تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819689703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قراردادهاي نفتي ايران متقابل است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قراردادهاي نفتي ايران متقابل است
مشهد - خبرگزاري مهر: مشاور ارشد وزارت امور خارجه گفت: در حال حاضر قراردادهاي نفتي ايران متقابل است.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، حسين شيخ الاسلام، شب گذشته در دومين گردهمايي دانشجويان فعال خارج از كشور افزود: بعد از پيروزي انقلاب قراردادهاي نفتي ايران متقابل شد از اينرو با افزايش قيمت نفت مبلغ قرارداد شركتي كه در استخراج نفت طرف مقابل ايران است، افزايش نمي يابد.

وي قرادادهاي نفتي ايران پيش از انقلاب را مشاركت در توليد عنوان كرد و اظهار داشت: در قرارداد مشاركت توليد، شركت استخراج كننده سرمايه و تكنيك را مي دهد و طرف مقابل در ازاي آن 50 درصد نفت استخراج شده چاه نفتش را در اختيارش مي گذارد.

شيخ الاسلام جهان را مديون ملي شدن صنعت نفت در ايران دانست و تصريح كرد:‌ پس از ملي شدن نفت در ايران خريدار و فروشنده در صنعت نفت معنا يافت در نتيجه جهان مديون ملي شدن صنعت نفت در ايران است.

مشاور ارشد وزارت امور خارجه با اشاره به اينكه 150 سال از پيدا شدن اولين چاه نفت در پنسيلوانيا و 100 سال از اولين اكتشاف نفتي در مسجد سليمان ايران مي گذرد، افزود: نفت به عنوان انرژي در توليد تمام كالاها نقش دارد و در بيش از 90 درصد كالاها به عنوان مواد وجود دارد.

وي تضمين وجود نفت در آينده را از بقيه فاكتورهاي نفت مهمتر خواند و افزود: استكبار با درك اين مهم تصميم گرفت با دستيابي به نفت جهان را اداره كند.

شيخ الاسلام سياست از نيل تا فرات رژيم صهيونيستي را برخواسته از اين آگاهي دانست و بيان داشت: ارزش افزوده هيچ دانشي به اندازه نفت نيست.

وي ادامه داد: اعتياد به انرژي از اعتياد به مواد مخدر جدي تر است زيرا منبعي در گوشه اي از جهان بايد به گوشه اي ديگر منتقل شود و اين زمينه ساز جنگ است.

شيخ الاسلام با بيان اينكه داده هاي انتقال نفت خاورميانه بين نيل تا فرات است اظهار داشت:‌ بيش از 25 درصد منابع نفتي دنيا در خاورميانه است و اسرائيل مي كوشد تا با دستيابي به آن تبديل به يك قدرت جهاني شود.
 چهارشنبه 9 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن