تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812749504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با سفر به تهراناسد پاسخ تل‌آويو را داد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: با سفر به تهراناسد پاسخ تل‌آويو را داد
متكي: مناسبات تهران – دمشق هوشمندانه استدنياي‌اقتصاد – در حالي كه طي ماه‌هاي گذشته و در جريان مذاكرات غيرمستقيم سوريه و اسرائيل، مقام‌هاي صهيونيست بر قطع روابط راهبردي تهران – دمشق به عنوان پيش‌شرط براي دستيابي به يك توافق همه‌جانبه انگشت گذاشته‌اند، تحليل‌گران عرصه روابط بين‌الملل ششمين سفر بشار اسد رييس‌جمهور سوريه به تهران را پاسخ عملي به اين خواسته سلطه‌جويانه اسرائيل ارزيابي مي‌كنند.


در اين ميان، منابع ديپلماتيك صهيونيست نيز سفر اسد به تهران را نشانه تقويت روابط ايران و سوريه دانسته‌اند.
اسد شامگاه شنبه پس از مذاكره با محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور كشورمان با منوچهر متكي وزير امور خارجه نيز ديدار و گفت‌وگو كرد.
متكي در ديدار با بشار اسد، رييس‌جمهور سوريه گفت: مناسبات و همكاري‌هاي ايران و سوريه هوشمندانه و مدبرانه است.
به گزارش ايسنا در اين ديدار رييس‌جمهور سوريه با اظهار رضايت از روابط تهران و دمشق، افزايش مشورت‌هاي سياسي و همكاري‌هاي اقتصادي را موجب تقويت و تعميق هر چه بيشتر مناسبات دو جانبه توصيف كرد.
وزير امور خارجه ايران نيز با اشاره به اوضاع منطقه و تحولات جهاني، مناسبات و همكاري‌هاي ايران و سوريه را هوشمندانه و مدبرانه خواند و آمادگي شركت‌هاي خصوصي ايراني براي اجراي پروژه‌هاي صنعتي در سوريه را به اطلاع رييس‌جمهور سوريه رساند.
در ادامه رييس ديپلماسي كشورمان سفر رييس‌جمهور سوريه به تهران را موجب ايجاد فضاي تازه‌اي در مناسبات معرفي كرد.
در اين ديدار طرفين در خصوص مسائل لبنان، فلسطين و عراق و ديگر مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي رايزني كردند.
اين در حالي است كه كشور سوريه طي چهار ماه گذشته با وساطت تركيه مذاكراتي را با اسرائيل آغاز كرده است. هدف محوري اين مذاكرات بازپس‌گيري بلندي‌هاي جولان از رژيم صهيونيستي اعلام شده است. در اين ميان، منابع صهيونيستي براي مذاكره مستقيم با سوريه، قطع ارتباط دمشق و تهران را به عنوان پيش‌شرط مطرح كرده‌اند.
اما مقام‌هاي سوري تاكيد مي‌كنند كه روابط ايران و سوريه راهبردي و خلل‌ناپذير است.
در همين رابطه مشاور سياسي و اطلاع‌رساني رييس‌جمهور سوريه تاكيد كرد: توطئه‌هاي دشمنان اعراب و ايران و در درجه اول نقشه‌هاي اسرائيل براي بر هم زدن روابط تهران و دمشق هرگز فايده‌اي نخواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه سوري تشرين، بثينه شعبان، مشاور سياسي رييس‌جمهور سوريه كه در جمع هيات سوري به رياست بشار اسد، رييس‌جمهور اين كشور شنبه وارد تهران شده بود، قبل از ترك دمشق گفت: روابط ايران و سوريه بر پايه‌ منافع مشترك و اصول محكم دمشق استوار است.
وي افزود: تلاش‌ها و نقشه‌ها براي بر هم زدن روابط دو كشور هرگز فايده‌اي نخواهد داشت، چون روابط تهران و دمشق راهبردي است و اهميت خود را در تحقق ثبات منطقه نشان داده است.
مشاور سياسي بشار اسد اظهار كرد: سياست سوريه بر منافع ملي و عربي استوار است.
شعبان تاكيد كرد: تعيين زمان سفر بشار اسد به ايران هيچ ارتباطي با پايان مهلت تعيين شده از سوي گروه 1+5 مسوول حل پرونده هسته‌اي ايران براي پاسخ به بسته پيشنهادي ندارد.
وي همچنين تصريح كرد: سوريه و ايران با وحدت عراق و تجزيه نشدن آن و خروج نيروهاي خارجي از اين كشور و آشتي ملي همه طايفه‌هاي عراقي اتفاق نظر دارند.
بثينه شعبان درباره بهبود روابط سوريه با فرانسه گفت: ديدگاه فرانسه نسبت به مسائل منطقه به طور كلي تغيير كرده است، چون اين كشور درك كرده كه روابط با اعراب در خدمت منافع خود و اتحاديه اروپايي خواهد بود و به صلح و ثبات منطقه نيز كمك خواهد كرد و اهميت سفر اخير رييس‌جمهور سوريه به فرانسه نيز در همين جا روشن مي‌شود چون دمشق توانست، رويكرد پاريس را نسبت به وضعيت منطقه تغيير دهد.
مشاور سياسي بشار اسد همچنين تصريح كرد: سياست دولت آمريكا در سال‌هاي اخير فاجعه‌اي براي جهانيان بوده است.
شعبان درباره مذاكرات دمشق و تل‌آويو گفت: مذاكرات غير مستقيم بين سوريه و اسرائيل هيچ تاثيري بر روابط تاريخي ايران و سوريه نخواهد داشت و هيچ طرفي در جهان نمي‌تواند به سوريه چيزي را ديكته كند كه اصول سياست دمشق را محقق نمي‌كند.
وي ادامه داد: مساله غني سازي اورانيوم در قوانين بين‌المللي وجود دارد و ايران نيز متعهد به توافقنامه‌هاي بين‌المللي است در حالي كه اسرائيل كه خود اين بحران را براي ايران به وجود آورده به اين تعهدات پايبند نيست.
منابع ديپلماتيك اسرائيل نيز سفر بشار اسد به تهران را نشانه تقويت روابط دو كشور دانستند.
روزنامه اورشليم‌پست به نقل از منابع ديپلماتيك صهيونيست نوشت: سفر بشار اسد، رييس‌جمهور سوريه به ايران اين پرسش را مطرح مي‌كند كه آيا وي اصلا قصد دوري از تهران را دارد يا خير؟
اين روزنامه نوشت: اسد ماه گذشته در ملاقات با نيكلا ساركوزي در پاريس قول داد كه با محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور ايران درباره برنامه هسته‌اي اين كشور گفت‌وگو كند.
اين روزنامه افزود: منابع ديپلماتيك در بيت‌المقدس گفتند كه هدف واقعي سفر اسد تقويت روابط دوجانبه است.
خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) نيز گزارش داد كه روابط اقتصادي ميان دو كشور محور توجه مذاكرات خواهد بود و چنين روابطي به پروژه‌هايي در سوريه به ارزش 896ميليون دلار منجر شده است.
سانا كه مواضع دولت سوريه را منتشر مي‌كند، اعلام كرد كه تهران و دمشق هر دو «به طور جدي به دنبال افزايش حجم سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك به بيش از 3‌ميليارد دلار ظرف سال آينده هستند.»
منابع ديپلماتيك بيت‌المقدس گفتند كه اين سفر آنهايي را كه در رژيم صهيونيستي از گفت‌وگوهاي غير مستقيم فعلي با سوريه حمايت نمي‌كنند، مصرتر مي‌كند و آنها خواهند گفت كه دمشق به هيچ‌وجه قصد فاصله گرفتن از تهران را ندارد.
اين منابع افزودند: اين باعث طرح پرسش‌هاي بيشتري در باره اين مساله مي‌شود كه آيا سوريه هرگز از ايران فاصله خواهد گرفت يا خير؟
ايهود اولمرت، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي گفته است كه هر گونه توافق با سوريه مستلزم آن است كه دمشق از ايران دور شود و به حمايت از حماس و حزب‌ا... پايان دهد.
به گفته اين منابع، روشن است كه دمشق از اين سفر به عنوان يك بايد در رابطه با برنامه هسته‌اي ايران ياد كند. زيرا اسد مشتاق است در روابطش به غرب پيشرفت حاصل شود و ساركوزي نيز در سپتامبر به سوريه سفر كند.
سانا اعلام كرد كه هدف از سفر اسد مشورت درباره مساله هسته‌اي و حق كشورها براي انجام غني‌سازي با اهداف صلح‌آميز و همچنين تبادل‌نظر با هدف روشن ساختن تعهد ايران به همه توافقات بين‌المللي است.
اين خبرگزاري همچنين بر «ديدگاه‌هاي مشابه» دو كشور درباره مسائل «مهم منطقه‌اي و بين‌المللي» تاكيد و خودداري آنها از پذيرش آنچه خارجي‌ها ديكته مي‌كنند را تحسين كرد.
 دوشنبه 14 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن