تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803807694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسئول در گفتگو با مهر:توسعه بخش كشاورزي نيازمند يك استراتژي مدون است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: يك مسئول در گفتگو با مهر:توسعه بخش كشاورزي نيازمند يك استراتژي مدون است
خرم آباد - خبرگزاري مهر: مسئول خانه كشاورز شهرستان بروجرد گفت: براي توسعه پايدار بخش كشاورزي بايد يك استراتژي مدون تدوين شود.

علي كردي در گفتگو با خبرنگار مهر در شهرستان بروجرد ضمن بررسي نقاط ضعف تصميم گيريهاي بخش كشاورزي و راهكارهاي مقابله با خشكسالي، اظهار داشت: بايد براي توسعه حوزه كشاورزي به ويژگيهاي هر منطقه به صورت جغرافيايي نگريسته شود و قابليتهاي موجود براي كشت محصولات در هر منطقه امكان سنجي و طرح مدوني در اين زمينه تهيه شود.

وي تصريح كرد: بايد براي كشف استعداد هر منطقه از خود بپرسيم كه محور توسعه آن منطقه چيست و با توجه به پتانسيلهايي كه در آن استان وجود دارد استعدادها را شكوفا و به بلوغ برسانيم.

اين مسئول با تاكيد بر اينكه قبل از اينكه بحران در بخش كشاورزي به وجود بيايد بايد براي آن برنامه ريزي كنيم، افزود: بايد به بخش كشارزي به صورت ملي و فراملي نگريسته شود و در تصميمات كلان همه كنار هم قرار بگيرند.

وي با انتقاد از عدم تعامل مطلوب بين بخش دولتي و تشكلهاي كشاورزي بر نقش غير قابل انكار NGO هاي كشاورزي در فرهنگ سازي تاكيد كرد و بيان داشت: بايد دولتها و NGO ها براي حفظ و توسعه پايدار با يكديگر همكاري و اقدام به اطلاع رساني و فرهنگسازي پيرامون مشكلات موجود كنند.

كردي با تاكيد بر اينكه تشكل هاي غيردولتي بخش كشاورزي تنها براي خدمت رساني و تعامل ميان مردم و بخش دولتي وارد گود شده اند، عنوان كرد: دولت و متوليان امر بايد اين موضوع را درك كنند كه NGO ها يك بازوي توانمند براي تعامل، همكاري و مشاوره و همچنين انتقال يافته هاي خود در بخشهاي مختلف به خصوص بخش كشاورزي هستند.

مسئول خانه كشاورز بروجرد با بيان اينكه بايد ديوار بي اعتمادي موجود بين بخش هاي مختلف دست اندركار بخش كشاورزي شكسته شود، گفت: خانه كشاورز ايران تنها تشكل رسمي بخش كشاورزي است كه در همه نقاط كشور نماينده گي دارد و در اين زمينه فعاليتهاي زيادي را پيرامون بررسي و انتقال مشكلات بخش كشاورزي انجام داده است.

كردي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بحث خشكسالي و تاكيد بر اينكه بايد پيش از وقوع اين بحران برنامه ريزيهاي لازم انجام مي شد، افزود: خشكسالي بحراني است كه در حال حاضر كشاورزي ما را در مرز نابودي قرار داده است و متاسفانه عملكرد مسئولان نسبت به اين بحران ضعيف بوده است.

وي با اشاره به اينكه اگر سرمايه گذاري داخلي و خارجي در قالب بخشهاي دولتي، خصوصي، بانكي و تعاونيها از كشاورزي گرفته شود اين بخش در ايران نابود خواهد شد، تاكيد كرد: بايد توسعه پايدار بخش كشاورزي در نظر گرفته شود كه اين امر ابتدا بايد از حفظ منابع طبيعي و آبخيزداري شروع شود و از تغيير كاربري اراضي جلوگيري به عمل آيد.

كردي با اشاره به تهديدات بشر براي بخش كشاورزي ، ذوب شدن يخچالهاي قطبي، ايجاد طوفانها و تغيير اقليم را از عوامل به وجود آمدن خشكسالي در نتيجه عملكرد انسانها دانست كه همه كره زمين را تحت تاثير خود قرار داده است.

وي با بيان اينكه در بحث خشكسالي در ايران بايد اقدامات موثرتر و سريع تري صورت مي گرفت، افزود: بايد با هزينه در بخش كشاورزي آب پشت سدها حفظ مي شد و اين آب به راحتي از دست نمي رفت.

كردي با تاكيد بر ضرورت بازسازي قنوات و احيا رودخانه ها، يادآور شد: بر اساس اعلام هواشناسي جهاني مبني بر كاهش نزولات جوي و كاهش بارندگيها در ايران دولت بايد كشاورزان را تشويق به كاشت ارقام و گونه هايي كه نياز به آب كمتر دارند بكند.

اين مسئول با تاكيد بر اينكه دولت بايد شرايط كنوني را براي كشاورزان تجزيه و تحليل كند، خاطر نشان كرد: همانطور كه در سراسر كشور مشاهده مي شود اراضي ديم در برابر خشكسالي دچار آسيبهاي كلي شده اند كه اين امر موجب شده كه كشاورزان و دامدارن با كمبود علوفه و افزايش قيمت آن نتوانند دام هاي خود را حفظ كنند و آنها يا از بين مي روند و يا به كشتارگاهها عرضه مي شوند.

كردي تاكيد كرد: با ادامه روند موجود تنها كساني كه سود مي برند واسطه ها و دلالان هستند.
 شنبه 12 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن