تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819861902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح يونان براي قانونمند كردن وضع مهاجران اين كشور


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: طرح يونان براي قانونمند كردن وضع مهاجران اين كشور
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/05/14
روزنامه ليبراسيون نوشت : يونان خود را براي قانونمند كردن اقامت نسل دوم مهاجران اماده مي كند.
اين روزنامه در شماره امروز خود در اينترنت افزود : يونان بالاخره وجود فرزندان مهاجران را به رسميت شناخت.اين هفته پارلمان يونان لايحه مربوط به اعطاي كارت اقامت پنج ساله به بيش از صد و بيست هزار مهاجر غيرقانوني را مورد بررسي قرار مي دهد.
اين افراد كه از پدر و مادري مهاجر قانوني در يونان به دنيا امده اند و سالها در اين كشور اقامت داشته و تحصيلات دبستاني و دبيرستاني خود را در اين كشور سپري كرده اند به يك باره و در سن هجده سالگي مهاجر غيرقانوني شناخته شده اند.
اين افراد مجبور شده اند به كشور والدين خود بروند در حالي كه شناختي از اين كشورها و زبان ان ندارند . انها بايد از موطن والدين خود رواديد براي يونان درخواست كنند.
دولت يونان پيشنهاد ارائه كارت اقامت به اين كودكان ارائه كرده و پس از اين
اين افراد مي توانند به مليت يوناني درايند.بنظر نمي رسد اين طرح در پارلمان يونان به تصويب برسد زيرا حزب سوسياليست خواهان اصلاحات اساسي و به رسميت شناختن حق خاك براي افرادي است كه در خاك يونان متولد مي شوند.
بطور كلي محافظه كاران حاكم و نيز مخالفان دولت همه بر لزوم تجديد نظر بر سياست مهاجرت اتفاق نظر دارند بخصوص از زماني كه پرفسور الكساندر زاووس مسئول موسسه سياست مهاجرت به دولت يونان در اين باره هشدار داد.
او در گزارش خود از دولت خواست در سياست مهاجرت خود براي مقابله با موج فزاينده مهاجران غيرقانوني در جزاير نزديك به تركيه تجديد نظر كند.
يونان بعنوان يكي از كشورهايي كه پايين ترين نرخ زاد و ولد را در جهان دارد (يك و سه دهم كودك به ازاي هر زن) به فرزندان مهاجران كه غالبا از وضع تحصيلي خوبي برخوردارند براي اينده اقتصاد خود نياز دارد.
بيشتر مردم يونان كه هيچگاه تمايلي براي حضور مهاجران در كشورشان نداشته اند امروزه با گذشت دو قرن با وضعي روبرو شده اند كه كشورشان به سرزمين مهاجران تبديل شده است.الباني ها و روماني ها و نيز اتباع گرجستان و اوكراين و ارمنستان پس از فروپاشي كمونيسم به اين كشور روانه شدند.البته مهاجران منطقه خاورميانه و افريقا را نيز نبايد فراموش كرد.
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن