تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820493602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير امور خارجه سومالي: كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد براي اعزام نيروهاي حافظ صلح به سومالي گام بردارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير امور خارجه سومالي: كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد براي اعزام نيروهاي حافظ صلح به سومالي گام بردارند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

وزير امور خارجه‌ي سومالي تصريح كرد: اگر كسي بعد از جنگ جهاني دوم به موضوعيت نم شك داشت، امروز ديگر چنين مساله‌اي وجود ندارد و نهضت روبه رونق و رشد است.

به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، "علي احمد گاما" وزير امور خارجه‌ي سومالي با بيان اين مطلب درمورد كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد گفت: بايد براي حل مشكلات و در چارچوب يك جهان جهاني شده و نيز براي نيل به روز ماندن بايد براساس اصول بنيادين خود گام برداريم.

وي افزود: متاسفانه امروز نهضت ما صدايي همسنگ همه‌ي اعضا در سازمان‌هاي مختلف بين‌المللي نظير سازمان ملل ندارد و ما صرفا با حركت معقول دسته جمعي مي‌توانيم به نتيجه‌ي مطلوب برسيم.

وي وضعيت بحران زده‌ي سومالي را مورد بحث قرار داد و اظهار داشت: سومالي سال‌هاي سال است كه درگير خونريزي است و رهبران سومالي تحت رهبري سازمان ملل وارد مذاكره شده‌اند و قرار است قراردادي دو هفته‌ي بعد در عربستان امضا شود كه اين مساله به حل مشكلات سومالي كمك مي‌كند.

وزير خارجه‌ي سومالي از اعضاي نم دعوت كرد تا با يك لابي بين‌المللي در سازمان ملل متحد براي اعزام هرچه سريع‌تر نيروهاي حافظ صلح به سومالي گام بردارند.

گاما تاكيد كرد: ما بر اين نظريم كه بحران سومالي مي‌تواند خاتمه يابد و هم اكنون پنجره‌ي اميدي براي اين مساله باز شده است. سوماليايي‌ها مي‌توانند مشكل خود را حل كنند و بايد همه به فكر كمك به سومالي باشند.

وزير خارجه‌ي سومالي وضعيت انساني در سومالي را وخيم توصيف كرد و اين كابوس را ساخته‌ي دست بشر عنوان كرد.

وي بار ديگر از كشورهاي عضو نم خواست در چارچوب روحيه‌ي همكاري جنوب - جنوب بتوانند عدم تعهد را به نهضتي مقتدر تبديل كنند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 9 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن