تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804088310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي جمعيت آبادگران جوان تشريح كرد: لازمه‌هاي تحقق دولت اتحاد ملي در انتخابات سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: سخنگوي جمعيت آبادگران جوان تشريح كرد: لازمه‌هاي تحقق دولت اتحاد ملي در انتخابات سال آينده
گاه شخصي غير حزبي به پيروزي مي‌رسد و پاسخگوي هيچ يك از اهدافي كه در مقابل مردم براي خود طرح كرده بود نيست و فقط قسمتي را كه انجام داده است در آخر به عنوان كل اهداف خود معرفي مي‌كند.
آفتاب: سخنگوي جمعيت آبادگران جوان معتقد است: «كسي كه سيستم‌هاي تثبيت شده و سرمايه‌هاي نيروي انساني را خدشه‌دار نكند مي‌تواند به تشكيل دولت اتحاد ملي كمك كند».

حسن بيادي، عضو شوراي اسلامي شهر تهران، در گفتگو با خبرنگار سياسي آفتاب در خصوص بهترين زمان براي آغاز زنگ انتخابات تصريح كرد: «بهترين زمان براي معرفي كانديداي احزاب جهت شركت در انتخابات دولت دهم، آبان ماه است».

حسن بيادي ادامه داد: «معرفي افراد در روزهاي آخر نمي‌تواند به حال مردم مفيد واقع شود».

وي با توجه به اعلام دولت در خصوص آغاز عمليات اجرايي طرح تحول اقتصادي طبق گفته مشاور اقتصادي رياست جمهوري از دي‌ماه، زمان معرفي كانديداها از آبان‌ماه را خوب ارزيابي كرد و در خصوص احتمال به وجود آمدن جريان تخريب با زود معرفي كردن كانديداها گفت: «تخريب از اعمال غيراخلاقي است كه در زمان انتخابات صورت مي‌گيرد و البته در هر زماني احتمال وقوع آن وجود خواهد داشت اما در زمان محدود اين احتمال پايين‌تر مي‌آيد فلذا ضرورت دارد كه همه گروهها و احزاب و جمعيت‌هاي سياسي با نشست‌ها و هم‌انديشي‌هاي بسيار صادقانه جهت رفع اين معضل به تفاهم برسند و براي هرچه پرشورتر شدن انتخابات و حضور حداكثري مردم بكوشند».

بيادي با اشاره به عدم منافات برپايي اين نشست‌ها با رقابت سالم انتخاباتي در خصوص نقش احزاب در جريانات تخريب انتخاباتي گفت: «كساني كه از سوي شوراي نگهبان به مردم معرفي مي‌شوند حتماً ويژگي‌ها و شاخصه‌هاي لازم براي رياست جمهوري را دارا مي‌باشند اما از لحاظ مسائل حزبي، هيچ حزب و گروهي در كشور نتوانسته ظرفيتهاي كامل نيروي انساني را براي اداره دولت و كسب قدرت ارائه كند».

وي ادامه داد: «همواره چنين بوده است كه تركيبي از جناحهاي مختلف كه البته با افكار رئيس‌جمهور نزديك هستند انتخاب و به كار گماشته شده‌اند».

بيادي در خصوص شرايط كانديداي اصلح با توجه به زمان فعلي تصريح كرد: «بهتر است گروهها و احزاب ابتدا برنامه‌هاي

” هيچ حزب و گروهي در كشور نتوانسته ظرفيتهاي كامل نيروي انساني را براي اداره دولت و كسب قدرت ارائه كند.... “

خود را ارائه كنند و از بيان حرفهاي غيرعملي و غيرقابل پيگيري بپرهيزند و كانديداها حرفهايي نزنند كه اگر كانديداي ديگري انتخاب شد، نتواند حرفهاي آنها را جامه عمل بپوشاند در يك كلام مسائل رويايي را مطرح نكنند».

وي با تاكيد بر نقش شايسته‌سالاري و انتخاب نخبگان اجرايي در برنامه‌ريزي و اداره كشور، اين عملكرد را براي كانديداها ضروري دانست.

اين تحليلگر سياسي در پاسخ به سوالي درباه شكل اجماع احتمالي در گروهها بيان داشت: «اگر گروهها حركتي را در پيش بگيرند كه تعداد كانديداهاي اصلحشان و در هر دو جريان اصلي سياسي بيش از 4 نفر نشود بسيار پسنديده است و مطلوبترين شكل در اين حركت حضور دو نفر خواهد بود. در دنيا نيز انتخابات به همين شكل دنبال مي‌شود».

بيادي تصريح كرد: «چنانچه اين امر محقق گردد، تشكيل دولت وحدت ملي با حضور بهترين نيروها به صورت فراجناحي عملي خواهد شد».

وي دليل حضور كانديداهاي متعدد در انتخابات رياست جمهوري را ناشي از نقص در قانون انتخابات دانست و گفت: «انتخابات اصولي دارد كه از مهمترين اصول آن شاخصهايي است كه يك كانديدا بايد داشته باشد».

” چنانچه اين امر محقق گردد، تشكيل دولت وحدت ملي با حضور بهترين نيروها به صورت فراجناحي عملي خواهد شد.... “

در همين خصوص وي اعتقاد واقعي به نظام و اصل ولايت فقيه را نخستين شاخصه لازم براي كانديداتوري وتعيين اين شاخصه را فقط وظيفه شوراي نگهبان دانست و تصميم شوراي نگهبان را در اين خصوص فصل الخطاب دانست و گفت: «خارج از اين حيطه تخريب به هر شكل حرام است ولي نقد برنامه‌ها و روشها با مدرك و اسناد هيچ اشكالي ندارد».

بيادي در ادامه گفتارش در خصوص ويژگيهاي شاخص كانديداهاي اصلح گفت: «نامزد اصلح بايد تخصص لازم و تجربه كافي داشته باشد و در تفكراتش اين را پذيرفته باشد كه حقوق مردم و كشور افضل بر حقوق حزبي و جناحي است».

وي با توجه به تكرار تعدد كانديداها در انتخابات رياست جمهوري گفت:‌ «در تمامي انتخابات كشور ما ساختار غلطي وجود دارد؛ نه حزبي است و نه غيرحزبي. با اين وضع گاه شخصي غير حزبي به پيروزي مي‌رسد و پاسخگوي هيچ يك از اهدافي كه در مقابل مردم براي خود طرح كرده بود نيست و فقط قسمتي را كه انجام داده است در آخر به عنوان كل اهداف خود معرفي مي‌كند. دراين شرايط مردم شاهد اختلاف گفتار و عملكرد وي خواهند بود».

بيادي در خصوص نقش تغيير ساختار انتخاباتي اظهار

” دولت جديد بايد نواقص دولت‌هاي قبلي را ترميم كند نه اينكه داشته‌ها و سرمايه‌هاي آن را تخريب كند.... “

داشت: «اگر ساختار و شيوه انتخابات تغيير كند هزينه‌هاي انتخاباتي به شكل چشمگيري تغيير خواهد كرد».

وي با تاكيد بر نقش صدا و سيما در روند انتخابات گفت:‌ «با برنامه‌اي كه صدا و سيما براي انتخابات رياست جمهوري پيش‌بيني كرده است بخشي از اين كاهش هزينه‌ها را مديريت صدا و سيما برعهده خواهد گرفت».

نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص راهكار اصلاح قانون انتخابات بيان داشت: «مجلس با همكاري دولت و از طريق دانشگاهها و نخبگان دانشگاهي سياسي و علوم اجتماعي بايد اين اصلاح را انجام دهد».

وي با تاكيد بر اعتقاد شخصي‌اش در استفاده از نخبگان اجرايي تصريح كرد: «كسي كه سيستم‌هاي تثبيت شده و سرمايه‌هاي نيروي انساني را خدشه‌دار نكند مي‌تواند به تشكيل دولت اتحاد ملي كمك كند. اين كه كسي حرفي را بزند كه تورم را بالا ببرد و يا باعث آشفتگي شود، بايد بداند كه هزينه اين حرفش را مردم مي‌دهند، اگر مردم اين اشخاص را بشناسند تكليف خودشان را مي‌دانند كه چه كنند».

بيادي تاكيد كرد: «احقاق حقوق مردم در اين زمينه بر عهده مجلس

” رئيس جمهور نه تنها نبايد در اين مسير سرمايه‌هاي انساني، مديريت و سيستم‌هاي تصويب و تثبيت شده را با دستخوش خواسته‌هاي جناحي قراردادن خدشه‌دار كند، بلكه بايد به آنها اعتقاد راسخ نيز داشته باشد.... “

است كه متاسفانه در اين زمينه ضعيف عمل كرده است اگر سيستمي را غلط ارائه و اجرا كرده‌اند و جامعه متاثر شد و چالشهايي به وجود بيايد، مجلس مقصر است كه چرا بايد پاسخ لازم را از دولت بگيرد و پاسخگوي مردم باشد».

وي تاكيد كرد: «رئيس جمهور نه تنها نبايد در اين مسير سرمايه‌هاي انساني، مديريت و سيستم‌هاي تصويب و تثبيت شده را با دستخوش خواسته‌هاي جناحي قراردادن خدشه‌دار كند، بلكه بايد به آنها اعتقاد راسخ نيز داشته باشد».

وي ادامه داد: ‌«رئيس جمهور بايد به دنبال نوآوري و بالا بردن سطح كيفيت جامعه در تمامي بخشها باشد. دريك كلام متعهد به محقق شدن برنامه‌ها و اهداف چشم‌انداز 20 ساله باشد».

بيادي با تلميحي بر تصديق پيامبران قبلي توسط پيامبران بعدي گفت: «بدين سبب بود كه دين در بين مردم سينه به سينه، زمان به زمان و مكان به مكان رشد كرد تا بدين جا رسيد كه عضوي پذيرفته شده و رهايي‌بخش هم از لحاظ حكومت‌داري و هم از لحاظ اخلاق و ديگر جنبه‌ها پذيرفته شده بوده است».

وي با تاكيد بر اين امر ادامه داد: «در دولت‌هاي جمهوري اسلامي نيز بايد چنين باشد. دولت جديد بايد نواقص دولت‌هاي قبلي را ترميم كند نه اينكه داشته‌ها و سرمايه‌هاي آن را تخريب كند».

بيادي با توجه به جلسه اخير نماينده دولت و مجلس در جامعه اسلامي مهندسين پيرامون طرح تحول اقتصادي و عدم تطابق نظر دولت و مجلس در اين امر و با عنايت به اينكه طرح مشاور اقتصادي رئيس‌جمهور براي نخستين بار در جامعه اسلامي مهندسين ارائه شده در صورتي كه مي‌بايست در مجلس ارائه مي‌شد گفت: «دراين قضيه نيز مجلس مقصر است. دولت هر كاري مي‌تواند انجام بدهد».

وي ادامه داد: «اين كه دولت هيچ وقعي به نظرات مجلس ندارد مردم متوجه هستند و اين كه مجلس در برابر اين ناهماهنگي سكوت كرده و هيچ حركتي انجام نمي‌دهد نيز مردم مي‌دانند. مردم انتظارات خودشان را به شكل‌هاي مختلف در عدم اعتمادشان نشان مي‌دهند و در بحث‌هايي كه بايد مشاركت كنند، مشاركت نمي‌كنند».
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 339]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن