تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803973222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي درجمع خبرنگاران:بيانيه جنبش عدم تعهد سند تكذيب ادعاي مخالفت جهاني با برنامه هسته‌اي ايران است/ ادبيات مهلت در مذاكرات مفهوم ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: متكي درجمع خبرنگاران:بيانيه جنبش عدم تعهد سند تكذيب ادعاي مخالفت جهاني با برنامه هسته‌اي ايران است/ ادبيات مهلت در مذاكرات مفهوم ندارد
وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران بيانيه 118 كشور عضو جنبش عدم تعهد در حمايت از فعاليت هاي هسته اي ايران را سند تكذيب صريح ادعاي مخالفت جامعه جهاني با برنامه هسته اي ايران خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر متكي وزير امور خارجه امشب در پايان پانزدهمين اجلاس وزراي خارجه كشورهاي جنبش عدم تعهد در تهران در كنفرانسي مطبوعاتي به سئوالات خبرنگاران حاضر دراين اجلاس پاسخ گفت .

وي در پاسخ به سئوالي مبني براينكه ايران تا چه اندازه به حمايت كشورهاي جنبش عدم تعهد از برنامه هسته اي خود اطمينان دارد گفت: اطمينان ما به توانمندي هاي خود و حمايت ملت ايران است ، جمهوري اسلامي ايران برنامه ها و فعاليت هاي خود را بر اساس حمايت كسي يا جايي يا جمعي تنظيم نمي كند ،‌ اما در عين حال بديهي است در محيط بين الملل تلاش مي كنيم با توضيح مواضع خود افكار ديگران را نسبت به درستي راه و روش خود روشن سازيم.

وزير امور خارجه مهمترين اثر حمايت اعضاي جنبش عدم تعهد از برنامه هسته اي ايران را زدودن اين شائبه كه " جامعه بين الملل مخالف برنامه هسته ايران است"، عنوان كرد.

متكي در پاسخ به سئوال ديگري درباره روند مذاكرات ايران با كشورهاي 1+5 نيز تاكيد كرد: رويكرد حمايت از مذاكرات همواره موضع اصلي جمهوري اسلامي ايران بوده است و در اين دوره جديد نيز كه بحث بسته هاي پيشنهادي مطرح شده رويكرد ما نسبت به مذاكرات سازنده است .

وي افزود :‌ به نظر ما تكيه بر مشتركات مداليته يا چارچوب مذاكراتي ،‌ منطقي ترين راه براي پيگيري مذاكرات آينده است.

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به خبرنگاري كه از وي درباره سطح حضور كشورهاي عربي در اجلاس تهران سئوال كرد گفت : حضور 16 كشور از 22 كشور قطعا حضور خوبي است .

وي در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه آيا با تغيير رئيس جمهور آمريكا در روابط ايران و ايالات متحده تغييري ايجاد مي شود اظهار داشت: اين را بايد از رئيس جمهور آمريكا بپرسيد ، اما ما هر تغييري را در زمان خودش بررسي مي كنيم.

خبرنگاري از متكي درباره تعيين وقت از سوي كشورهاي 1+5 براي پاسخگويي ايران درپي مذاكرات ژنو سئوال كرد كه وزير امور خارجه در جواب گفت: ما آقاي سولانا و نمايندگان كشورهاي 1+5 را به مذاكرات تهران توجه مي دهيم ، در مذاكرات تهران زماني كه آقاي سولانا non paper را به طرف ايراني ارائه كرد گفت كه اين پيشنهاد ماست و براي مذاكرات ،‌ ما منتظر پيشنهادات ايران هستيم .

وي خاطرنشان كرد در مذاكرات تهران هيچ صحبتي از تاريخ مشخصي مطرح نبود .

متكي افزود :‌ ما به آقاي سولانا گفتيم ظرف مدت يك ماه non paper را بررسي و پيشنهادات خود را ارائه خواهيم كرد، در اين رابطه به تعهد خود عمل كرديم و در ژنو آقاي جليلي پيشنهاد بررسي شده ايران را در قالب يك non paper به طرف مقابل ارائه كرد.

وزيرامور خارجه تصريح كرد: درك ما اين است كه كشورهاي غربي يك بسته پيشنهادي دادند و ما هم يك بسته ارائه كرديم بنابراين بايد محورهاي مشترك دو مداليته مورد توافق قرار بگيرد.

وي گفت : ادبيات تاريخ گذاشتن در مذاكرات براي ما مفهوم ندارد و در عين حال اميدواريم گفتگوهاي سازنده شكل بگيرد.

خبرنگاري درباره تصميم پارلمان سوئيس براي خروج اين كشور از مذاكرات هسته اي با ايران سئوال كرد و پرسيد آيا اين به معناي تصميم آمريكا براي مذاكره مستقيم با تهران است كه متكي در پاسخ گفت: كشورهاي مختلف از جمله سوئيس و تركيه بحث هايي را با ما داشته اند ، ما در مجموع با بسياري از كشورها مراوداتي داريم و توضيحاتي را در رابطه با موضوعات هسته اي مي دهيم اما از هيچ كشوري توقع خاصي نداشته و نداريم.

متكي در آغاز اين كنفرانس مطبوعاتي در خصوص بيانيه پاياني اجلاس تهران توضيح داد : در اين بيانيه از شوراي امنيت خواسته شده از توسل به فصل 7 منشور ملل متحد براي توجيه پرداختن به موضوعاتي كه تهديد صلح و امنيت بين الملل نيستند خودداري كند و به عبارتي وزيران جنبش عدم تعهد، شوراي امنيت را از برخورد سياسي و ابزاري برحذر داشته اند.

به گفته وي در بيانيه پاياني اجلاس تهران ضمن ابراز تاسف از اشغال 60 ساله فلسطين بر حق مردم فلسطين براي تعيين سرنوشت تاكيد شده است و وزيران خارجه عضو جنبش عدم تعهد همچنين ضمن محكوم كردن كشتار مردم و مقامات فلسطين بازگشايي هر چه سريعتر نوار غزه را خواستار شده اند.

متكي ياد آور شد: در بيانيه پاياني اجلاس تهران ، وزراي خارجه ضمن استقبال از تعيين رئيس جمهور لبنان، حمله اسرائيل به لبنان و گلوله باران اين كشور را نقض صريح اصول منشور ملل متحد دانسته اند.

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران همچنين با تاكيد بر اينكه بخشي از بيانيه پاياني اجلاس تهران به موضوع عراق اختصاص داده شده است گفت : حاضران در اجلاس تهران با تصويب سند نهايي اجلاس ، امنيت براي مردم عراق را خواستار شده اند و مداخله كشورهاي خارجي در امور داخلي اين كشور به هر بهانه اي را محكوم كرده اند.
 پنجشنبه 10 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن