تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820628194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سينما - پيروي از سليقه تماشاگر


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: سينما - پيروي از سليقه تماشاگر
سينما - پيروي از سليقه تماشاگر

برندان فريزر
يكي از نقاط قوت «مقبره امپراطور اژدها» فاصله گرفتن آن از دو قسمت قبلي و تكيه بر داستان و روايت و حتي شخصيت‌هاي جديد است. خوشبختانه روساي استوديو قانع شدند كه براي كسب موفقيت و كيفيت بهتر بايد اشتباهات دو فيلم قبلي حذف شوند و در عوض عناصر جديدي به كار گرفته شوند. به همين دليل دست راب كوهن را كاملا باز گذاشتند تا هر تغييري لازم مي‌داند اعمال كند و بي‌توجه به دو فيلم قبلي داستان مورد نظر خودش را به تصوير بكشد. چنين اتفاقي كمتر در فيلم‌هاي دنباله‌اي روي مي‌دهد و تصور مي‌كنم «مقبره امپراطور اژدها» از اين نظر يك برگ برنده نسبت به فيلم‌هاي مشابه‌اش دارد. رابطه پوياي ميان پدر و پسر يكي از همين عناصر جديد است كه جذابيت مضاعفي به فيلم مي‌بخشد و باعث مي‌شود شخصيت‌ها از ظاهر قبلي خود فاصله بگيرند و سير و سلوك روحي و رواني منحصر به فردي را تجربه كنند. طبيعتا اين تجربه منحصر به فرد تماشاگران را هم تحت تاثير قرار مي‌دهد و آنهايي را كه از روابط و داستان‌هاي كليشه‌اي خسته شده‌اند به وجد مي‌آورد. البته استفاده از ماريو بلو به جاي ريچل وايز هم در خلق اين فضاي جديد بي‌تاثير نيست.
ماريا بلو
از بچگي عاشق نقش‌هاي اكشن بودم و هميشه دوست داشتم روزي در يكي از اين نقش‌ها بازي كنم. خوشحالم كه بالاخره به آرزويم و رسيدم و توانستم در 40سالگي كه معمولا سن افول بازيگران زن است يك نقش اكشن را بر عهده بگيرم. بيشتر بازيگران زن نمي‌توانند با سن بالاي خود كنار بيايند و به همين دليل بعد از چند سال كه در نقش‌هاي جوان بازي مي‌كنند از سوي تماشاگران طرد مي‌شوند. شخصا هيچ مشكلي از اين جهت ندارم و معتقدم اگر بازيگر در نقش‌هايي كه متناسب با سنش است بازي كند بيش از نصف راه را رفته است. خيلي از همكارانم وقتي شنيدند مي‌خواهم در قسمت سوم موميايي نقش مادر يك پسر 20 ساله را بازي كنم سعي كردند با توصيه‌هاي خود منصرفم كنند. من اما در عوض به سراغ منابع تحقيقي رفتم تا بتوانم به خوبي نقش يك مادر دلسوز را بازي كنم. رابطه زن و شوهر در اين فيلم با كمي بحران همراه است و فكر مي‌كنم همين عامل مي‌تواند تماشاگران جديدي براي فيلم دست و پا كند. ازدواج اِولين و ريك بعد از سال‌ها دچار ملال و بطالت شده است و هر دوي آنها درست مانند زوج‌هاي امرزي دنبال راهي مي‌گردند تا مشكلات‌شان را به بهترين نحو ممكن حل و فصل كنند.
جت لي
مردم اغلب تصور مي‌كنند بازي در نقش‌هاي منفي كار سختي است و بازيگر به راحتي نمي‌تواند از پس اجراي آن بربيايد. اما به اعتقاد من اين نقش‌هاي مثبت هستند كه بازيگر را به چالش مي‌كشند و از او مي‌خواهند با تمام قدرت هنرنمايي كند. هنگام بازي در نقش مثبت دائما بايد حواس‌تان جمع باشد تا مبادا كار بدي انجام دهيد چون تماشاگران ممكن است به اشتباه بيفتند. در عوض وقتي نقش‌تان در فيلم منفي است مي‌توانيد هر كاري دلتان مي‌خواهد انجام دهيد و به هيچ مصلحت و ملاحظه‌اي هم تن ندهيد. با اين حال تماشاگران شرقي و غربي درك متفاوتي از نقش‌هاي منفي و مثبت دارند و به يك چشم به آنها نگاه نمي‌كنند. مثلا تماشاگران آمريكايي مي‌توانند بازيگر را در هر نقشي بپذيرند و با سر و شكل جديدش كنار بيايند اما تماشاگران چيني بازيگر را فقط در قالب نقش‌ منفي يا مثبت مي‌پذيرند و ممكن است هرگز نتوانند با شخصيت من در اين فيلم كنار بيايند. چون من غالبا نقش‌هاي مثبت بازي كرده‌ام و در اين فيلم ايفاگر نقش يك موميايي شرور هستم. البته به احتمال زياد اكران اين فيلم در يك هفته مانده به شروع المپيك هم قطعا بر فروش فيلم در چين تاثير مي‌گذارد چون اين روزها مردم سرگرم المپيك‌ هستند و سينما براي‌شان اهميتي ندارد.
ميشل يوه
وقتي باخبر شدم راب كوهن قرار است قسمت سوم موميايي را كارگرداني كند خيلي خوشحال شدم همه مي‌دانند تنها تفاوت راب با چيني‌ها اين است كه چشم‌هايش بادامي نيستند. هيچ‌كس به اندازه راب براي كارگرداني اين فيلم مناسب نبود چون او يك بوديست است و به فرهنگ چيني عشق مي‌ورزد. مطمئنا عشق و علاقه وي به لوكيشن فيلم به تماشاگران هم منتقل مي‌شود و تصوير چيني‌ها را در ذهن آنها ترميم مي‌كند. در سال‌هاي اخير فيلم‌هاي هاليوودي رابطه خوبي با چيني‌ها نداشته‌اند و به شكل كليشه‌اي آنها را به تصوير كشيده‌اند. اما اين فيلم با همه آنها تفاوت دارد و مي‌توان تماشاگران غربي به خصوص نوجوان را با آداب و رسوم سنتي چيني آشنا كند. تهيه‌كنندگان مي‌توانستند كار خود را راحت كنند و به جاي اينكه مصائب فيلمبرداري در چين را به جان بخرند گروه را به يكي از شهر‌هاي كوچك و مناطق بياباني آمريكا يا آسيا بفرستند اما به جاي اين كار آگاهانه به تمام لوكيشن‌هايي كه در فيلمنامه وجود داشته است وفادار مانده‌اند و تمامي صحنه‌ها را در مكان‌هاي واقعي با پس‌زمينه تاريخي فيلمبرداري كرده‌اند. جلوه ويژه و هنرهاي رزمي زيادي هم كه در فيلم استفاده شده است همه در راستاي رسيدن به تصاويري نوشته شده در فيلمنامه بوده است.
لوك فورد
بعضي بازيگر‌ها توانايي‌ بالايي در برابر پرده سبز دارند و مي‌توانند در برابر آن كاملا طبيعي عكس‌العمل نشان دهند. برندان فريزر قطعا يكي از اين بازيگران است چون بارها بازي كردن در برابر پرده سبز را تجربه كرده است و يكي از متخصصان بازيگري در مقابل پرده سبز به شمار مي‌رود. برندان با تكيه توانايي‌هاي چشمگيرش نقش يك پدر ميانسال را هم خيلي خوب بازي كرد و وقتي در پشت صحنه حضور داشت از كمك به همه از جمله من كه بازيگر تازه كاري هستم چشمپوشي نمي‌كرد. به نظرم هر فيلمي به يكي از اين بازيگران حرفه‌اي نياز دارد تا حواس‌ا‌ش به همه چيز باشد و نگذارند كسي دست از پا خطا كند.
جان هانا
در پروژه‌هاي بزرگ و پرهزينه‌هاي مانند «موميايي» هيچكس نمي‌تواند تك ‌روي كند و همه بايد با تبعيت از يك مرام اشتراكي در جهت بهبود كيفيت فيلم گام‌بردارند. شايد در فيلم‌هاي مستقل و كم هزينه بازيگر بتواند كمي خودخواه باشد و به همبازي‌هايش توجه نكند اما در فيلم‌هاي بزرگ اگر كسي بخواهد ساز مخالف بزند پول و سرمايه زيادي را هدر مي‌دهد و كارگردان و تهيه‌كننده هرگز نبايد بگذارند بازيگر سرخود عمل كند و نگران ويژگي‌هاي ظاهري خود باشد. كيفيت فيلم در اين قبيل پروژه‌ها از همه چيز مهم‌تر است و به نظرم حتي كارگردان هم بايد به جاي توجه به سليقه خود به همان راهي برود كه تماشاگران و هواداران فيلم دوست دارند. اين خاصيت فيلم‌هاي محبوب و مشهور است و به همين دليل هر كسي از عهده آن برنمي‌آيد.
 پنجشنبه 17 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن