تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820629129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تراكم استخوان با ميزان خطر ابتلا به سرطان سينه مرتبط است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تراكم استخوان با ميزان خطر ابتلا به سرطان سينه مرتبط است
علمي آموزشي. ‪۱. ۲. ۳‬
بر اساس يك مطالعه كه به تازگي انجام شده است، تراكم استخوان يك زن به پزشكان كمك مي‌كند تا خطر ابتلا به سرطان سينه را در وي دقيق تر ارزيابي كنند.

در اين مطالعه محققان دريافتند كه ارتباط قوي‌اي ميان تراكم استخوان و ابتلا به سرطان سينه در زنانيكه دوران پس از يائسگي خود را سپري مي‌كنند، وجود دارد.

اين ارتباط مستقل از يك ابزار شناخته شده ارزيابي خطر ابتلا به سرطان سينه به نام مدل خطر گيل است كه شامل سابقه خانوادگي، سن و نژاد، سوابق بيوپسي‌هاي سينه و يافته‌هاي غير معمول در سينه مي‌شود.

نتايج اين مطالعه نشان مي‌دهد كه آزمايش‌هاي ضميمه‌اي تراكم مواد معدني استخوان به همراه ارزيابي‌هاي استاندارد خطر ابتلا به سرطان سينه مانند مدل گيل، به اندازه زيادي مي‌تواند توانايي پزشك را در پيش بيني خطر ابتلا به سرطان سينه در زنان مسن تقويت كند.

دكتر زائو چنگ از دانشگاه آريزونا در توكسون و همكارانش در مجله سرطان نوشتند، مطالعاتي كه پيش از اين انجام شده‌اند ارتباطي را ميان تراكم بالاتر مواد استخواني و خطر بالاتر بالاتر ابتلا به سرطان سينه نشان داده اند در اين مطالعه محققان عوامل خطر ساز براي ابتلا به سرطان سينه را در نه هزار و ‪ ۹۴۱‬زن مسن بررسي كردند.در مدت متوسط ‪ ۸/۴۳‬سال ‪ ۳۲۷‬زن به سرطان سينه مبتلا شدند.

محققان گزارش دادند در اين مطالعه ديده شد خطر ابتلا به سرطان سينه در زنانيكه امتياز ارزيابي آنها بر اساس مدل گيل بالا بود در مقايسه با زنانيكه امتياز گيل آنها پايين بود، ‪ ۳۵‬درصد افزايش داشت.

محققان همچنين دريافتند كه هر واحد افزايش در تراكم استخوان لگن خطر ابتلا به سرطان سينه را ‪ ۲۵‬درصد افزايش مي‌دهد.

درحاليكه تراكم مواد معدني استخوان و امتياز گيل از يكديگر مستقل هستند در اين مطالعه ديده شد خطر ابتلا به سرطان سينه در زنانيكه در هر دو اين ارزيابي‌ها بيشترين امتياز را كسب كرده بودند بطور قابل توجهي بالاتر بود.

اين مطالعه در شماره ‪ ۲۸‬ژوئيه ‪ ۲۰۰۸‬نشريه اينترنتي سرطان منتشر شده است.
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن