تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820207799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جدايي طلبان جنوب تايلند يك معلم مدرسه را به قتل رساندند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جدايي طلبان جنوب تايلند يك معلم مدرسه را به قتل رساندند
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): كوالالامپور - يك معلم مدرسه در استان "پاتاني" در جنوب تايلند به ضرب گلوله جدايي طلبان اين منطقه كشته شد.


به گزارش روز جمعه سامانه اينترنتي "نيشن"، اين در حالي است كه در استان مجاور "ناراتيوات" نيز انفجار بمبي در يك بازار محلي منجر به زخمي شدن 17 نفر شد.
براساس اين گزارش، "آكوم سووانامونگ" معلم 53 ساله يكي از مدارس بخش "يارينگ" در استان پاتاني روز گذشته(پنجشنبه) هنگام عزيمت به محل كار خود از فاصله بسيار نزديك مورد اصابت گلوله يك موتور سوار ناشناس قرار گرفت و در دم جان باخت.
حملات مذكور در حالي صورت مي گيرد كه مسوولان محلي ادعا مي كنند در مبارزه با اقدامات و حملات جدايي طلبان موفقيتي نسبي را بدست آورده اند.
بنا به ادعاي مسوولان محلي، شمار حملات جدايي طلبان به مدارس نواحي جنوبي تايلند از بيش از صد مورد در سال 2007 ميلادي به تنها 10 مورد در سال جاري كاهش يافته است.
با اين حال تحليلگران اعتقاد دارند با وجود كاهش شمار حملات جدايي طلبان در سال جاري، شدت و نيز شمار كشته و زخمي شدگان بطور نسبي در طي اين حملات افزايش يافته است.
به گزارش ايرنا، سه استان جنوبي ناراتيوات، يالا و پاتاني تايلند از اوايل سال 2004 ميلادي كانون درگيري و ناآرامي هاي سياسي بوده و طبق آخرين گزارش ها تاكنون بيش از سه هزار و 500 نفر از ساكنان اين مناطق و نيروهاي امنيتي در نتيجه اين ناآرامي ها جان خود را از دست داده اند.
شهروندان عمدتاً مسلمان اين مناطق، خواهان رفاه اجتماعي بيشتر و نيز برخورداري از امكانات آموزشي، بهداشتي و اقتصادي برابر با ساير شهروندان ديگر نقاط تايلند هستند.
درعين حال برخي گروههاي تندرو و جدايي طلب منطقه با مبادرت به اعمال خشونت آميز، نه تنها به تحقق خواسته هاي مردم جنوب اين كشور كمك نكرده بلكه موجب ناامني و بروز تلفات جاني و مالي بسيار و همچنين كندي روند اجراي برنامه هاي توسعه در اين منطقه شده اند.
آساق**2202**335**1071
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن