تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 دی 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1846558555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آقای عقیلی پاپ بخوان


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: خبرگزاری ایسکانیوز: // شاید شیوه خواندن من مثل سبک استاد شجریان است تهران- خبرگزاری ایسکانیوز:سالار عقیلی گفت:یک بار یک نفر به من پیشنهاد کرد که پاپ بخوانم و گفت: آقای عقیلی پاپ بخوان هیچ کس نمی فهمد و من گفتم کسی که باید بهفمد می فهمد و هر کس که فکر می کند که مردم نمی فهمند احتمالا خودش دچار کوته فکری ا ست. سالار عقیلی در گفتگوی روز شنبه با خبرنگار گروه علمی فرهنگی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"،هنرستان موسیقی را دریچه ای امیدبخش در زندگی هنری اش دانست و گفت: من از سال 72 وارد هنرستان موسیقی شدم و موسیقی دغدغه زندگی من شد. اساتیدم در هنرستان موسیقی ذهنیتی به من دادند که دنبال آواز بروم و شاید کسانی که در راه موسیقی به تنهایی قدم بردارند به تفکری که هنرستان و دانشگاه به هنرمند می دهند،دست نیابند به همین دلیل اساتید هنرستان موسیقی کمک بسزایی به من کردند. خواننده ارکستر ملی افزود:من تا سال 71 با موسیقی سنتی آشنایی نداشتم و 16 سال پیش شروع کردم و تازه متوجه شدم موسیقی اصیل ایرانی چیست . از آنجایی که موسیقی اصیل درمقایسه با موسیقی پاپ بین مردم از استقبال کمتری برخوردار است و شاید 80 درصد مردم دنیا علاقه خاصی به موسیقی پاپ دارند و فقط 20 درصد مخاطب موسیقی سنتی هستند من هم شناختی از موسیقی اصیل ایرانی نداشتم اما هنرستان دریچه ای زیبا به سوی من باز کرد و من با آواز آشنا شدم تا اینکه سال 76 دیپلم موسیقی را از "سوره" گرفتم و فارغ التحصیل شدم و بعد با استاد "صدیق تعریف" که حق بسیاری بر گردن من دارند، ردیف ها را تمام کردم و بعد از آن وارد دانشکده تئاتر شدم. عقیلی اجرای اولین کنسرتش را از دیگر نقاط عطف دانست و افزود: اولین کنسرتم جرقه ای بود که راه را برایم هموار کرد این کنسرت را به همراه حریر شریعت زاده(همسرم) که نوازنده پیانو هستند و سبک مرتضی خان محبوبی را می نوازند در فرهنگ سرای شفق به یاد استاد غلامحسین بنان سال 75 در حضور جمعی ازهنرمندان اجرا کردیم. اجرای آن کنسرت نقطه عطفی در زندگی من بود و استادانی چون همایون خرم، خانم پریسا و کیوان ساکت و همسر استاد "بنان" آنجا حضور داشتند و آشنایی من با گروه "وزیری" از همانجا شکل گرفت و سال 76 یعنی یک سال بعد از آن کنسرت، کار با گروه وزیری یکی دیگر از نقاط عطف زندگی من بود. وی آشنایی با ارشد طهماسبی را یکی از اتفاقات مهم و نقاط عطف زندگی اش یاد کرد و افزود: وقتی با آقای ارشاد طهماسبی "عشق ماند" را کار کردیم هیچ وقت فکر نمی کردیم انقدر مورد توجه قرار بگیرد و گل کند اما پر مخاطب شد و مردم با آن ارتباط برقرار کردند . وی با اشاره به اینکه زمانی که هنرمندی کار خوبی انجام دهد، کارهای بعدی بسیار دشوار خواهد شد خاطرنشان کرد: من در زندگی هنریم بسیار نگرانم و همیشه به این فکر می کنم که مبادا کاری کنم که به کارهای قبلی ام ضربه ای وارد کند، به همین دلیل در حال حاضر کار برایم بسیار سخت شده است. به قول معروف "خشت اول گر نهد معمارکج / تا ثریا می رود دیوار کج"و ما خشت اول را خوب بنا کردیم و حالا کارهای بعد برایم سخت شده است. از سال 80 که اولین اثرم منتشر شد تا به حال که در سال 86 هستیم من سه آلبوم وارد بازار کردم و اگر اغراق نکنم در ماه سه اثر به دفتر من می آورند که بخوانم اما نمی خوانم و همیشه نگرانم که کار خوبی انجام ندهم و همیشه به خاطر این حس اذیت می شوم. عقیلی در خصوص جایگاه و پایگاه هنرمندان در جامعه گفت: من از قول دکتر الهی قمشه ای که از دوستان و اساتید خوب بنده هستند مطلبی را نقل می کنم که گفتند: هنر مثل اتوبوسی است که هنرمندان مسافرانش هستند و این اتوبوس چندین ایستگاه دارد ،ایستگاه ثروت آباد ،ایستگاه شهرت آباد و ایستگاه شهوت آباد و ایستگاههای دیگر،آدم های انگشت شماری توانسته اند تا به حال تا ایستگاه آخر بروند و آنجا پیاده شوند . هر کسی با توجه به ایدئولوِی ها و نگرش هایش در ایستگاه خاصی پیاده می شود ، استاد شجریان از کسانی هستند که تا آخرین ایستگاه رفته اند، مثل عزت الله انتظامی در بازیگری، مثلا پرویز پرستویی که بازیگر بسیار توانمندی است و یک بازیگر به تمام معناست و می بینیم که در طی مسیر قرار دارد . این فاصله به این دلیل است که عزت الله انتظامی تا ایستگاه آخر رفته و کسی که به نقطه اوج برسد عاملی نمی تواند موقعیت اش را متزلزل کند. خواننده ارکستر ملی افزود:انتخاب ها هم بر اساس ایستگاه ها شکل می گیرد، اگر من در ایستگاه ها شهرت آباد یا ثروت آباد پیاده شوم دیگر چیزی برای من باقی نمی ماند و هر پیشنهادی به من کنند قبول می کنم و دیگر انتخاب معنایی ندارد . من همیشه به شاگردانم می گویم اگر دنبال پول هستید وارد دنیای موسیقی نشوید چون پول خوبی در این راه نیست و سعی کنید هیچ وقت موسیقی دغدغه مالی تان نباشد، بدین ترتیب هر کس با توجه به ایدئولوژی هایش دست به انتخاب می زند. وی با اشاره به اینکه کارهای پیشنهادی سه دسته اند؛ اول کارهایی که هنرمند را بالا می برند و بعد کارهایی که هنرمند را ثابت نگه می دارد و کارهایی که فرد را پایین می برند خاطر نشان کرد: من ترجیح می دهم کارهایی که من را ثابت در جای خودم نگه می دارد و یا من را پایین می برد را نخوانم و قبول نکنم و سعی می کنم کارهایی را بخوانم که باعث تعالی هنرم می شود چون دنبال پول نیستم. وی در خصوص انتخاب اشعارش گفت: اشعار تصانیف را آهنگساز انتخاب می کند و اشعار آواز را خود خواننده. این خواننده با اشاره به اینکه در آلمان، هلند، اسپانیا کنسرت هایی را برگزار کرده است افزود: مهرماه سال جاری تور سنگینی داریم که با گروه دستان از دهم مهر تا دهم آبان در یازده ایالت آمریکا و 4 شهر کانادا، اجرا داریم. وی در خصوص "آواز محور بودن" موسیقی ایران گفت: به نظر من آواز هم یک ساز است که ما آن را با حنجره می نوازیم و همیشه همراهمان است. "آواز" سازی است که با ارکستر همراهی می کند. وی با اشاره به اینکه گوش موسیقی بسیار مهم است تصریح کرد: من هر اثری را می سازم برای ده نفر می گذارم و نظر دیگران را می پرسم و اولین کسی که نظرش برایم مهم است و همفکری بسیار خوبی با من می کند همسرم است. وی افزود: آنقدر ما غرق موسیقی شدیم که متوجه خیلی از ضعف ها نمی شویم من آثارم را برای شاگردانم می گذارم و از آنها می خواهم هر نکته ای به ذهن شان میرسد به من بگویند، کسی که از بیرون نگاه می کند بیشتر متوجه ضعف ها می شود. سالار عقیلی با اشاره به اینکه مردم ایران کار خوب را از بد تشخیص می دهند خاطرنشان کرد: من تا به حال 50 کنسرت در اروپا داشتم اما دقیق تر از مردم ایران ندیدم. مردم ایران بسیار خوب هستند. مردمی هنردوست، هنرپرور و هنرشناس. یک بار یک نفر به من پیشنهاد کرد که پاپ بخوانم و گفت: آقای عقیلی پاپ بخوان هیچ کس نمی فهمد و من گفتم: کسی که باید بهفمد می فهمد و هر کس که فکر می کند که مردم نمی فهمند احتمالا خودش دچار کوته فکری است . وی در خصوص گروه "راز و نیاز" گفت: سال 76 این گروه را تشکیل دادیم که ابتدا من و همسرم بودیم و در حال حاضر پنج نفر هستیم . عقیلی در پاسخ به خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر شباهت صدایش با استاد شجریان گفت: اگر من بتوانم مثل استاد شجریان بخوانم و این اتفاق بیفتد خوشحال می شوم اما نظر شخصی من این است که صدای من فضای خاص و جداگانه ای دارد اما از آنجایی که شیوه خواندن استاد شجریان را بسیار دوست دارم، شاید شیوه خواندن من مثل سبک استاد شجریان باشد ، شما وقتی خط های نستعلیق را می بینید همه در ظاهر مثل هم است اما شیوه ها متفاوت است . من قبلا هم در مصاحبه ای گفتم : تنبک در اختیار ساز، ساز در اختیار آواز ، آواز در اختیار کلام و کلام برای رساندن پیام .چون "آواز" مهم است و مردم توجه بسیاری به آن می کنند.اگر کسی شنونده خوبی باشد متوجه می شود که صدای من شباهتی به صدای شجریان ندارد . وی در مورد کسانی که در زندگی اش به آن ها علاقمند است و از دوستی شان بهره می گیرد گفت : استاد محمد موسوی که مثل پدر من هستند و حق بسیار زیادی بر گردن من دارند و در "اوج خوانی" نقش بسزایی دارند، استاد فرهنگ شریف ، استاد همایون خرم ، استاد فرهاد فخرالدینی استاد بنان و مرتضی خوان محجوبی که از آثارشان همیشه بهره برده ام واز گنجینه های مملکت ما هستند ومن بوسه می زنم بر دستان تمام این بزرگواران می زنم . همین جا از دوست عزیزم دکتر علی روانگر هم تشکر می کنم که با "گوش موسیقی " اش همیشه به من کمک کرده است . سالار عقیلی درباره خواندن در ارکستر ملی و چگونگی انتخاب برای اجراها گفت : همانطور که قبلا هم گفته ام خوانندگی" ارکستر ملی" ملک شخصی کسی نیست و متعلق به ملت ایران و اهالی موسیقی است و ممکن است خوانندگانش عوض شوند . 110 حسن گوهرپور – راضیه غنجی




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن