تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820522582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير عامل باشگاه جديد خليج فارس در گفتگو با ايسكانيوز: با نام خليج فارس از حقانيت اين خطه دفاع خواهيم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مدير عامل باشگاه جديد خليج فارس در گفتگو با ايسكانيوز: با نام "خليج فارس" از حقانيت اين خطه دفاع خواهيم كرد
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: شايد بتوان اين رخداد را يكي از بهترين اتفاقات فوتبالي امسال دانست، تيمي خصوصي با نام عزيز "خليج فارس"، تيمي كه انگيزه اصلي بر پاشدنش به نوعي مقابله با فتنه هاي دشمنان اين آب و خاك است. دقايقي را با فريد درشتي صاحب امتياز و مدير عامل باشگاه خليج فارس به گفت و گو نشستيم تا از ماهيت و چگونگي تولد اين ايده با خبر شويم.
ايسكانيوز:در مورد باشگاه تازه تاسيس خليج فارس توضيحاتي بدهيد؟
ما با خريد امتياز سرخ پوشان دلوار افزار استارت كار خود را در ليگ دسته يك خواهيم زد و مطمئن باشيد با سرمايه گزاري كه در اين زمينه انجام داده ايم به زودي در ليگ برتر رقيب جدي براي مدعيان اين ليگ خواهيم بود.

ايسكانيوز:باشگاه خليج فارس با بودجه خصوصي اداره مي شود، آيا به تنهايي هزينه ها را متقبل مي شويد؟
در راستاي اصل 44 قانون اساسي اين باشگاه كاملا به صورت خصوصي اداره مي شود، بديهي است كه اين مهم از توانايي يك فرد خارج است. باشگاه به صورت هيات مديره اداره مي شود. اين باشگاه بر اساس آخرين تغييرات فيفا و درخواست AFC از فدراسيون فوتبال كشورمان به شكل شركت تجاري، فرهنگي ورزشي خليج فارس اداره مي شود.
من مالك باشگاه، مديرعامل و رييس هيات مديره هستم اما با توجه به اساسنامه تنظيم شده، مي توان اين سمت ها را تنفيذ اختيار كرد.

ايسكانيوز:با توجه به اينكه باشگاه هاي خصوصي در ايران با معضل بودجه و مسايل اقتصادي دست به گريبان هستند شما براي حل اين مساله چه انديشيده ايد؟
بودجه اوليه براي اين طرح چيزي حدود 5/3 ميليارد تومان بوده است، پس از فراخوان رسمي كه از طريق نشريات انجام داده ايم موسسات تجاري و اداري زيادي با رويكرد حامي مالي براي اين باشگاه با ما مرتبط شدند كه مهمترين آنها از لحاظ سرمايه گذاري شركت نفتي پيشكسوت بوده است، انگيزه بيشتر اين موسسات هم حمايت از تيمي است كه با نام خليج فارس و با اقتدار باشد است.

ايسكانيوز: نام خليج فارس براي يك تيم تهراني نه جنوبي چرا؟ و چرا ليگ يك؟
خليج فارس منحصر به جنوب و شمال و شرق و غرب نيست اين خطه متعلق به تمام ايرانيان است تاريخ نشان داده كه هرگاه دشمن قصد دست درازي به يك گوشه از اين خاك را داشته تمام ايرانيان از سراسر اين مملكت درصدد مقابله با او برخواسته اند ما هم با بررسي اصل اين طرح (طرح وجود باشگاهي با اين نام) مي خواهيم نخستين باشگاهي باشيم كه فقط از كادر فني و بازيكنان ايراني استفاده كنيم ما مي خواهيم در اين تيم از هر استان يك بازيكن حضور داشته باشد تا تيمي با رويكرد 75 ميليوني داشته باشيم. در ايران هشت هزار باشگاه فعال رسمي و غير رسمي فوتبال وجود دارد ولي هيچ تيمي با اين نام در مسابقات نيست دشمنان اين مرز و بوم دست به كارند كه اين نام عزيز را خدشه دار كنند و براي اين كار از هيچ ترفندي دريغ نمي كنند. منابع اطلاعاتي ما از طريق دفتري كه در كشور امارات داريم به ما خبر داد كه فصل گذشته با هماهنگي هاي مسوولين دقت فوتبال امارات و پنج هفته پيش از اتمام مسابقات دسته دوم ليگ امارات تيم الخليج را راهي مسابقات كردند اين تيم از طريق مسوولين سياسي امارات حمايت مالي و معنوي مي شود تا فصل آينده در ليگ يك امارات مشغول شود اگر طبق اساسنامه فوتبال امارات اين تيم با نام جعلي خليج عربي وارد مسابقات دسته اول امارات شود چه مي شود؟ ما بايد تيمي داشته باشيم درخور نام ايران و خليج فارس تا بتوانيم حقانيت و اصالت اين خطه را حفظ كنيم اين مهمترين انگيزه بنده و دوستانم براي تشكيل چنين باشگاهي بود.
البته از مسوولين فوتبال كشور و دست اندركاران فدراسيون فوتبال گله اي دارم و شايد اين گله فصل نويي باشد براي اقدامات اساسي فدراسيون فوتبال، مي دانيد ليگ برتر كشورمان با نام جام خليج فارس برگزار مي شود اما اگر سري به سايت ها و منابع اينترنتي مهم آسيايي و جهاني بزنيد تمام ليگ هاي سراسر جهان با نام خودشان لينك دارند و جز ليگ برتر ما با نام عزيز خليج فارس شايد مسوولين تاكنون به اين نكته توجه نداشتند اما اين نكته كوچكي نيست كه بتوان به سادگي از آن گذشت.
اما پاسخ قسمت آخر پرسش شما، ما از ليگ يك (آزادگان) آغاز كرديم چون مجبور هستيم و هيچ تيم ليگ برتري وجود نداشت كه بتوانيم آن را خريداري كنيم با دو تيم اصفهاني و مشهدي هم كه تازه وارد ليگ برتر شدند هم مكاتباتي داشتيم .مشهدكه نمي فروخت، اصفهان هم كه امتيازش با فولاد تيم هم خوانواده اش رد و بدل شد. صحبت هايي هم با مسوولين باشگاه صبا باتري داشتيم با توجه به اينكه دوستان در قم زودتر اقدام كرده بودند اولويت به آنها داده شد.

ايسكانيوز:شعار آرماني باشگاه؟
هر چه دارم مي دهم اي آفتاب بر پيكر خليج فارس بيشتر بتاب

ايسكانيوز:كادر فني خليج فارس معرفي شده اند؟
پس از درج فراخوان اوليه ما كه در مطبوعات چاپ شد، 214 مربي از سراسر ايران با ما وارد مكاتبه شدند. حتي تعدادي از اين مربيان به خاطر اين نام عزيز پيشنهاد كار و حضور افتخاري را دادند در حال حاضر هم ضياء عربشاهي به عنوان سرمربي و محمود شافعي به عنوان كمك مربي به شكل افتخاري با ما همكاري مي كنند. علاوه بر اين تعدادي از بازيكنان درجه يك و حتي ملي هم با ما در تماس بوده اند و عنوان كرده اند حاضريم به صورت افتخاري و كاملا رايگان براي اين تيم به ميدان برويم به همين شكل تعدادي از پيشكسوتان هم حاضر به همكاري با ما شده اند.

ايسكانيوز:شيوه گزينش بازيكن براي تيمتان جالب است توضيح دهيد؟
اين شيوه بيشتر براي حذف واسطه گري و دلاليسم انتخاب شده، معتقديم اين روش بهترين شيوه گزينش است ما فراخوان داديم بازيكنان رزومه خود را برايمان ارسال كردند از بين آنها گزينش مي كنيم و برايشان دعوتنامه رسمي از طرف باشگاه مي فرستيم و بر اساس نظر كادر فني از بين اين عزيزان پذيرش مي كنيم. ما در عرض يك هفته شش هزار و 700 مكاتبه از سراسر ايران از طرف بازيكنان داشتيم، بيشتر اين عزيزان هم جنوبي بوده اند هم اكنون هم در 10 استان كشور استعداديابهايي داريم كه در تمام رده هاي سني براي ما فعاليت مي كنند همانطور كه گفته شد مي خواهيم از هر استان يك بازيكن منتخب در اين تيم داشته باشيم.

ايسكانيوز:براي ماندگاري خود راهي انديشيده ايد يا مثل بسياري از تيم ها پس از يكي دو سال...؟
تا زماني كه خليج فارس با آبهاي نيلگونش هست، ما هم هستيم، اين تيم باقي مي ماند حتي اگر روزي من در راس اين باشگاه نباشم ولي اين تيم ماندني است چون ايرانيان اين نام را عزيز و بزرگ مي دارند. اگر ما مشكل بودجه، مربي، بازيكن و خيلي از مسايل ديگر را نداريم به خاطر اين نام است و پايداري و پايندگيش، اين وظيفه هر ايراني در هر جاي دنياست كه براي هميشگي ماندن اين نام از هيچ كوشش و جانفشاني دريغ نكنند./158/120
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن