تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819663125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هنوز نتيجه‌اي نگرفته‌ايم


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: هنوز نتيجه‌اي نگرفته‌ايم


فوتبال- گروه ورزشي:
وقتي علي كفاشيان به طور شفاف از نگراني بن‌همام سخن مي‌گفت در واقع نسبت به از دست‌رفتن سهميه باشگاه‌هاي ايران هشدار مي‌داد.

در جلسه رئيس فدراسيون فوتبال ايران با رئيس AFC محور اصلي مذاكرات طرفين تعداد باشگاه‌هاي ايراني حاضر در ليگ قهرمانان بود آنجايي كه بن‌همام به علي كفاشيان گفت: «بابت وضعيت حضور باشگاه‌هاي ايراني در ليگ قهرمانان نگران هستم. شما هنوز نتوانسته‌ايد حق پخش تلويزيوني را به دست آوريد. اين مهم‌ترين فاكتور حضور باشگاه‌هاي ايراني در ليگ قهرمانان آسيا است.»البته علي كفاشيان در اين جلسه سعي داشت فضا را عادي جلوه دهد و از مذاكرات متعدد فدراسيون با مسئولان سازمان صدا و سيما سخن گفته بود و اينكه اميدواري زيادي به حل اين مسئله وجود دارد. در اين ميان رئيس فدراسيون فوتبال كه با يكي از مهمترين چالش‌هاي چند سال اخير فوتبال ايران برخورد كرده است در جلسه روز گذشته هيأت رئيسه فدراسيون موضوع را با همكاران خود در ميان گذاشت تا چاره‌جويي كنند.

تاكيد علي آبادي بر پرداخت حق پخش تلويزيوني

در حالي كه در جلسه هيأت‌رئيسه فدراسيون راهكارهاي دريافت حق پخش تلويزيوني مورد بررسي قرار مي‌گرفت، رئيس سازمان ورزش در حاشيه جلسه هيأت‌دولت به ميان خبرنگاران آمد و از تحت فشار بودن فوتبال ايران از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا به دليل سهم نداشتن باشگاه‌ها از حق پخش تلويزيوني سخن گفت:«حق‌ پخش تلويزيوني مسابقات فوتبال بايد به باشگاه‌ها پرداخت شود.»

به گزارش ايسنا، محمد علي‌آبادي در پاسخ به اين سئوال كه گفته مي‌شود مهمترين چالش سازمان تربيت‌بدني، صدا و سيماست كه حق پخش مسابقات را خريداري نكرده است، گفت: «به هرحال يكي از مسائلي كه فيفا مطرح مي‌كند، حق پخش است و بايد به باشگاه‌ها پرداخت شود.»وي افزود: «تاكنون با پيگيري‌هايي كه سازمان و فدراسيون فوتبال انجام داده موفق به گرفتن 4 سهميه ليگ قهرمانان آسيا شده‌ايم اما از آن طرف (كنفدراسيون فوتبال آسيا) نيز تحت فشار هستيم كه حق پخش را هم بگيريم و دنبال اين قضيه هستيم.»علي‌آبادي گفت: «البته فدراسيون فوتبال اين مسئله را دنبال مي‌كند، در اين زمينه با ضرغامي صحبت مي‌كنم.» اين در حالي است كه عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ در گفت‌وگو با همشهري از به بن‌بست رسيدن جلسات فدراسيون با مسئولان صداوسيما خبر مي‌دهد و مي‌گويد: «دو جلسه داشتيم يكي با مدير شبكه 3 و ديگري با خود آقاي ضرغامي.

راهكارهاي دريافت حق پخش را مطرح كرديم اما دوستان ديگر پيگير نشدند.» وي مي‌گويد كه تا اين لحظه مسئله حق پخش تلويزيوني مورد قبول صدا و سيما قرار نگرفته است و هنوز نتيجه اي نگرفته ايم. سابقه مجادله بر سر حق پخش تلويزيوني به چند سال پيش برمي‌گردد آنجايي كه اين مسئله به صورت يك لايحه در مجلس شوراي اسلامي
به تصويب رسيد و براي نهايي شدن به شوراي نگهبان رفت. در آنجا رد شد و براي بررسي نهايي اين لايحه به مجمع تشخيص مصلحت نظام رفت.

در حالي كه پيش‌بيني مي‌شد اين نهاد موضوع را در جلسه‌اي مورد بررسي و كنكاش قرار دهد در اقدامي عجيب مديران وقت دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در نامه‌اي اين 2 باشگاه و ديگر باشگاه‌هاي ليگ برتري را بي‌نياز از دريافت حق پخش تلويزيوني عنوان كردند. استدلال اين دو مدير فوتبال اين بود كه مشكلات مالي ندارند و به همين دليل نيازي به دريافت حق پخش ديدارهاي ليگ برتري نخواهند داشت. اما حالا در آستانه ليگ هشتم، AFC در وضع قوانين جديد از باشگاه‌هاي ايراني خواسته است كه براي ورود به فوتبال حرفه‌اي آسيا و ليگ قهرمانان، استانداردهاي فوتبال حرفه‌اي را رعايت كنند كه مهمترين آن دريافت حق پخش تلويزيوني از ديدارهاي ليگ برتر به عنوان مهمترين منبع درآمد باشگاه‌ها در فوتبال حرفه‌اي به حساب مي‌آيد.

نايب‌رئيس دوم فدراسيون فوتبال با اشاره به يكي از راهكارهاي توافق با صدا و سيما براي حل اين چالش مي‌گويد: «ما از مسئولان صدا و سيما خواستيم كه اگر حق پخش تلويزيوني فوتبال را نمي‌دهند، امتياز تبليغات كنار زمين مسابقات را خريداري كنند اما رقم پيشنهادي صدا و سيما به مراتب كمتر از ميزان مبلغي بود كه ما براي واگذاري اين امتياز به مزايده مي‌گذاريم. از آقاي ضرغامي عاجزانه مي‌خواهم كه اين مشكل را به نوعي برطرف كند.»

محمدي افزود: «بعضي‌ها به من خرده مي‌گيرند كه چرا در اين رابطه ملتمسانه از مسئولان صدا و سيما خواهش مي‌كنم. براي اين از آقاي ضرغامي عاجزانه درخواست مي‌كنم كه نمي‌خواهم با حذف و كنار گذاشتن تيم‌هاي ايراني از مسابقات ليگ قهرمانان آسيا، شادابي و نشاط در بين جوانان از بين برود.» اگر صدا و سيما موافق با حق پخش تلويزيوني ديدارهاي ليگ برتر به باشگاه‌ها نباشد، چه خواهد شد، عزيز محمدي مي‌گويد: «مطمئن باشيد 4 سهميه كه هيچ، حتي يك سهميه هم براي ورود به ليگ قهرمانان نخواهيم گرفت.»

تاريخ درج: 7 مرداد 1387 ساعت 08:55 تاريخ تاييد: 7 مرداد 1387 ساعت 09:35 تاريخ به روز رساني: 7 مرداد 1387 ساعت 09:29
 دوشنبه 7 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن