تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805552703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همگام با بيست‌و‌پنجمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن جمهوري اسلامي ايراننگاهي به تاريخچه مسابقات بين‌المللي قرآن كريم ايران از ابتداي شكل‌گيري/ (1)


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: همگام با بيست‌و‌پنجمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن جمهوري اسلامي ايراننگاهي به تاريخچه مسابقات بين‌المللي قرآن كريم ايران از ابتداي شكل‌گيري/ (1)
گروه فعاليت‌هاي قرآني: مسابقات جهاني قرآن كريم جمهوري اسلامي ايران كه تا چند روز ديگر بيست و پنجمين دوره خود را تجربه خواهد كرد از اهميت فوق‌العاده‌اي نزد كشورهاي اسلامي برخوردار است، به‌بهانه برگزاري بيست و پنجمين دوره اين مسابقات در مشهد مروري بر تاريخچه برخي از اين دوره‌ها مي‌اندازيم.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، يكي از با ارزش‌ترين فعاليت‌هاي قرآني پس از پيروزي انقلاب اسلامي، برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن كريم در جمهوري اسلامي ايران است. اين مسابقات از سال 1360 هجري شمسي مصادف با 1402 هجري قمري به‌همت سازمان اوقاف و امور خيريه با شركت ده‌ها قاري و حافظ از سراسر جهان اسلام در تهران برگزار مي‌شود.

اولين دوره اين مسابقات از 16 لغايت 20 بهمن‌ماه 1360 در حسينيه ارشاد تهران و با حضور 24 نفر از 12كشور جهان برگزار شد، در اين دوره پنج داور خارجي به‌همراه چهار داور ايراني امر قضاوت اين مسابقات را برعهده داشتند؛ بنگلادش، جمهوري عربي صحرا، الجزاير، سوريه، مالزي، هندوستان، ليبي، پاكستان، افغانستان، جمهوري اسلامي ايران، گينه و مجلس اعلاي عراق كشورهاي شركت‌كننده در اولين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن ايران بودند.

استاد «محمد كتو» از الجزاير، استاد «عبدالرحمان» از سوريه، استاد «محمد الهادي كريدان» از ليبي»، استاد «ابوالحسن دين» از مالزي، استاد «بشير مالك» از ليبي و استادان سيد «محسن موسوي بلده»، «مصطفي صدرزاده»، «رضا صلح‌جو» و «محمد خواجوي» از ايران داوري اين دوره از مسابقات را بر عهده داشتند.

در رشته حفظ كل اين مسابقات «محمد سالم الهروس» از ليبي، «محمد الحبش» از سوريه و السعيد حضيري» از الجزاير به‌ترتيب اول تا سوم شدند و در رشته قرائت نيز «محسن خدام‌حسيني» از ايران، «محمد ابوسنينه» از ليبي و «محمد بن‌آونج طاهر» از مالزي نيز رتبه‌هاي اول تا سوم را از آن خود كردند.

دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم جمهوري اسلامي ايران

دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم ايران از 12 لغايت 17 فروردين‌ماه سال 1362 در حسينيه ارشاد تهران با حضور 30 نفر از 13 كشور جهان برگزار شد كه چهار داور خارجي به‌همراه پنج داور ايراني عهده‌دار داوري اين مسابقات بودند؛ الجزاير، سوريه، مالزي، آفريقاي جنوبي، سريلانكا، نيجريه، تركيه، افغانستان، جمهوري اسلامي ايران، گينه، مجلس اعلاي عراق، ليبي و لبنان كشورهاي شركت‌كننده در دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن ايران را تشكيل مي‌دادند.

استاد «سلمان خليل» از ليبي، استاد «محمد طيب» از لبنان، استاد «زين‌العابدين» از سوريه، استاد «محمدرضا شهيدي پور» و«محمدحسن مقدسي» از ايران هيئت داوران اين دوره از مسابقات را تشكيل مي‌دادند.

در اين دوره از مسابقات در رشته حفظ يك‌چهارم قرآن «فتحي سالم» از ليبي، «سالم وليد» از سوريه و سيد «مهدي فاطميان» از ايران، در رشته حفظ 15 جزء قرآن «شهريار پرهيزگار» از ايران، «عبدالله عمرعلي» از ليبي و «شريف ظلماتي» از الجزاير، در رشته حفظ كل خانم «ام‌الفخر علامه» از ايران، «عبدالحكيم محمد مليطاني» از ليبي و «احمد غفير» از سوريه و در رشته قرائت «مرتضي سادات‌فاطمي» از ايران، «عبدالحميد بشير از ليبي و «حسن مهدي» از لبنان به‌ترتيب رتبه‌هاي اول تا سوم اين مسابقات را به‌دست آوردند.

سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم جمهوري اسلامي ايران

سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن ايران از 12 لغايت 17 فروردين‌ماه سال 1363 در حسينيه ارشاد تهران و با حضور 45 نفر از 11 كشور جهان برگزار شد؛الجزاير، سوريه، هندوستان، سريلانكا، تركيه، افغانستان، جمهوري اسلامي ايران، جمهوري عربي صحرا، مجلس اعلاي عراق، ليبي و لبنان كشورهاي شركت‌كننده در اين دوره از مسابقات بودند.

داوران اين دوره از مسابقات نيز «محمدطيب قريشي» از الجزاير، «بشير احمد مالك» از ليبي، «عبدالرحمن بركات» از سوريه، «ابراهيم هنداوي» و «محمدرضا شهيدي‌پور»، «مصطفي صدرزاده»، «ميرزا علي رحيمي» و «محمدعلي اوحدي» از ايران بودند.

در اين مسابقات در رشته حفظ 15 جزء قرآن «مصطفي بشيرالقليب» از ليبي، «محمد طالبي‌پور» از ايران و «محمد نعيم» از سريلانكا، در رشته حفظ كل «واصف رضا خطيب» از لبنان، «احمد غفير» از سوريه و سيد «مهدي فاطميان» از ايران و در رشته قرائت «هاشم روغني» از ايران، «عبدالشكور فلاح» از افغانستان و «امدادالله ابوسعود احمد» از هندوستان به‌ترتيب رتبه‌هاي اول تا سوم را به‌دست آوردند.

چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم ايران از 12 لغايت 17 فروردين‌ماه 1365 در حسينيه ارشاد تهران و با حضور 56 قاري و حافظ از 19 كشور جهان برگزار شد.

در اين دوره از مسابقات شركت‌كنندگاني از كشورهاي عربستان، جمهوري اسلامي ايران، لبنان، ليبي، تركيه، بنگلادش، هندوستان، پاكستان، سوريه، موريتانيا، سودان، تونس، مالي، مجلس اعلاي عراق، مالزي، سيرالئون، افغانستان، زئير و آفريقاي جنوبي حضور داشتند.

«عبدالعزيز عواضه» از لبنان، «عربي القباني» از سوريه، «عبدالقادر درالبوليدي» از الجزاير،«عبدالحليم شش‌چي» از پاكستان و «مصطفي صدرزاده»، «ميرزا علي رحيمي»، «محمدرضا شهيدي»، «محمود فرقاني» و «محمدعلي اوحدي» از ايران نيز كار داوري اين مسابقات را بر عهده داشتند.

در چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم ايران در رشته حفظ 15 جزء قرآن «محب‌الدين عبدالسبحان نورالدين» از عربستان»، «فياض‌الدين» از پاكستان، «نوري عواد العامري» از مجلس اعلاي عراق، «عبدالمحمود ابوابراهيم» از سودان و «خليل خليفه»، در رشته حفظ كل قرآن «علي الحفاف» از عربستان، آيت‌الله «خزعلي»، «توفيق رفيق مروش» از لبنان، «محمد قاسم انصاري» از هندوستان و «محمد بنيامين» از بنگلادش و در رشته قرائت نيز «محمدكاظم محمدزاده» از ايران، «نورالدين بن‌ادريس» از مالزي، «عيسي احمد» از زئير، «علي الاسري» از مجلس اعلاي عراق و «محمد لطيف مجيب» از افغانستان حائز رتبه‌هاي اول تا پنجم اين دوره از مسابقات شدند.

پنجمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم جمهوري اسلامي ايران در حسينيه ارشاد تهران و از 12 لغايت 17 بهمن‌ماه 1366 و با حضور 45 قاري و حافظ جهان اسلام از 17 كشور جهان برگزار شد.

در اين دوره از مسابقات كشورهاي سوريه، ايران، پاكستان، سريلانكا، موريتاني، عمان، هندوستان، غنا، ماداگاسكار، مجلس اعلاي عراق، تانزانيا، فيليپين، افريقاي جنوبي، افغانستان، اوگاندا و زيمباوه حضور داشتند، همچنين دو داور خارجي به‌همراه هفت داور ايراني عهده‌دار داوري اين مسابقات بودند كه «شفيق العمري» از سوريه، «عبدالكريم الموقر» از عراق و «عبدالرسول عبايي»، سيد «مهدي فاطميان»، «علي‌اكبر حشمتي»، «علي اربابي»، «سيد محسن موسوي بلده» و «مصطفي صدرزاده» از ايران داوران حاضر در اين دوره از مسابقات بودند.

در اين دوره از مسابقات «محمد عمران» از پاكستان، «امان طواق ديبائي» از ايران و «عبدالمنان نعمتي» از افغانستان در رشته حفظ 15 جزء قرآن كريم، «شهريار پرهيزگار» از ايران، « حفيجي» از آفريقاي جنوبي، و «محمد عبدالله» از پاكستان در رشته حفظ كل قرآن، «محمدحسين سعيديان» از ايران، «نورالدين كنعان» از تانزانيا و «صلاح‌الدين الغزاوي» از سوريه در رشته قرائت رتبه‌هاي اول تا سوم را كسب كردند.

حضور 25 كشور جهان در ششمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم ايران

ششمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم جمهوري اسلامي ايران با حضور 68 قاري و حافظ از 25 كشور جهان و با قضاوت سه داور خارجي و پنج داور ايراني از 12 لغايت 17 فروردين‌ماه 1368 در حسينيه ارشاد تهران برگزار شد؛ كشورهاي ايران، افغانستان، تركيه، يوگسلاوي، قطر، سوريه، افريقاي جنوبي، مالزي، موريس، گينه، عمان، يونان، مجلس اعلاي عراق، پرتغال، هندوستان، لبنان، سريلانكا، پاكستان، زيمباوه، مالاگاسي، زئير، چين، زامبيا، بلغارستان و بنگلادش 25 كشور حاضر يافته در اين دوره از مسابقات بودند.

«عبدالرسول عبايي»، «مصطفي صدرزاده»، «علي‌اكبر حشمتي» و «علي‌اكبر حنيفي»، از ايران و «عبدالعزيز عواضه» از لبنان، «عبدالرحمن بن محمد» از مالزي و «محمد عربي القباني» از سوريه هيئت داوران ششمين دوره مسابقات جهاني قرآني كريم ايران را تشكيل مي‌دادند.

در اين دوره از مسابقات در رشته حفظ دوسوم قرآن «محمدجواد نعمت‌الهي» از ايران، «گورسال تورهان» از تركيه و «محمد رزوي محمد توفيق» از سريلانكا، در رشته حفظ يك‌سوم قرآن «خليل دلپاك» از ايران، «احمد دباغ» از مجلس اعلاي عراق و «عبدالواحد حيدري» از افغانستان، در رشته حفظ كل قرآن «الحافظ انصاري» از هندوستان، «كاظم بافتي گرامي» از ايران و «احمد عبدالفتاح شهاب» از لبنان و در رشته قرائت نيز «حسن رضائيان» از ايران، سيد «علي صداقت» از پاكستان و «حسين حمدان» از لبنان به‌ترتيب رتبه‌هاي اول تا سوم اين مسابقات را به‌خود اختصاص دادند.

هفتمين دوره مسابقات بين‌المللي ايران با حضور كشورهاي ايران، امريكا، مجلس اعلاي عراق، بنگلادش، افغانستان، تايلند، مالزي، لبنان، امارات، سريلانكا، پاكستان، يوگسلاوي، آفريقاي جنوبي، سوريه، زامبيا، عمان، برزيل، اوگاندا، نروژ و مالي در اسفندماه 1368 در حسينيه ارشاد تهران برگزار شد.

محمدجواد پناهي؛ نفر اول رشته قرائت در هفتمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن ايران

در اين دوره از مسابقات در رشته حفظ كل «عواد العامري» از عراق، «استاد بن‌عبدالرحيم» از سريلانكا و «سعد الدين ساعت سليمان» از يوگسلاوي و در رشته قرائت «محمدجواد پناهي» از ايران، «شرافت علي» از آمريكا و «احمد الصفار» از عراق رتبه‌هاي اول تا سوم اين مسابقات را از آن خود كردند.

همچنين «محمد عربي القباني» از سوريه، «محمد احمد بسيوني» و «راغب مصطفي غلوش» از مصر، «ضياء الدين حاجي قاسم» از سودان، «منذر الدقر» از سوريه و «علي‌اكبر حشمتي»، «عبدالرسول عبايي»، «علي‌اكبر حنيفي» و «مصطفي صدرزاده» از ايران اعضاي هيئت داوران هفتمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن ايران را تشكيل مي‌دادند.

هشتمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم ايران با حضور 49 قاري و حافظ از كشورهاي ايران، لبنان، اندونزي، مالزي، مراكش، افغانستان، هندوستان، عمان، امارات متحده عربي، سريلانكا، ليبي، سودان، تركيه، مجلس اعلاي عراق، نيجر، بنگلادش، موزامبيك، بحرين، سنگال، قطر، هلند، پاكستان، چين‌تايپه، پرتغال، روماني، استراليا، يوگسلاوي، گينه و سوئد از 13 لغايت 17 بهمن‌ماه 1370 در حسينيه ارشاد تهران برگزار شد.

«محمدامين غنيوه» از ليبي، «شحات محمد انور»، «متولي عبدالعال» و «ابوالعينين شعيشع» از مصر، «حسن ازهري» از مالزي، «عقيل حسين المنور» از اندونزي و «عبدالرسول عبايي»، «مصطفي صدرزاده»، «علي‌اكبر حشمتي»، «علي‌اكبر حنيفي»، «علي اربابي» و «شهريار پرهيزگار» از ايران، «محمد عربي القباني» از سوريه و «محمد هشام برهاني» از امارات هيئت داوران اين دوره از مسابقات بودند.

در اين مسابقات در رشته حفظ كل «محمدكاظم بافتي گرامي» از ايران، «احمد دباغ» از مجلس اعلاي عراق» و «طارق عبدالغني دعوب» از ليبي و در رشته قرائت سيد «حميد هروي» از ايران، «صلاح‌ احمد ياموت» از لبنان و «شمس الدين» از اندونزي رتبه‌هاي برتر مسابقات را كسب كردند.

ادامه دارد...
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 921]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن