تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820651778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نامگذاري روزي به عنوان روز «ملي قرآن»رئيس اداره عقيدتي سياسي سازمان صنايع هوافضا:ثبت روز «ملي قرآن» نقطه عطفي در اتحاد مسلمانان جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: نامگذاري روزي به عنوان روز «ملي قرآن»رئيس اداره عقيدتي سياسي سازمان صنايع هوافضا:ثبت روز «ملي قرآن» نقطه عطفي در اتحاد مسلمانان جهان است
گروه فعاليت‌هاي قرآني: ناميدن روزي در سال به عنوان روز ملي قرآن مي‌تواند نقطه عطفي در اتحاد مسلمانان جهان باشد و به دليل اهميت فراوان موضوع بهتر است هفته‌اي به اين امر اختصاص داده شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين«زماني» رئيس اداره عقيدتي سياسي سازمان صنايع هوافضا در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: ايجاد حلقه اتصال بين فعالان قرآني كشور با نامگذاري روزي به نام روز ملي قرآن به منظور دوري از موازي‌كاري و انجام كارهاي كليشه‌اي مي‌تواند نقطه عطفي در اتحاد مسلمانان جهان باشد.

وي تصريح كرد: به نظر من براي پرداختن بهتر به اين سوژه مهم و جهاني در ترويج فرهنگ اسلامي و قرآن بايد هفته‌اي در سال به نام هفته ملي قرآن انتخاب شود تا با شناساندن فعاليت‌هاي قرآني خدمت بزرگي به قرآن شود.

رئيس اداره عقيدتي سياسي سازمان صنايع هوافضا تاكيد كرد: قرآن سرشار از اعجاز و مطالب شنيدني است همچنين منبع عظيمي براي انجام كارهاي پژوهشي و تحقيقاتي و توجه دادن مردم دنيا با اختصاص هفته‌اي به نام قرآن مي‌تواند بستري براي ترويج علوم قرآني باشد.

وي در ادامه افزود: گسترش فرهنگ قرآني در سطح دنيا مي‌تواند آثار تربيتي و سازنده‌اي به ارمغان بياورد و خود اين مهم، گام بزرگي است در رسيدن به نوآوري و شكوفايي در امور كه مورد تاييد و تاكيد مقام معظم رهبري است.

زماني در پاسخ به اين پرسش كه به نظر شما چه ايامي براي نام‌گذاري روز ملي قرآن مناسب است، عنوان كرد: با الهام از خود قرآن، ماه مبارك رمضان كه ماه نزول اين كتاب آسماني است و در آن هنگام توجه خاصي به قرآن و فعاليت‌هاي قرآني مي‌شود، زيباترين ماه براي انتخاب هفته‌اي از آن به نام هفته جهاني قرآن است.

رئيس اداره عقيدتي سياسي سازمان صنايع هوافضا با اشاره به تاكيد پيامبر اكرم (ص) بر قرآن و عترت كه دو پايه و اساس هدايت انسان‌ها در اسلام است تصريح كرد: هفته ملي قرآن مي‌تواند با ميلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبي(ع) آغاز و تا ليالي قدر كه زمان نزول قرآن است ادامه يابد.

وي با اشاره به خلاء توجه جهاني به قرآن حتي در ميان مسلمانان گفت: با ثبت روزهايي در تقويم چون؛ عاشورا، غدير و اعياد و وفيات ائمه معصومين (ع) به عترت توجهاتي مي‌شود و متاسفانه ثبت روزي در سالنامه به منظور توجه خاص به قرآن كه بالاترين پناهگاه و مظهر هدايت است، در ميان مسلمانان جهان كم‌رنگ است.

حجت‌الاسلام والمسلمين زماني در جواب به اين سئوال كه براي ماندگاري و اثرگذاري روز ملي قرآن چه فعاليت‌ها و برنامه‌هايي بايد در اين روز انجام شود، اظهار كرد: فعاليت‌هاي ادبي، هنري و پژوهشي فراواني درباره قرآن انجام شده است و معرفي و پخش اين آثار با كمك رسانه و مجموعه‌هاي فرهنگي مي‌تواند در ايام خاص اشاره شده مطلوب باشد.

رئيس اداره عقيدتي سياسي سازمان صنايع هوافضا اظهار كرد: معرفي جلوه‌هاي مختلف قرآن از حيث شگفتي مانند راز اعداد قرآن كه به طور مثال آغاز قرآن با سوره هفت آيه‌اي حمد است و يا طواف به دور خانه خدا و ديگر اعمال حج كه عدد هفت در آن مشهود است همچنين توجه به سرنخ‌هاي علمي و صنعتي در قرآن مي‌تواند ايده‌اي براي ايجاد برنامه در هفته ملي قرآن باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين«زماني» در پايان يادآور شد: سوژه نامگذاري روزي به عنوان روز ملي قرآن بسيار زيبا و كارساز است كه به واسطه اتحاد فعالان قرآني كشور و با خلوص نيت و دلسوزي براي ترويج فرهنگ قرآني، تثبيت خواهد شد.
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن