تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819905066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امريكايي ها به دنبال نظريه اغتشاش راهگشا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: امريكايي ها به دنبال نظريه اغتشاش راهگشا
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جنجال آفريني پس از مذاكرات ژنو گفت: هنوز هم آمريكايي ها به نظريه اغتشاش راهگشا معتقدند.
به گزارش شبكه خبر، علي لاريجاني در جلسه علني امروز مجلس درباره مذاكرات هسته اي اخير و مجادلات رسانه اي درباره آن گفت : ميان آنچه در ژنو و متن مذاكرات و هياهوي بعد از آن رخ داد پيوستگي منطقي ديده نمي شود.

وي افزود: گروه 1+5 بسته اي را ارائه كرد و طريقي غيررسمي براي مذاكرات پيش گرفت و جمهوري اسلامي ايران نيز در پاسخ به اين بسته پيشنهادي مدلي براي مذاكرات ارائه كرد كه ميان اين دو مدل قرابت زيادي ديده مي شود.

لاريجاني ادامه داد: در مذاكرات ژنو نيز اين دو رويكرد به اجمال بحث شد اما فهم و هضم هر يك از آنها به بحث و گفتگوي بيشتر نياز دارد.

رئيس مجلس افزود: جنجال آفريني بعد از مذاكرات نشان مي دهد كه هنوز هم آمريكايي ها به نظريه اغتشاش راهگشا معتقدند.

وي خطاب به آمريكا گفت: در اين مسير چه نفعي براي شما حاصل شده است كه زمانه را مستعد ادامه اين نظريه يافته ايد.

لاريجاني با اشاره به اينكه آنها با اين روش قصد زياده خواهي گستاخانه دارند، افزود: اين هوشياري در جمهوري اسلامي وجود دارد كه پاسخ هاي نسنجيده آنها را متناسب پاسخ گويد.

وي پيشنهاد كرد در بررسي اين دو روش مذاكراتي طريق سومي را مدنظر قرار دهند كه نفع دو طرف را همراه داشته باشد و رفتار آينده دو طرف نيز در آن مشخص شود.

رئيس مجلس افزود: مجلس شوراي اسلامي از چنين سلوكي حمايت مي كند اما اگر بخواهيد با شيون سرايي و فرافكني يك سرموضوع را به كلي رها و بخش ديگر آن را مقيد كنيد بدانيد دچار اشتباه محاسباتي شده ايد و اين شما هستيد كه ميز مذاكرات را ترك كرده ايد.

وي گفت: بسته پيشنهادي ايران نكات مهمي در برداشت كه بايد در همه جانبه بودن آن توجه بيشتري مي كرديد.

لاريجاني افزود: حل مسايل پيچيده منطقه و همراهي جمهوري اسلامي ايران در علاج دردهاي ناشي از راهبردهاي غلط اجراشده در منطقه، نكته مهم تري است.

وي با اشاره به سخنان يكي از صاحبنظران آمريكايي مبني بر اينكه "مسئله هسته اي از نظر آمريكا فقط يك نكته است، گره اصلي جاي ديگري است و آن به رسميت شناختن تهران به عنوان قدرت منطقه اي برتر است"، خطاب به آمريكايي ها گفت: شما با سياست انكار اين قدرت، راه به جايي نبرده ايد و نمي بريد اما در تعامل با آن كه در اين بسته پيشنهادي، راههايي را نشان داده است وضع منطقي تري پيدا مي كنيد.

لاريجاني افزود: نقش جمهوري اسلامي ايران را در لبنان و عراق در ايجاد آرامش، مشاهده كنيد و از اين فرصت بهره ببريد.
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن