تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820690680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهايي كوتاه از راديو


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: خبرهايي كوتاه از راديو
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

***راديو فرهنگ

*برنامه گفتگو با ادبيات از سه شنبه ‌١٥ مرداد تا پنج شنبه ساعت ‌٢٢:30 به موضوع بررسي ادبيات جهان در مطبوعات مي‌پردازد.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي راديو فرهنگ، برنامه گفتگو با ادبيات كاري از گروه فرهنگ و ادب شبكه راديويي فرهنگ است اين برنامه از سه‌شنبه شب ‌١٥ مرداد تا پنج‌شنبه ساعت ‌٢٢:30 با حضور سميرا قرائي مترجم و روزنامه‌نگار به موضوع صفحات ادبيات جهان در روزنامه‌هاو ترجمه متون ادبي براي مطبوعات مي‌پردازد. گفتني است گفتگو با ادبيات به سردبيري و كارشناسي محسن حكيم معاني و تهيه كنندگي فيروز سراب به مدت سه شب از راديو فرهنگ به روي آنتن مي‌رود.

*راي اعتماد سه وزير را از راديو فرهنگ بشنويم

راديو فرهنگ به صورت مستقيم و زنده راي اعتماد سه وزير را ساعت ‌٨ صبح پخش مي‌كند.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي شبكه فرهنگ: از پي معرفي سه نامزد براي تصدي سه وزارت خانه از سوي رياست محترم جمهوري اسلامي دكتر احمدي نژاد به مجلس شوراي اسلامي ، علاقه مندان به شنيدن مستقيم و زنده، بحث و بررسي پيرامون نحوه انتخاب وزراي پيشنهادي دولت به مجلس از ساعت ‌٨ صبح روز سه شنبه ‌٨٧/٥/١٥ از امواج fm و am راديو فرهنگ شنونده اين مراسم باشند.

*** راديو گفت وگو

برنامه گفت و وگوي روز راديو گفت و گو در روز خبرنگار به بررسي وضع خبرنگاران ايراني مي پردازد .

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، سردبير برنامه گفت‌وگوي روز با اعلام اين خبر گفت: خبرنگاري در هر كشوري شرايط خاص خود را دارد و در ايران هم از قاعده جدا نيست.

ناظمي افزود : تلاش مي كنيم با دعوت خبرنگاران رسانه هاي مختلف ايران اعم از صداو سيما ،‌ مطبوعات و حتي سايتها خبري به بررسي وضع خبرنگاران ايراني در حوزه هي مختلف كاري بپردازيم .

برنامه گفت و گوي روز پنجشنبه هفدهم مرداد ساعت ‌١٨ از راديو گفت و گو بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز پخش مي شود .

*بررسي آراي فلسفي محمدعلي فروغي در سوفيا

آراي فلسفي محمد علي فروغي و كتاب سير حكمت در اروپا در برنامه سوفيا راديو گفتگو با حضور استاد فلسفه دانشگاه تهران بررسي مي شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، سردبير برنامه سوفيا با بيان اين مطلب كه اين برنامه بخش نهايي از مجموعه برنامه هاي هفت قسمتي ايران و تجدد است، گفت: در اين مجموعه برنامه زمينه هاي آشنايي ايرانيان با مشخصه هاي فرهنگ غرب، حضور مبلغان مسيحي و رويارويي آنها با متكلمان شيعي، نگاهي به فلسفه در دوره صفويه به روايت شاردن و عباس ميرزا و مسئله تجدد مورد بررسي قرار مي گيرد.

منوچهر دين پرست تصريح كرد: نگاهي به نخستين ترجمه فارسي گفتار در روش دكارت، بررسي وضعيت حضور كنت دوگوبينو در ايران، نگاهي به آراي ميرزا ملكم خان، فتحعلي آخوند زاده، ذكر فلاسفه بزرگ در كتاب بدايع الحكم، نگاهي به آراي مدرس زنوزي و بررسي آراي فلسفي محمد علي فروغي و كتاب سير حكمت در اروپا از ديگر موضوعات مورد بحث و بررسي اين برنامه است.

برنامه «سوفيا» هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت ‌٢١ روي موج اف.‌ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز راديو گفتگو به صورت زنده شنيده مي‌شود.

*تحول اقتصادي و هدفمند شدن يارانه ها

هدفمند شدن يارانه ها و بررسي گروه هاي هدف به عنوان دغدغه اصلي دولت و كارشناسان مسائل اقتصادي در برنامه گفت و گوي روز مورد بررسي و تامل قرار مي گيرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، سردبير برنامه گفت و گوي روز گفت: گروه هاي هدف شامل دهك هاي پايين جامعه كه بعضا زير خط فقر هستند، مي شود.

مهرداد صادقي با بيان اين مطلب كه اطلاعات جامع و كاملي در مورد قسمتي ازاين گروه هاي هدف در دسترس نمي باشد اظهار داشت: اين مسئله يكي از مشكلات براي هدفمند كردن يارانه ها در دولت هاي قبل و فعلي مي باشد.

وي خاطرنشان كرد: در اين برنامه با حضور عليرضا زاهديان، معاون طرح هاي آماري و مركز آمار ايران مراحل اين هدفمند سازي و تاثير آن گروه هاي هدف مورد تحليل و بررسي قرار مي گيرد.

علاقه مندان به اين برنامه مي توانند آن را از راديو گفت و گو سه شنبه ‌١٥ مرداد ماه ساعت ‌١٨ بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣:9 مگاهرتز بشنوند.

*مهاجرت يا فرارمغزها يا گردش نخبگان

در مراسم توديع محمد رضا رحيمي رييس سابق ديوان محاسبات كشور گفته شد حدود ‌٨٠٠دانشجوي بورس خارج ازكشور در مقطع دكتري تخصصي به كشور بازنگشتند و حدود ‌١٠٠ميليارد تومان از جيب بيت‌المال رفته است. اين خبر بهانه‌اي ايجاد كرد تا برنامه مناظره راديو گفت و گو به بررسي مساله مهاجرت بپردازد.

سردبير برنامه مناظره گفت: در اين برنامه با حضور علي اصغر صباغ پور(مدير موسسه فرهنگي ومطالعاتي افرا)ودكترمحمود احمدي افزادي(مدرس دانشگاه ومديركل سابق اخبار وبرنامه هاي سياسي شبكه جام جم) پيامدهاي مهاجرت براي فرد، جامعه، دولت مبدا و مقصد ارزيابي مي‌شود.

دبيري مهرخاطرنشان ساخت: بررسي وتحليل زمينه هاي انگيزه مهاجرت و سازوكارها و عوامل آشكار ونهاني كه اين انگيزه را به عمل تبديل مي كند، ازديگر بخش هاي برنامه مناظره خواهد بود.علاقه مندان به اين برنامه مي توانند آن را سه شنبه ‌١٥ مرداد ماه ساعت ‌٢١ بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

*** راديو سلامت

*« زير پوست شهر»: عنوان برنامه اي است از گروه عصر گاهي راديو سلامت كه به موضوعات زندگي در كلان شهر و مشكلات و معضلات آن در آيتم هاي مختلف مي پردازد. اين برنامه روز سه شنبه با حضور رحماني شمس به موضوع خوب ديدن و با حضور امير مير بلوكي روانشناس به ارتباط خوب داشتن با يكديگر مي پردازد . اين برنامه به سردبيري و تهيه كنندگي رويا يميني ساعت ‌١٥ پخش مي شود .

*هنر در عرصه سلامت

عنوان برنامه اي است از گروه عصر گاهي راديو سلامت كه به تاثير هنر اعم از تلويزيون ، تئاتر ، تجسمي، موسيقي و ...برسلامت روان مي پردازد . اين برنامه با كارشناسان هنري و هنرمندان به گفتگو نشسته و همچنين اخبار و مشاوره هاي روانشناسي و گزارشهاي ميداني را پخش مي كند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، برنامه هنر در عرصه سلامت فردا ‌١٥ مرداد با حضور علي فرامرزي استاد نقاشي به تاثير نقاشي هاي ديواري برتضمين سلامت روحي جامعه و با حضور داود دانشور كارگردان تئاتر به بررسي آثار هنر هاي نمايشي و تاثير آنها برتزكيه نفس بينننده نمايش مي پردازد اين برنامه ساعت ‌١٥ تا ‌١٦ پخش مي شود .

*تغييير در آدرس سايت راديو سلامت

سايت راديو سلامت به آدرس Radio.irib.ir/salamat تغيير كرد . بازديدكنندگان مي توانند از طريق اين آدرس به تمام اطلاعات راديو سلامت دسترسي يابند

*** راديو تجارت

*«اينجا ايران است» همراه با توانمندي هاي استان همدان

« اينجا ايران است» عنوان برنامه اي از گروه جهان و تجارت است كه به معرفي توانمندي هاي صادراتي استان هاي مختلف كشور مي پردازد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،در برنامه در روز سه شنبه پانزدهم مرداد ماه صحبت از توانمندي هاي بالقوه استان همدان است . در اين برنامه مرداسي رئيس سازمان بازرگاني و موسوي رئيس اتاق بازرگاني استان همدان پاسخگوي سوالات است . برنامه «اينجا ايران است»روزهاي سه شنبه هر هفته از ساعت ‌١٣:15 تا ‌١٣:45 دقيقه از راديو تجارت پخش مي شود . اين برنامه به سردبيري راحله پور زارع ارائه مي شود .

*" چهار سوق " و روابط تجاري ايران و ازبكستان

برنامه هر روزه " چهار سوق " كاري از گروه جهان و تجارت است كه هر روزه به طرح مسائل روز تجاري مي پردازد . در برنامه روز سه شنبه پانزدهم مرداد ماه روابط تجاري ايران و ازبكستان را بررسي مي كند .

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،در اين برنامه صحبت از همايش توسعه تجارت ايران و ازبكستان است كه اخيرا در كشور ازبكستان برگزار شده بود . برنامه "چهار سوق " ميزبان اسديان مدير كل كشور هاي اروپايي و امريكايي سازمان توسعه تجارت ايران و ميهمان تلفني آن غضنفري معاون وزير و رئيس سازمان توسعه تجارت است برنامه «چهار سوق» هر روز از سا عت ‌١١:45 تا ‌١٢:55 دقيقه از راديو تجارت بصورت مستقيم پخش مي شود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 327]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن