تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820520227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي نمايش‌هاي ايراني بخش بين‌الملل جشنواره تئاتر عروسكي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معرفي نمايش‌هاي ايراني بخش بين‌الملل جشنواره تئاتر عروسكي
خبرگزاري فارس: هيأت بازبيني با ارزيابي 31 نمايش ايراني در بخش صحنه‌اي، شش نمايش ايراني را براي حضور در بخش بين‌الملل انتخاب كرد كه اين شش نمايش در بخش مسابقه بين‌الملل با نمايش‌هاي خارجي رقابت خواهند كرد.


به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، از ميان آثار ايراني بازبيني شده نمايش‌هاي"ماكاندو" به كارگرداني آزاده انصاري، "علي بابا و چهل دزد بغداد" به كارگرداني جواد ذوالفقاري، "آرش" به كارگرداني مشترك سيما و فهيمه ميرزاحسيني، "زمين و چرخ" به كارگرداني زهرا صبري، "ماهرخ" به كارگرداني مريم اقبالي و"قصه بخت" به كارگرداني داوود فتحعلي‌بيگي براي حضور در بخش بين‌الملل اين دوره از جشنواره انتخاب شدند. بازبيني آثار توسط يوسف صديق، محمدعلي خبري و رحمت اميني صورت گرفته و اين نمايش‌ها در كنار نمايش‌هاي خارجي به رقابت مي‌پردازند.

علي‌بابا و چهل دزد بغداد
------------------------------
"علي بابا و چهل دزد بغداد" نمايشي ماجراجويانه است كه ذوالفقاري آن را براساس يك افسانه از هزار و يك‌شب كارگرداني كرده و اين نمايش 14 عروسك دارد كه تنها 3 عروسك از آن ميان نقش دزدان را بازي مي‌كنند.
"علي بابا و چهل دزد بغداد" با طراحي عروسك، علي پاكدست و مريم اقبالي، طراحي صحنه و لباس رويا افشار، آهنگسازي علي صمدپور آماده شده و مرتضي سعيديان، حسين زينالي، مينا شجاعيان، هديه حاج طاهري، شراره طيار، حامد ذبيحي، ميثم كريم‌پور، بهنود ذوالفقاري و وحيد نفر عروسك‌گرداني آن را به عهده دارند.

قصه بخت، داوود فتحعلي‌بيگي
-------------------------------------
نمايش عروسكي"قصه بخت" نوشته و كارگرداني داوود فتحعلي‌بيگي با استفاده از گونه نمايشي سنتي عروسكي"خُم بازي" براي جشنواره تئاتر عروسكي آماده شده است.
در اين نمايش علاوه بر علي يداللهي كه هفت عروسك نمايش را بازي مي‌دهد، يك مرشد هم ‌روي صحنه حاضر است تا شكل فولكلور نمايش حفظ شود.
داستان اين نمايش يكي از قصه‌هاي قديمي ايراني درباره بخت خوابيده يك فرد است كه بخت آن را بيدار مي‌كند. در اين نمايش مجيد فروغي نقش مرشد پاي خمره را بازي مي‌كند. عروسك‌ها را علي يداللهي مي‌گرداند و ‌سيما و فهيمه ميرزاحسيني آن‌ها را مي‌سازند. مهدي صفاري دستيار كارگردان است و علي جباري ‌كمانچه مي‌زند. لباس نوازنده و بازيگر را هم فاطمه حيدري‌فر مي‌دوزد. طراحي صحنه ويژه‌اي نداريم، فقط يك خمره داريم كه ياسر شريف ساخت آن را عهده‌دار است.

هفت حكايت ايراني در «زمين و چرخ»
--------------------------------------------
زهرا صبري هفت حكايت از مولانا را براي جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسكي تهران-مبارك كارگرداني و طراحي كرده است. "زمين و چرخ" شامل هفت حكايت است كه شش تاي آن به صورت گذرا به حكايت‌هاي زيباي مثنوي مانند طاووس، سيمرغ، عابدي كه تمام عمر عبادت كرده بود و طوطي و بازرگان و... پرداخته و حكايت موسي و شبان در آن به طور كامل به صورت تصويري و با استفاده از اشعار حكايت شده، كار شده است.
صبري در اين نمايش از عروسك‌هاي ميله‌اي استفاده كرده است. طراحي صحنه، طراحي عروسك و كارگرداني را زهرا صبري انجام داده اما عروسك‌گردان‌ها سيما ميرزاحسيني، ركسانا بهرام و مونا سربندي هستند. آهنگساز كار بابك نصيري‌خواه، طراح پوستر محسن وليعي، گوينده اشعار رضا بهبودي و طراحي نور را جلال تهراني بر عهده دارند. ساخت عروسك را نيز فاطمه عباسي، سيما ميرزاحسيني انجام داده‌اند.

مريم اقبالي و نمايش «ماهرخ»
--------------------------------------
نمايشنامه "ماهرخ" نوشته شادي پورمهدي است كه به داستان دختري مي‌پردازد كه در مقطعي از زندگي‌اش دچار روياها و تصوراتي مي‌شود كه در اين كار به نمايش گذاشته مي‌شود.
اقبالي اين متن را به همراه علي پاكدست و سينا ييلاقي بازنويسي كرده‌ است. در اين نمايش اقبالي به همراه علي ابوالخيريان، سلما محسني، غزاله مراديان و مونا كياني به عنوان بازي‌دهندگان عروسك حضور دارند.
همچنين اقبالي به همراه علي پاكدست طراحي و ساخت عروسك‌ها را انجام داده‌، امير باباييان و مرتضي شريف نيايي مجريان دكور و همايون صلاحي آهنگساز نمايش هستند.

ماكاندو
------------
به گزارش فارس، ماكاندو را آرش پارساخو بر اساس داستاني از «گابريل گارسيا ماركز» نوشته و شيوه اجرايي نمايش نيز تركيبي از بازيگر و عروسك است عواملي كه در اجراي ماكاندو همكاري مي كنند عبارتند از: طراح صحنه: منوچهر شجاع، طراحي و ساخت عروسك و طراحي لباس فرناز بهزادي، صداي ماركز: مهرداد عشقيان، طراحي و اجراي موسيقي: فرشاد فزوني، روابط عمومي و تبليغات: مصطفي محمودي، طراحي پوستر و بروشور، امير اسمي، گروه كارگرداني: آرش پارساخو و هومن خدادوست، مدير صحنه:‌نعيما كرمي، مشاور طرح و اجرا: نادر برهاني مرند، بازيگران و عروسك گردانان: افسانه ماهيان، رامين سيار دشتي، فرزين محدث، علي ميلاني، مرضيه ايماني خاني، فرزانه عاقلي، نسيم ياقوتي و نعيما كرمي.
اين نمايش در كارگاه نمايش در مجموعه تئاترشهر اجراي عمومي داشت.

آرش كمانگير عروسكي
-----------------------------
نمايش آرش به كارگرداني فهيمه ميرزاحسيني است كه به همراه سه خواهرش، سيما، سمانه آن را اجرا مي‌كند، اين نمايش عروسكي درباره اسطوره آرش كمانگير است كه ميرزاحسيني آن را بازنويسي و قرار است در اين دوازدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسكي اجرا كند.
دوازدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسكي كار خود را از 20 مرداد در تهران آغاز مي‌كند و در اين دوره علاوه بر مجموعه تئاترشهر، تالارهاي فردوسي، سنگلج، خانه نمايش ، هنر ميزبان نمايش‌هاي عروسكي خواهند بود.
در اين دوره از جشنواره علاوه بر اجراي نمايش‌هاي بخش‌ صحنه‌اي، نمايش‌هاي بخش مرور، ويژه و بين‌الملل نيز حضور خواهند داشت.
انتهاي پيام/ا
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن