تدريس به شدت اعتراض دارم. اين خبر كذب محض بوده و نشر آن در يك روزنامه وزين آن هم در صفحه اول بدون تحقيق و بررسي از سوي سردبير بسيار عجيب و دور از انتظار من است. از آنجا كه چنين مشكلي هيچ گاه برايم پيش نيامده و اصولاً دليلي براي آن وجود ندارد، خواهشمندم اين تكذيبيه طبق قانون مطبوعات در همان محل از صفحه اول سريعاً چاپ شود".

اعتماد همچنين در گزارش خود گفت و گويي با ايرج گلدوزيان، كه او را از جمله بازنشستگان معرفي كرده بود، انجام داد تا از وي براي محدود شدن اساتيد با گرايش هاي سياسي متفاوت در دولت نهم تأييديه بگيرد اما گلدوزيان بر خلاف تمايل دست اندركاران اين روزنامه، ضمن تأييد بازنشستگي اش، آن را پس از سال ها سابقه كاري، امري عادي و طبيعي قلمداد كرده بود.

اين پروژه اما براي سومين سال متوالي است كه از سوي روزنامه هاي مخالف دولت كليد مي خورد، به طوري كه سال گذشته نيز در چنين روزهايي تيترهاي اول خود را به "دور تازه حذف اساتيد دانشگاهي" و "خانه نشيني اساتيد" اختصاص دادند و خبر از جلوگيري از تدريس برخي از اساتيدي دادند كه البته اين اخبار نيز تكذيب شد.

اما جالب اينجاست كه اعتماد بدون اعتنا به اين تكذيبيه ها، مجدداً نام تعدادي از اين اساتيد را ذكر كرده است كه يكي از آنها ميرجلال‌الدين كزازي، استاد دانشگاه علامه طباطبايي تأكيد كرد كه وي در گفتگو با خبرگزاري فارس با بيان اينكه من به فراخي و روشني مي گويم هيچ تنگنا و فشاري مرا وانداشته است كه درخواست بازنشستگي كنم.

وي در خصوص بازنشستگي خود نيز توضيح داده بود: "من در آغاز تيرماه درخواست بازنشستگي كرده‌ام. چون سي و چند سال است كه در دانشگاه تدريس مي‌كنم. استادي كه 30 سال پيشينه كار در دانشگاه را داشته باشد، از ديد آئين و قانون مي‌تواند درخواست بازنشستگي كند. من هم از اين امكان بهره بردم و درخواست بازنشستگي كردم. هيچ انگيزه ديگري در كار نبوده است و هيچ تنگنا و فشاري مرا وانداشته است كه درخواست بازنشستگي كنم. حتي دكتر شريعتي رئيس دانشگاه علامه پاي مي‌فشرد و از من مي‌خواست كه درخواست خود را پس بگيرم. او به من مي‌گفت كه به من در دانشگاه نياز هست."

حسين بشيريه و هادي سمتي نيز از اساتيدي بودند كه براساس آيين نامه دانشگاهها و به دليل غيبت غيرموجه بيش از يك سال از دانشگاه اخراج شدند.

در همين زمينه صادق زيبا كلام كه از مخالفان جدي دولت محسوب مي شود نيز در نوشته اي، اخراج كزازي و بهزاد شاهنده را كه هم اتاقي وي در دانشكده است، از اساس كذب خواند و در مورد بشيريه و سمتي با اشاره به اينكه موضوع به رغم غيبت غيرموجه اين افراد و ارجاع پرونده به كميته انضباطي، با نظر مساعد مديريت دانشگاه در حال مرتفع شدن بوده است، اخراج آنان را به دليل جوسازي برخي رسانه هاي طيف همسو با خود خواند.

اين استاد دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران در بخشي از يادداشت با اشاره به اينكه نوشته اش باب طبع كساني كه قصد بهره برداري سياسي از اين ماجرا را دارند، نخواهد بود، افزود: «خواستم به مولايي موذيانه بگويم كه وقتي سال 1373 دكتر سيدجواد طباطبايي و جليل روشن دل را مثل آب خوردن اخراج كردند، مي شود به من بگويي دكتر حسين بشيريه كدام اعتراض و حركتي را در جهت حمايت از همكاران اخراجي اش انجام داد؟ اما مشكلم اين است كه يوسف مولايي را هم واقعاً دوستش دارم... خواستم به او بگويم وقتي سال 1372، حقوق دكتر رضا رئيسي طوسي را قطع و ممنوع التدريس اش كردند، من، شما، دكتر بشيريه و ساير همكاران كدام حركت را براي دفاع از حقوق او كرديم.»

وي درباره موضوع بازنشستگي شاهنده نيز به بيان ناگفته هايي پرداخت و با اشاره به اينكه سالها خارج از ايران بوده و امسال براي مشخص شدن وضعيت بازنشستگي (و احتمالاً دريافت مستمري اعضاء هيت علمي كه مبلغ كمي هم نيست) به دانشگاه آمده بود، مي گويد: «اوايل شهريورماه امسال بود كه برخي از روزنامه هاي اصلاح طلب با تيتر درشت در صفحه اول گزارش دادند كه "موج جديد تصفيه استادان به راه افتاد" و بعد هم مشروح گزارش كه دكتر بهزاد شاهنده، دكتر ميرجليل الدين كزازي، دكتر حسين بشيريه و دكتر هادي سمتي اخراج شدند و شرحي از اينكه اين استادان دگرانديش و... بوده اند... دكتر شاهنده اساساً از اوايل دولت آقاي خاتمي به سمت معاونت مديري عامل كيش درآمده و به آن منطقه رفته بود. هرازگاهي مي آمد تهران، سري به دانشكده مي زد و مي رفت. از اواخر دولت ابدمدت و قوي شوكت اصلاحات نيز آن سمت را ترك گفت و براي تدريس به دانشگاهي در سئول در كره جنوبي رفت. دو سالي هم آنجا بود تا اواسط تابستان امسال كه مجدداً آمد تهران. از من پرسيد كه چه راهي براي روشن شدن وضعيت استخدامي اش در دانشگاه به نظرم مي رسد؟ گفتم بهترين راه اين است كه تقاضاي بازنشستگي كني. گفت نمي توانم چون پرونده ام رفته كميته انضباطي استادان براي غيبت غيرمجاز. با هم مدتي به دنبال كارش رفتيم و بالاخره با رايزني، اغماض و گذشت مسوولان دانشگاه از قريب به ده سال غيبتش، قرار شد بازنشسته شود. مسرور و دلگرم پس از درست شدن كارش، دكتر شاهنده بازگشت به كره تا آن ماجراي تصفيه استادان پيش آمد. هراسان با من از كره تماس گرفت كه اينها چرا پاي مرا وسط كشيده اند؟ دكتر ميرجليل الدين كزازي هم اعلام داشت كه درخصوص من نه تصفيه اي صورت گرفته و نه اخراج شده ام. من خودم دو سال است كه تقاضاي بازنشستگي كرده ام اما دانشگاه موافقت نمي كند.»

بزرگنمايي روزنامه هاي مخالف دولت درخصوص بازنشستگي اساتيد دانشگاه در حالي صورت مي گيرد كه بر اساس گزارش هاي منتشر شده از سال 76 تا 84 طبق اسناد موجود حداقل 279 نفر از استادان در دانشگاه تهران بازنشسته و 45 نفر هم اخراج شدند كه بر اين اساس، بيشترين اخراجي ها و بازنشستگي اساتيد در دولت گذشته روي داده است.

با اين حال، به نظر مي رسد برخلاف دو تابستان گذشته كه با نزديك شدن به آغاز سال تحصيلي دانشگاهها گزارش هاي نادرستي انتشار مي يافت، كه بعضاً براي اساتيد مورد اشاره در آن گزارش ها دردسرساز هم مي شد، امسال استقبال چنداني از اين سوژه تكراري نشده است. آيا سوژه بازنشستگي اساتيد دانشگاه بازنشسته شده است؟

خبر مرتبط:

دروغ هاي زنجيره اي

بشيريه را روزنامه‌هاي خودمان اخراج كردند!

قول بده مقاله ننويسي وگرنه اخراجت مي‌كنم!
 پنجشنبه 17 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 336]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن