تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820404198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تأكيد نمايندگان مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي : تأسيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم وتحقيقات در رشت يك ضرورت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: تأكيد نمايندگان مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي : تأسيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم وتحقيقات در رشت يك ضرورت است


نمايندگان مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي در ديدار با رئيس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت تاكيد كردند:تأسيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم وتحقيقات در رشت يك ضرورت اجتناب ناپذير است .

به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران" ايسكانيوز"نمايندگان مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي با رئيس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت ديدار و گفتگو كردند .
در اين ديدار كه در محل دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت برگزار شد ، دكتر مير شفيعي دبير شوراي منطقه 3 با بيان اينكه دانشگاه آزاد اسلامي يك مركز علمي فرهنگي است كه در ارديبهشت 1361 با تأييد حضرت امام خميني (ره) و از تريبون نماز جمعه آغاز فعاليت خود را جشن گرفته گفت : اين دانشگاه امروز به بركت كمك يك ميليون توماني حضرت امام (ره) و تلاشهاي مستمر مديران سختكوش خود توانسته به يك درخت تنومند تبديل شود و با تحت پوشش قراردادن نيمي از دانشجويان شاغل به تحصيل كشور در 350 واحد و مركز آموزشي و در فضايي به وسعت 12 ميليون متر مكعب به يكي از بزرگترين دانشگاههاي حضوري جهان مبدل شود .
دبير شوراي منطقه 3 خاطر نشان كرد: تعامل مناسب نمايندگان مردم و مديران دانشگاه همواره باعث پيشبرد اهداف دانشگاه شده و اميدواريم در اين دوره نيز با تعامل مناسب با نمايندگان مردم بتوانيم گامهاي مؤثرتري برداريم .
دكتر مير شفيعي افزود امروز دانشگاه به دنبال اهداف كيفي است و جذب اعضاي هيات علمي مجرب ، ايجاد دوره هاي تحصيلات تكميلـي و گسترش آزمايشگاههـا و فضاهـاي آموزشي در ايـن راستا صـورت مي پذيرد .
در ادامه اين جلسه مهندس جبار كوچكي نژاد نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مردم گيلان مردمي دانش دوست و اهل علم و فرهنگ هستند گفت : پتانسيل استان گيلان در راس آن مركز استان به گونه اي است كه بايد جايگاه دانشگاهها در آن تقويت شود تا حداقل بتوانيم رتبه دانشگاهي آنرا از بعضي از استانهاي محروم بالاتر ببريم .
وي اظهار اميدواري كرد دانشگاه آزاد اسلامي رشت بتواند با ايجاد دوره هاي تحصيلات تكميلي و تأسيس واحد علوم و تحقيقات در اين زمينه به ياري دانشگاههاي استان بيايد .
مهندس كوچكي نژاد با اشاره به اينكه دانشگاه آزاد اسلامي مصداق بارز اجراي اصل 44 قانون اساسي است و در زماني كه سخن گفتن از بخش خصوصي يك گنـاه محسوب مي شد گام در عرصه توليد علم در كشور برداشته گفت : امروز دانشگاه آزاد اسلامي بعنوان پدر دانشگاههاي غير دولتي است و با توجه به بنيه و توان مادي ، معنوي و علمي كه در اختيار دارد بايد سياست خود را به سمت گسترش دوره هاي تحصيلات تكميلي سوق دهد و ايجاد واحد علوم و تحقيقات نيز در راستاي اين سياست يك اولويت بنيادين است .
سيد علي آقازاده ديگر نماينده مردم رشت در مجلس نيز با بيان اينكه من خود از خانواده دانشگاه آزاد اسلامي هستم اظهار داشت اميدوارم بتوانيم از همه توان خود در جهت توسعه اين دانشگاه استفاده ببريم . وي گستردگي واحدها و مراكز دانشگاه آزاد اسلامي در سطح استان را از افتخارات استان گيلان ذكر كرد و گفت : خوشبختانه پوشش مناسب رشته ها در گيلان نيز توانسته به خواسته هاي مردم پاسخ مناسب دهد .
دكتر حسن تأميني ديگر نماينده رشت در مجلس شوراي اسلامي نيز تأسيس واحد علوم و تحقيقات در مركز استان را يك ضرورت خواند وگفت : تربيت نيروهاي متخصص و جهش در عرصه هاي پژوهشي از امتيازات بزرگ تأسيس واحد علوم و تحقيقات در استان است و ما نبايد اين فرصت بزرگ را از دست بدهيم و اميدواريم با مساعدت دكتر جاسبي اين مهم در استان محقق شود .
دكتر تأميني خاطر نشان كرد امروز دانشگاه آزاد اسلامي به مرحله اي رسيده كه اصل وجودي خود را براي همه بعنوان يك ضرورت اجتناب ناپذير به اثبات رسانده و همه ما اعتقاد داريم كه دانشگاه آزاد اسلامي بعنوان بازوي اصلي آموزش عالي است و خدمات ارزنده آن به اين عرصه پر شمار بوده است .
در ابتداي اين ديدار دكتر سيدعلي ميرابراهيمي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت با بيان اينكه 11500 نفر دانشجو در مقاطع كارداني ، كارداني پيوسته ، كارشناسي ، كارشناسي ناپيوسته و كارشناسي ارشد و در بيش از 70 رشته تحصيلي در اين واحد دانشگاهي مشغول به تحصيل هستند گفت : ايجاد دوره هاي تحصيلات تكميلي ، گسترش رشته هاي فني و مهندسي و گسترش كارگاهها ، آزمايشگاهها و آزمايشگاهها و فضاي آموزشي از اولويت هاي اصلي واحد در راستاي افزايش كيفيت در واحد رشت است .
دكتر ميرابراهيمي خاطر نشان كرد بزودي در دو رشته در مقطع دكتري تخصصي و در سه رشته جديد در مقطع كارشناسي ارشد در واحد رشت پذيرش دانشجو خواهيم داشت .
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن