تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814293254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمله شديد توني بلر به گوردون براون


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حمله شديد توني بلر به گوردون براون
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): لندن - توني بلر نخست وزير سابق انگليس در حمله اي شديد عليه گوردون براون رهبر حزب كارگر و نخست وزير فعلي اين كشور، وي را به بي كفايتي و تخريب دستاوردهاي ده ساله حزب كارگر متهم كرد.


به گزارش ايرنا، بلر كه حدود 14 ماه پيش از نخست وزيري و رهبري حزب كارگر انگليس كنار رفت و جاي خود را به گوردون براون داد، در يادداشتي محرمانه نوشته است: براون با عملكرد اسفناك و غيرعاقلانه خود ميراث حزب كارگر جديد را تخريب كرده است .
در اين يادداشت محرمانه كه مطبوعات روز يكشنبه انگليس بخش هايي از آن را منتشر كرده اند، بلر نوشته است: براون در واقع در راستاي منافع و برنامه هاي ديويد كامرون رهبر حزب محافظه كار عمل مي كند و باعث افزايش محبوبيت آن حزب شده است.
نخست وزير سابق انگليس افزوده است: وقتي من از قدرت كنار رفتم ديويد كامرون و حزبش غرق در مشكل بودند ولي عملكرد براون باعث شده كه حزب محافظه كار، به عنوان حزب آينده كشور و برنده انتخابات عمومي جلوه كند.
در بخش ديگري از يادداشت محرمانه بلر آمده است: براون به دستاوردهاي سلف خود پشت كرد، برنامه هاي وي را دور ريخت ولي هيچ چيز ديگري جايگزين آن نكرد.
انتشار انتقادات شديد توني بلر از گوردون براون ، ضربه عمده ديگري بر نخست وزير انگليس به شمار مي رود كه در هفته هاي اخير بشدت تحت فشار بوده است.
هفته گذشته ديويد ميليبند وزير خارجه انگليس مقاله اي درباره آينده حزب كارگر و برنامه هاي اين حزب براي مقابله با حزب محافظه كار منتشر كرد كه جنجال هاي رسانه اي فراواني را به دنبال داشت.
كارشناسان انتشار چنين مقاله اي را بدون اشاره به نام گوردون براون ، تلاشي از سوي ديويد ميليبند براي در اختيار گرفتن رهبري حزب كارگر ارزيابي كردند.
اين كارشناسان معتقدند كه ديويد ميليبند روابط نزديكي را با توني بلر نخست وزير پيشين و رهبر سابق حزب كارگر انگليس دارد.
به دنبال انتشار اين مقاله چند تن از نمايندگان مجلس عوام انگليس از براون خواستند ديويد ميليبند را از وزارت خارجه بركنار كند.
اين نمايندگان كه خودشان عضو حزب كارگر هستند ميليبند را متهم كردند كه در راه تضعيف موقعيت براون و گرفتن جاي وي در رهبري حزب تلاش مي كند.
وزير خارجه انگليس در مقاله خود كه چهارشنبه گذشته در روزنامه گاردين انتشار يافت و بازتاب گسترده اي در ديگر رسانه ها داشت، از اعضاي حزب كارگر انگليس خواسته بود تا در نگرش ها و سياست هاي خود تجديدنظر كرده و با عزم و نگاه جديدي به جلو حركت كنند.
وي در اين مقاله تاكيد كرده بود كه حزب كارگر بايد تغيير كند و اين تغيير همين الان بايد صورت گيرد.
به دنبال بالا گرفتن تنش در داخل حزب كارگر برخي از اعضاي پيشكسوت حزب كارگر از همكاران خود خواسته اند از متهم كردن يكديگر بپرهيزند و به فكر منافع كلان حزبي و موفقيت برنامه هاي حزب باشند.
گوردون براون نخست وزير انگليس و رهبر حزب كارگر كه در حال حاضر تعطيلات تابستاني خود را سپري مي كند، به دليل تشديد مشكلات اقتصادي اين كشور و ناكامي حزب در چندين انتخابات ميان دوره اي طي ماه هاي اخير بشدت تحت فشار بوده است .
به عقيده تحليل گران ، صحنه سياست انگليس پس از پايان تعطيلات تابستاني اين كشور، شاهد تحولات جدي خواهد بود.
برخي كارشناسان معتقدند، براون پس از تعطيلات تابستاني با اعتماد به نفس بيشتر كار خود را آغاز و تغييرات عمده اي را در اعضاي كابينه خود خواهد داد.
برخي ديگر از كارشناسان پيش بيني مي كنند كه براون در كنگره آتي حزب كارگر در ماه سپتامبر با چالش هاي جدي در زمينه رهبري خود مواجه خواهد شد و احتمال دارد با توجه به اختلافات شديد موجود در داخل حزب موقعيت خود را كاملا از دست بدهد.
اروپام **345
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن