تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803898008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 وزير پيشنهادي رئيس جمهور راي اعتماد گرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: 3 وزير پيشنهادي رئيس جمهور راي اعتماد گرفتند
هر سه وزير پيشنهادي رئيس جمهور از مجلس راي اعتماد گرفتند.
به گزارش خبرنگار امور مجلس ما، جلسه علني ديروز به بررسي برنامه و صلاحيت سيدشمس الدين حسيني، حميد بهبهاني و علي كردان وزراي پيشنهادي اقتصاد، راه و كشور اختصاص داشت كه در نهايت پس از اظهارات موافقان و مخالفان و دفاعيات رئيس جمهور از وزراي پيشنهادي، حسيني با 217راي، بهبهاني با 181راي و كردان با 169راي از مجموع 271نماينده حاضر در جلسه راي اعتماد لازم را كسب كرده و به كابينه نهم راه يافتند.
معرفي وزرا توسط رئيس جمهور
بر اساس اين گزارش، در ابتداي جلسه علني رئيس جمهور پشت تريبون قرار گرفت و به معرفي سه وزير پيشنهادي خود پرداخت.
دكتر احمدي نژاد در معرفي حسيني وزير پيشنهادي اقتصاد گفت: امروز دولت با كمك شما نمايندگان خودش را براي اجراي طرح بزرگ تحول ساختاري در اقتصاد كشور آماده مي كند. اجراي اين طرح بزرگ نيازمند انسجام و تحرك جديد در گروه اقتصادي دولت است. به همين دليل از جناب آقاي دكتر حسيني كه از متخصصين جوان، متعهد، توانمند، فعال و دلسوز هستند براي پذيرش اين مسئوليت دعوت كرديم.
رئيس جمهور سپس به معرفي حميد بهبهاني به عنوان وزير پيشنهادي راه و ترابري پرداخت و گفت: امروز همه شما با مشكلات راه آشنا هستيد از دورترين روستاها تا ارتباطات داخلي و ترانزيتي در بخش راه، لذا ما نيازمند يك تغيير نگاه در مجموعه وزارت راه هستيم. شما مي دانيد وزارت راه گرچه نيروهايش غالبا جزو نيروهاي انقلاب هستند اما ما نيازمند حاكميت نگاه و برنامه ريزي علمي و درازمدت به عرصه حمل و نقل و مجموعه فعاليتهاي راه و راه آهن و كشتيراني و حمل و نقل هوايي هستيم. به همين دليل از جناب آقاي دكتر بهبهاني كه متخصص اين رشته هستند و از كساني هستند كه در كسوت استادي دانشگاه همواره در خدمت انقلاب و جهت گيري ها و برنامه هاي انقلاب در دانشگاه و بيرون دانشگاه بوده اند دعوت كرديم تا اين مسئوليت را بپذيرند.
رئيس جمهور همچنين ضمن معرفي كردان به عنوان وزير كشور گفت: ايشان قبل از انقلاب در خط انقلاب بودند. از ابتداي انقلاب هم همواره در مسئوليت هاي حساس و مهم در خدمت انقلاب بودند.
حسيني مخالف نداشت
پس از اظهارات اوليه رئيس جمهور، بحث درباره صلاحيت حسيني وزير اقتصاد آغاز شد كه در مخالفت با وي هيچ كس صحبت نكرد ولي دلخوش و محمد ياري نمايندگان صومعه سرا و طوالش در موافقت با او به ايراد سخن پرداختند.
داشتن سوابق علمي و اجرايي، آشنايي كامل با مشكلات اقتصادي كشور، حضور در محافل بين المللي اقتصادي و دبيركارگروه طرح تحول اقتصادي از جمله ويژگي هايي بود كه موافقان در دفاع از حسيني به آن اشاره كردند.
دفاعيات وزير پيشنهادي اقتصاد
در ادامه سيدشمس الدين حسيني وزير پيشنهادي اقتصاد و دارايي در دفاع از برنامه هاي خود با اشاره به سرفصل هاي برنامه هايش به مهار تورم، اصلاح نظام بانكي، اصلاح نظام مالياتي، تسهيل امور گمركي، توسعه بيمه هاي تجاري، اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي، توسعه بازار سرمايه، پويا ساختن نظام نظارت و حسابرسي و تحول در نظام اداري وزارت امور اقتصاد و دارايي اشاره كرد و گفت: برنامه ها با درك اين واقعيت از اين كه يكسال بيشتر از دولت باقي نمانده است، در كوتاه مدت و ميان مدت مطرح است.
وي درخصوص مهار تورم، گفت: با ارايه تدوين ساختاري و ضمن احصاء ريشه هاي آن اذعان دارم كه تورم مشكلي نيست كه در طول يك سال حل شود، ولي مي توان حتي ظرف چند ماه شعله هاي تورم را فرو نشاند و در اين راه انضباط مالي و صرفه جويي، انضباط پولي و مهار رشد نقدينگي و هدايت آن به سوي فعاليت هاي مولد، سياست هاي مناسب تجاري براي تعديل تورم وارداتي ناشي از تكانه هاي نفتي، خنثي سازي اثر مازاد درآمدهاي ارزي بر رشد پولي و نقدينگي مي تواند موثر مي باشد.
حسيني با اشاره به اصلاح نظام بانكي به عنوان يك برنامه، گفت: اين اصلاح در قالب برنامه تحول اقتصادي ارايه شده است، آنچه به عنوان ضرورت مطرح است، انضباط در تجهيز منابع بانكي به روش هايي كه مانع از رشد پايه پول شود و از سوي ديگر تخصيص بهينه اين منابع به فعاليت هاي مولد مدنظر است و آنچه كه مشاهده مي شود محدوديت هايي است كه از ناحيه اعطاي تسهيلات بر توليد و اشتغال مشاهده مي شود كه بايستي با همفكري بانك مركزي و مديران سيستم بانكي محدوديت برطرف شود.
سخنان مخالفان وزير راه
در ادامه جلسه علني ديروز مجلس، مخالفان و موافقان وزيرپيشنهادي راه به بيان نظرات خود پرداختند.
علي مطهري نماينده مردم تهران در مخالفت با بهبهاني گفت: يك وزير علاوه بر تخصص بايد بينش، ديد و فرهنگ اسلامي داشته باشد فرهنگ اسلامي وي بايد بالاتر از حد معمول باشد.
وي يادآور شد كه اگر بهبهاني در دولت موقت مهدي بازرگان معرفي مي شد بهتر بود، وي مناسب براي وزارت در دولت نهم نيست.
مطهري با اشاره به اهميت مسائل فرهنگي و ديني در انتخاب مديران تصريح كرد: معتقدم جناب آقاي احمدي نژاد در بين روساي جمهور اخير بهترين رئيس جمهور بودند، اما معتقدم كه ايشان در مسائل فرهنگي بسيار بي تفاوت، بي حس و غيرحساس هستند و اين جور مسائل را به هيچ وجه اهميت نمي دهند و معرفي اينگونه افراد برايش خيلي عادي است.
وي افزود: البته ما به هيچ وجه عرض نمي كنيم كه احياناً در ديانت آقاي بهبهاني خدشه اي است، بلكه يك وزير بايد از نظر فرهنگ و بينش اسلامي در يك سطح بالايي باشد و يك سابقه تفكر درست اسلامي و زندگي درست اسلامي داشته باشد كه متاسفانه نقاط ضعفي در ايشان وجود دارد.
دهقان نماينده طرقبه و چناران هم به عنوان مخالف بعدي بهبهاني گفت: وزير پيشنهادي راه و ترابري تا سال 81 هيچ فعاليت اجرايي جز در دانشگاه نداشته است. فلاحت پيشه نماينده اسلام آباد نيز در مخالفت با وي مدعي شد كه پروژه مونوريل تهران شكست خورده است و لذا بايد مشخص شود وزير پيشنهادي كه مدعي تحول و نوگرايي در حوزه حمل و نقل است چه نقشي در اين شكست داشته است.
اظهارات موافقان وزير راه
اما اسدالله عباسي نماينده رودسر در موافقت با بهبهاني گفت: وي قرار است وزير راه شود نه وزير ارشاد. وي افزود: بهبهاني از چهره هاي فني و علمي كشور در حوزه راه و ترابري است و سوابق و برنامه هايش نشان مي دهد مي تواند وزيري لايق و شايسته براي هدايت سكان اين وزارت خانه باشد.
مسطورزاده نماينده مردم خرمشهر هم به عنوان موافق بهبهاني گفت: نقطه قوت بهبهاني در اين است كه مورد اعتماد شخص رئيس جمهور، هيات دولت و مديران بخش هاي مختلف وزارت راه و ترابري است و مي تواند بسترساز تحول در اين وزارتخانه شود.
علي اكبر آقايي نماينده سلماس نيز در موافقت با وزير راه اظهار داشت: انتقاد نسبت به اين كه بهبهاني هيچ سابقه اجرايي ندارد، انصاف نيست. ايشان سه سال حداقل معاونت برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه را بر عهده داشته و پيش از آن نيز در شهرداري مسئوليت داشته است.
فاطمه آجرلو نماينده كرج هم به عنوان آخرين موافق بهبهاني گفت: اتمام پروژه هاي نيمه تمام از مهمترين اهداف بهبهاني است.
دفاعيات بهبهاني
در ادامه وزير پيشنهادي راه و ترابري در دفاع از برنامه هايش گفت: بخش حمل و نقل يك شبكه و شريان حياتي كشورهاست، در نتيجه يكي از برنامه هاي اينجانب تقويت شبكه راه هاي كشور است.
حميد بهبهاني همچنين اتمام پروژه هاي نيمه تمام راه را يكي ديگر از برنامه هايش دانست و يادآور شد: نكته قابل اهميت، اجراي پروژه هاي ناتمام است كه ليستي نيز تقديم كرده ام و تلاشم اين است كه بر اساس بودجه اي كه در اختيار دارم و بر اساس توان اجرايي اين پروژه ها تمام شوند.
وي افزود: پيگيري جدي در ارتقاء ايمني را مدنظر دارم، تا به وسيله حذف نقاط حادثه خيز و سيستم هاي نويني كه امروزه در دنيا مطرح است، بتوانيم آماركشتگان را كاهش دهيم.
بهبهاني خاطرنشان كرد: اجرايي كردن و آماده سازي و بسترسازي براي اجراي سياست هاي كلي اصل 44 و واگذاري تصدي گري دولت به مردم نيز مدنظر است.
به گفته بهبهاني استفاده از همه ظرفيت بخش خصوصي، مديران و كارشناسان كار ورزيده وزارت راه براي سرعت بخشيدن به اجراي طرح ها و كاهش هزينه ها با اعمال روش هاي نوين فني، مهندسي در اجراي پروژه ها (به عنوان مثال استفاده از تقليل ارتفاعات و بالا بردن كيفيت كار و استفاده از مهندسي ارزش) مدنظر است.
وزير پيشنهادي راه با بيان اين كه توجه به حمل و نقل ريلي يكي از مهمترين اصولي است كه اينجانب در برنامه هاي خود رعايت مي كنم، گفت: توان فعلي وزارت راه احداث حدود250 كيلومتر راه آهن در سال است، در صورتي كه بيش از اين ها نياز داريم و حتماً بايد از بخش هاي خصوصي و جذب سرمايه هاي داخل و خارج استفاده كنيم و اميدواريم كه بتوانيم پروژه هايمان را به جاي 250كيلومتر به يك هزار و 200 كيلومتر در سال برسانيم و حتماً محورهاي غرب و محور شرق به غرب و جنوب قطعاً در ديدگاه برنامه ريزي راه آهن براي اينجانب وجود دارد.
مخالفان وزير پيشنهادي كشور
در ادامه جلسه علني كار به بررسي صلاحيت كردان وزير پيشنهادي كشور رسيد كه مخالفان و موافقان وي به ايراد نظرات خويش پرداختند.
علي مطهري نماينده تهران در مجلس هشتم در مخالفت با علي كردان اظهار داشت: وزير كشور از نظر احاطه بر گروه هاي سياسي بايد روحيه پدرانه داشته باشد و به عنوان فردي تندرو و جناحي شناخته نشود اما كردان شخصيت سياسي دارد و حتي اگر او را اصولگرا بدانيم نسبت به گروه خاص تعصب دارد و اين به مصلحت كشور نيست.
وي افزود: كردان در زمان معاونت اداري مالي صدا و سيما نيز بسياري از نزديكان و خويشاوندان و هم ولايتي هاي خود را در اين سازمان استخدام كرد و ملاقات كاركنان با او در حد محال بود كه اين مطلب از نقاط ضعف عملكرد او به حساب مي آيند.
مطهري گفت: اينجانب نمي گويم كردان فاسد الاخلاق است اما امكان دارد خطاهايي كرده باشد كه امروز از آنها توبه كرده و از مقربان درگاه است و از نظر مسائل شخصي نسبت به اخلاقيات و مدرك تحصيلي او مي توان به صورت سربسته از افراد موثق سؤال كرد تا در اين باره تصميم درست بگيريم.
سپس روح الله حسينيان نماينده تهران در مخالفت با وزير پيشنهادي كشور تصريح كرد: مدتي است كه اميد ما دارد به ياس تبديل مي شود، با وجود اين كه از مدافعان سخت اين حركت هستم، اما به دليل دلسوزي با دولت احمدي نژاد به عنوان مخالف وزير پيشنهادي ايشان سخن مي گويم.
نماينده مردم تهران در خانه ملت با تاكيد بر اين كه هنوز هم معتقدم بايد از دولت دفاع كنم، افزود: دفاع اين گونه نيست كه اگر راه خطايي دولت در پيش دارد ما اين راه خطا را تاييد كنيم، چرا كه اگر دوستان به آينده خودشان فكر نمي كنند اينجانب نگران آينده اصولگرايي هستم تا نكند با اين رفتار و منش خدايي ناكرده زمينه هايي فراهم شود كه حتي نيروهاي مذهبي به دليل اين بدعت هايي كه در حال گذاشته شدن است حكومت را دو دستي به همان هايي كه 8 سال با ارزش ها مخالفت كردند و درصدد تضعيف آن برآمدند، تقديم شود.
حسينيان يادآور شد: احمدي نژاد در انتخاب و معرفي اين دو وزير كه اينجانب حساسيت دارم، بدعتي گذاشت كه اگر به همين سمت و سو برود بايد منتظر باشيم كه يك روزي از وزراي دولت رژيم گذشته بياورند نصب كنند و به عنوان متخصص معرفي شوند.
وي سپس نسبت به مدرك دكتراي كردان تشكيك كرد.
عليرضا زاكاني ديگر نماينده تهران نيز در مخالفت با كردان گفت: من تصدي مسئوليت وزارت كشور توسط كردان را يك خسارت مي دانم.
ابطحي نماينده خرمشهر هم به عنوان ديگر مخالف كردان گفت: برنامه هاي وي شعارگونه است.
موافقان كردان
دلق پوش نماينده آستارا در موافقت با كردان گفت: كردان در هر جايگاه مديريتي منشا تحول و كارآمدي بوده است.
وي به تجربيات كردان در امور قضائي آموزشي صدا و سيما، نفت و گاز و تعامل سازنده او با مسئولين اشاره كرد و يادآور شد: شناخته شده بودن ايشان در كشور باعث مي شود كه همه مسئولين و نمايندگان از ايشان حمايت كنند.
احمدعلي مقيمي نماينده بهشهر نيز به عنوان موافق وزير پيشنهادي كشور اظهار كرد: كردان مطيع محض رهبر و فردي شجاع است.
نماينده بهشهر كلان نگري، برنامه ريزي، وجاهت و تصميم گيري بموقع در زمان هاي بحراني را از ديگر ويژگي هاي شخصي كردان برشمرد و گفت: ايشان فردي بسيار پركار هستند به گونه اي كه 5 صبح سركار مي آمدند و 10شب به منزل باز مي گشتند و حتي از ديدن فرزندان خود محروم بودند.
در ادامه بروجردي و كوهكن نمايندگان بروجرد و لنجان هم در دفاع از كردان نظراتشان را بيان كردند.
دفاعيات كردان
سپس كردان در دفاع از برنامه هايش تصريح كرد: آنچه كه بنده در وزارت كشور احساس مي كنم خلق فرصت هاي سازنده از چالش هاي آينده در جهت پيوستگي مردم با نظام است و فكر مي كنم ما بايد از چالش ها، فرصتي را خلق كنيم كه مردم با نظام اسلامي پيوند درست تري برقرار كنند.
وزير پيشنهادي كشور يادآور شد: بنده در پاسخ به يكي از نمايندگان كه گفته بود برنامه هاي بنده بايد سمت و سويش روشن شود مي گويم كه ايجاد اقتدار ملي از طريق وفاق ايرانيان با تكيه بر مردم سالاري ديني و حفظ كيان ايران اسلامي پيشرفت و آباداني مبتني بر عدالت و تحرك اجتماعي، شادابي ملي با امنيت نرم و نظم عمومي و تلاش مستمر براي حداكثرسازي منافع ملي كشور مدنظر بنده است.
وي افزود: آن چيزي كه ملاك كار ما در تمام امور قرار خواهد گرفت، قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، سند چشم انداز، سياست هاي كلي نظام و برنامه چهارم توسعه و در فرصت اندكي كه براي ما اگر راي اعتمادي حاصل شود به وجود خواهد آمد، كمك به اجراي اصل 44قانون اساسي كه نياز امروزه است، مي باشد.
دفاعيات رئيس جمهور
از وزراي پيشنهادي
پس از اظهارات وزير پيشنهادي كشور رئيس جمهور با حضور مجدد در مجلس شوراي اسلامي از شمس الدين حسيني، علي كردان و حميد بهبهاني، نامزدهاي تصدي وزارتخانه هاي اقتصاد، كشور و راه دفاع كرد.
احمدي نژاد تصريح كرد: من در انتخاب همكارانم با علم، آگاهي، ضوابط و توجه به نيازهاي كشور و پايبندي به اصول و آرمان هاي انقلاب تصميم گرفتم و حجت قاطع دارم كه آرمان گرايي و ايستادگي بر اصول، روح حركت مجاهدت هاي خادمان ملت است.
وي تاكيد كرد: دولت در كنار شما تا آخر بر همه اصول خواهد ايستاد، اين را مي بينيد.
رئيس جمهور ادامه داد: سنگين ترين هجمه ها چه در عرصه جهاني و چه در عرصه داخلي قريب به سه سال عليه دولت وجود داشته است، اما خدا را سپاسگزاريم كه با حمايت مجموعه نيروهاي دلسوز و وفادار دولت همچنان پاي آرمان ها ايستاده ايم و به فضل خدا تا آخر كنار شما مي ايستيم.
وي تاكيد كرد: سه عزيزي كه معرفي شده اند سه فرد مومن و وفادار به انقلاب با سابقه طولاني خدمت هستند. كجاي آقاي بهبهاني با وزراي طاغوت مشابهت دارد؟ من 30 سال است كه ايشان را مي شناسم. فداكاري هايي براي انقلاب كرده كه خيلي ها حاضر نيستند انجام دهند. ايشان تكيه گاه نيروهاي انقلاب در دانشگاه بوده و هرجا انقلاب ماموريت داده ايستاده و كار كرده است. آيا در زندگي اش دست اندازي به بيت المال بوده است؟ كم كاري بوده است؟ من در حضور شما شهادت مي دهم كه در اين 30 سال نه تنها اينها را نديدم، كه عكسش را ديدم، خانواده اي پاك و زندگي سالم و شفاف.
احمدي نژاد تصريح كرد: جناب حسيني هم برآمده از انقلاب و رويش انقلاب است كه با اين علم، تسلط و تعهد به اصول و جهت گيري هاي انقلاب معرفي شده، يا جناب كردان كه 30 سال در خدمت انقلاب و در تمام مدت در مسئوليت هاي مهم و بعضا حساس بوده است. زندگي، خانواده، مواضع و كاركرد او هم مشخص است، البته معناي اين حر فها اين نيست كه لزوما انتخاب من بهترين انتخاب است. ما بايد مسيري را طي كنيم تا به چند نفر برسيم. اين طور نيست كه انبار هزار نفره داشته باشيم بلكه با كلي دقت، پي گيري، مشورت و بالاخره توجه به مصالح كشور و الزامات كار به يكي دو نفر مي رسيم. بايد هماهنگي هاي زيادي كنيم كه اين ها ضروريات و لوازم تصميم گيري است كه كمك مي كند تصميمي دقيق تر و پخته تر گرفته شود.
رئيس جمهور اضافه كرد: البته ممكن است برادراني باشند آرماني، اصولي و حزب اللهي كه اگر جاي من باشند و بخواهند انتخاب كنند كس ديگري را برگزينند، اشكالي ندارد، بالاخره نبايد همه در تصميم گيري ها عين هم عمل كنيم، مهم جهت است. يك روز از زندگي كردان را كسي بگويد كه در جبهه مخالفان ايستاده و يك روز را بگويد كه سينه به سينه منحرفان نايستاده است. گرچه ما نبايد به اينها قانع باشيم و بايد همه وجودمان را فداي انقلاب كنيم و بسوزيم، اما يك نفر، ديگر بايد چه كار كند؟
به گزارش ايسنا رئيس جمهور در ادامه اظهار كرد: من از دوستان فراواني سؤال كردم، نقل كردند و يكي از دوستان به من گفت بعضي از عزيزان نمي دانم از كدام منبع گفته اند كه وقتي با آقا مطرح شده، احمدي نژاد اصرار كرده است تا بالاخره آقا فرموده اند من مخالفتي ندارم. اصلا رابطه ما با رهبري اين طوري است؟ آيا رابطه اين دولت با رهبر اين طور تنظيم شده است؟ اصلا براي ايشان دو دقيقه هم طول نكشيد. من گفتم اين سير طي شده و استنتاجي كرديم و به ايشان رسيده ايم.
وي افزود: استنباط ما از فضاي جمعي اين بود كه برادر عزيز و بسيار خوب ما آقاي صمصامي و برادر بسيار خوبمان آقاي سيد مهدي، لب مرزي هستند و ممكن است راي لازم را كسب نكنند. خود آقاي سيدمهدي به من گفتند كه ما هم ارزيابي كرده ايم، لب مرزي است و شما اين خطر را نكن و روي فرد ديگري بررسي كن. وقتي خدمت آقا رفتيم، عرض من يك دقيقه هم نشد. من سير را گفتم و ايشان پرسيدند چقدر آقاي كردان را مي شناسيد و من هم توضيح دادم و ايشان گفتند بسيار خوب، برويد و تلاش كنيد كه ايشان راي بياورد.
احمدي نژاد در ادامه با اشاره به اظهارات يكي از نمايندگان گفت: من از خدا مي خواهم نياورد آن روزي را كه احمدي نژاد به دنبال گماردن وزراي زمان شاه باشد، البته خدا خودش مي داند كه من مطلقا هيچ چيزي را به دل نمي گيرم، ولي آيا امروز انقلاب ما به سمت طاغوت دارد حركت مي كند يا اين كه امروز ملت ايران پرچمدار همه اصول و آرمان ها در جهان است؟ فضاي كشور الان با 5 سال پيش يا 10، 15 سال پيش چه قدر تفاوت كرده است؟ آيا شما كوتاه آمده ايد از اصول خود يا بنده كوتاه آمده ام؟ من مي گويم نه شما كوتاه آمده ايد، نه بنده.
وي با بيان اين كه «ممكن است كسي نسبت به كارهاي من انتقاد داشته باشد و من دست او را هم مي بوسم»، تصريح كرد: خواهش من اين است كه اين مساله را به وزرا تسري ندهند. ممكن است يك برادري نسبت به سياست هاي فرهنگي دولت انتقاد داشته باشد. ما مخلص او هم هستيم و به حرف هايش گوش مي دهيم و ملاحظه مي كنيم ولي اين ارتباطي به وزير راه و اقتصاد ندارد. اينها بايد برونده راه را درست كنند، راه آهن را درست كنند و كشور را درست كنند.
رئيس جمهور در پايان با تشكر از نمايندگان مجلس اظهار كرد: از خداي متعال مي خواهم اين فضاي همدلي، برادري و آرمان خواهي را در بين ما و در كشور ما انشاءالله پايدار كند و پيروزي هاي بزرگ تر و بزرگ تر نصيب ملت ايران بگرداند.
نتيجه را ي گيري درباره وزراء
پس از دفاعيات پاياني رئيس جمهور، درباره وزراي پيشنهادي راي گيري با ورقه به عمل آمد كه از مجموع 271 نماينده حاضر در مجلس حسيني با 217 راي موافق، 29 راي مخالف و 23 راي ممتنع وزير اقتصاد شد. بهبهاني با 181 راي موافق، 51 راي مخالف و 37 راي ممتنع وزير راه و ترابري شد و كردان با 169 راي موافق، 64 راي مخالف و 36 راي ممتنع وزير كشور شد.
در خاتمه لاريجاني رئيس مجلس ابراز اميدواري كرد كه وزراي انتخاب شده به انقلاب و مردم خدمت كنند.
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن