تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803938298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضرغامي در جمع خبرنگاران: تحولات ساختاري از مدت‌ها قبل در رسانه ملي آغاز شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ضرغامي در جمع خبرنگاران: تحولات ساختاري از مدت‌ها قبل در رسانه ملي آغاز شده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

رييس سازمان صداو سيما در حاشيه‌ي جلسه‌ي هيات دولت به پرسش‌هاي خبرنگاران درباره‌ي ممنوعيت فعاليت دفتر شبكه‌ي العالم در مصر، ويژه‌ برنامه‌هاي ماه رمضان سيما، چالش صدا و سيما و سازمان تربيت بدني پاسخ داد و همچنين آماري از سريال‌هاي پرمخاطب ارايه كرد.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عزت الله ضرغامي درباره‌ي ممنوعيت فعاليت دفتر شبكه‌ي «العالم» در مصر، با بيان اينكه ان‌شاءالله اين مشكل حل خواهد شد، تصريح كرد: تا جايي كه در جريان هستم و صحبت‌هايي كه وزير امور خارجه داشته‌اند، اين موضوع مساله‌اي نيست كه بخواهد به روابط آينده ميان مصر و ايران لطمه بزند. عناصر تندرو در مصر سعي كرده‌اند كه از فيلم مستند «فرعون» سوء استفاده كنند و قاعدتا وزارت خارجه در حال پيگيري است؛ بنابراين نبايد اين مساله باعث برهم خوردن روابط دو كشور شود.

ضرغامي درباره‌ي تبديل مركز مستندسازي سيما به گروههاي مستند در شبكه‌هاي تلويزيوني هم توضيح داد: تحولات ساختاري در معاونت‌هاي مختلف رسانه ملي بر اساس سياست‌هايي كه در افق رسانه تدوين شده، از مدت‌ها قبل آغاز شده ‌است؛ لذا

هر معاونتي سعي مي‌كند با ايجاد تحول در ساختارهاي سنتي، كارآمدي خود را در حوزه‌ي تحت ماموريت خود بالا ببرد.

وي متذكر شد: معاونت سيما هم از اين مساله مستنثي نيست؛ ضمن اينكه من به شخصه اين تحولات را پيگيري مي‌كنم و مطمئن هستم كه ساخت مستند در معاونت سيما با ابعاد مختلف و با كيفيت بالاتر ادامه پيدا مي‌كند.

به گزارش ايسنا، رييس سازمان صدا و سيما در بخشي از اين گفت‌وگو درباره‌ي برنامه‌هاي سازمان در ماه مبارك رمضان توضيح داد: همانند ساليان گذشته برنامه‌هاي متنوعي تدارك ديده شده‌ است. امسال براساس نامه‌ي رسمي كه كميسيون فرهنگي مجلس هفتم براي صدا و سيما ارسال كرد، ما موافقت كرديم كه يك نظمي را در كنداكتور مربوط به ماه رمضان رعايت كنيم.

او ادامه داد: بر اين اساس بعد از اذان مغرب به افق تهران يك سريال را پخش كنيم و سپس يك ساعت فاصله ايجاد كنيم تا مردم بتوانند به عبادات و برنامه‌هاي جمعي مذهبي خود برسند و بعد از يك‌ ساعت ساير مجموعه‌هاي نمايشي سيما پخش مي‌شود. خوشبختانه در جلسه كارشناسي با مجلس به اين تفاهم رسيده‌ايم و بر همين اساس عمل مي‌كنيم.

وي ادامه داد: به نظر من مساله خاصي نيست؛ عملا كمك‌هاي لازم انجام مي‌گيرد؛ در واقع ما تلاش مي‌كنيم تا جايي كه مي‌توانيم بازي‌هاي مختلف را پوشش دهيم و اين مساله فقط هم به فوتبال مربوط نمي‌شود و از اين جهت فكر نمي‌كنيم مشكل خاصي هم باشد؛ بنابراين قاعدتا هم نبايد اين مساله باعث شود كه سهميه ايران در بازي‌هاي آسيايي كم شود.

وي در خصوص ارايه آماري از تعداد بينندگان صدا و سيما پس از دوران رياست‌ خود در اين سازمان هم گفت: در دوره‌ي فعلي وضعيت رقابت بين رسانه‌هاي مختلف مخصوصا شبكه‌هاي تلويزيوني با وجود ماهواره و گستردگي كه دارد و همچنين شبكه‌هاي مجازي نسبت به گذشته خيلي فرق كرده ‌است.

رييس سازمان صدا و سيما در عين حال خاطر نشان كرد: با اين وجود خوشبختانه نوع برنامه‌هاي ما از مخاطبان بالايي برخوردار است و هم‌اكنون مجموعه‌هاي نمايشي ما كه در مقايسه با مجموعه‌هاي نمايشي خارجي كه سعي مي‌كنيم بهترين و جذاب‌ترين آنها را خريداري كنيم، وضعيت خوبي دارد.

به گفته‌ي ضرغامي در حال حاضر سريال‌هاي ايراني همچون «حضرت يوسف»، «سه در چهار» و «مرگ تدريجي يك رويا» از مخاطبان و رضايت‌مندي بالايي برخوردار است و در پنج سريال اول سريال «امپراطور دريا» كه سريال كره‌اي است و در همه جاي دنيا به عنوان يك سريال جذاب مطرح مي‌شود، در رده سوم قرار دارد.

او در عين حال گفت: سريال «سه‌ درچهار» بالاترين مخاطب را دارد ولي چون مرتب پخش مي‌شود براي ما ملاك نيست. بدون در نظر گرفتن اين مساله در سريال‌ها، سريال «حضرت يوسف» اول، سريال «دكتر قريب» دوم و سپس

«امپراطور دريا» قرار دارد.

رييس سازمان صدا و سيما، گفت: اين نشان مي‌دهد مردم به مجموعه‌هاي نمايشي ايراني اقبال دارند و در عين حال مخاطب مجموعه برنامه‌هاي نمايشي و بسياري از برنامه‌هاي غير نمايشي هم از نظر كمي بالاست و هم در رضايتمندي كه از آن‌ها سوال مي‌شود در وضعيت خوبي قرار دارند.

او خاطرنشان كرد: اما همچنان بايد تلاش كنيم هر چه مي‌توانيم در وهله‌ي اول كيفيت و در مراحل بعدي كميت و تنوع را افزايش بدهيم.

او درباره‌ي آنتن‌دهي ضعيف شبكه دوم سيما، گفت: اين شبكه تنها چند درصد و بسيار كم نسبت به شبكه‌ي اول اختلاف پوشش دارد.

وي همچنين درپاسخ به پرسشي درباره‌ي تبديل شبكه دو به شبكه‌ي كودك؛ خاطرنشان كرد: به هرحال تلاش ما در ساختار جديد اين است كه برخي از موضوعات تخصصي مشخصا براي برخي از شبكه‌ها منظور شود؛ اما اين به هيچوجه نفي پرداختن شبكه‌هاي ديگر حتي با كيفيت بهتر و تنوع موضوعات نسبت به آن موضوع خاص نيست. لذا اگر شبكه دو يك محل متمركزي براي فعاليت‌هاي كودك و نوجوان مي‌شود و قاعدتا مركز صبا و توليد انيميشن با آن هماهنگي بيشتري خواهند داشت و نفي برنامه‌هاي كودك در شبكه‌هاي ديگر نيست.

او در پاسخ به اينكه تعداد فيلم‌هاي كره‌اي در صداو سيما افزايش داشته است؛ با بيان اينكه تعداد اين‌ فيلم‌ها زياد نيست، تصريح كرد: ما به بازار فيلم نگاه مي‌كنيم؛ هر سريالي كه خوب باشد و در دنيا جا بيفتد و مخاطبان زياد داشته باشد، صرف‌نظر از اين كه از كدام كشور است، سعي مي‌كنيم از آن استفاده كنيم.

ضرغامي توضيح داد: مثلا وقتي سريال «پرستاران» سريال خوبي مي‌شود و بخش دوم آن هم به بازار مي‌آيد و داراي كيفيت است ما آن را تهيه مي‌كنيم، چون مخاطبان خود را دارد. در مورد سريال‌هاي كره‌اي هم بعد از سريال «يانگوم» سريال

«امپراطور دريا» پر بيننده‌اي بود. به هر حال اگر به دوره‌اي برسيم كه كشور كره، سريال‌هاي مدنظر ما را نداشته باشد، قاعدتا حذف مي‌شود؛ بنابراين مهم اين است كه در هر مقطع خاص، كدام كشور سريال‌هاي مناسب ارايه مي‌كند.

به گزارش ايسنا، عزت‌الله ضرغامي درباره‌ي حضورش در جلسه‌ي اين هفته‌ي هيات دولت گفت: تا جايي كه بتوانم در جلسات شركت مي‌كنم به هر حال برخي از اعضاي جلسه گاهي وقت‌ها در ماموريت هستند و برنامه‌هاي مختلف دارند.

او همچنين خبر داد كه؛ برنامه‌هاي صدا و سيما براي انتخابات رياست جمهوري مدتي است شروع شده است و چند وقت ديگر هم رسما اعلام مي‌شود.

او در بخشي از اين گفت‌و گو همچنين اعلام كرد: قاعدتا معاون سياسي مسوول ستاد انتخابات صدا و سيما خواهد بود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 327]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن