تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820423158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشبه خاطر عمليات تعمير ونگهداري پالايشگاه هاي داخليواردات فرآورده هاي نفتي ايران تا 50 درصد افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشبه خاطر عمليات تعمير ونگهداري پالايشگاه هاي داخليواردات فرآورده هاي نفتي ايران تا 50 درصد افزايش مي يابد
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد بين الملل ايران به خاطر تعمير و نگهداري پالايشگاه هاي خود مجبور است برخي از واحد هاي پالايش فرآورده هاي نفتي خود را از مدار خارج كند و همين عامل سبب مي شود تا وادرات فرآوده هاي نفتي اين كشور افزايش پيدا كند.


به گزارش موج به نقل از Tradearabia ،‌ ايران كه هم اكنون چهارمين صادركننده بزرگ نفت جهان است نتوانسته در تامين برخي از فرآورده هاي نفتي خودكفا شود و همين عامل يكي از نقاط ضعف بزرگ اين كشور به شمار مي آيد كه ايالات متحده تلاش دارد با استفاده از اين ضعف به ايران فشار وارد كند.
ايران درصدد است در سه ماهه چهارم سال جاري ميلادي دو پالايشگاه بزرگ خود را به خاطر عمليات تعمير و نگهداري از مدار خارج كند كه در اين صورت اين كشور مجبور خواهد بود روزانه تا 60 هزار بشكه بنزين واردات خود را افزايش دهد.
البته بازرگانان بازار نفت تصريح كرده اند ايران تا قبل از آن تاريخ واردات خود را افزايش خواهد داد تا با مشكلي روبرو نشود.
انتظار مي رود طي ماه هاي آگوست و سپتامبر واردات بنزين ايران بيش از 60 هزار بشكه در روز افزايش يابد.
ايران كه تا كنون نتوانسته نياز داخلي خود به بنزين را تامين كند طي ما هاي اخير روزانه بين 95 تا 115 هزار بشكه بنزين وارد مي كرده كه با توجه به خارج شدن دو پالايشگاه بزرگ اين كشور عضو اوپك از مدار توليد بنزين ، ‌واردات اين فرآورده نفتي طي دو ماه آگوست و سپتامبر تا 170 هزار بشكه در روز افزايش خواهد يافت.
ايران كه بنزين را با قيمت هاي جهاني از بازارهاي بين المللي تامين مي كند آن را در بازارهاي داخلي با قيمت هاي بسيار پاييني عرضه مي كند به طوري كه در حال حاضر ايران يكي از ارزانترين قيمت هاي بنزين در جهان را داراست البته از ژوئن 2007 اين كشور طرح سهميه بندي بنزين را اجرا كرده كه همين عامل سبب شده تا روند رو به رشد مصرف در اين كشور اندكي مهار شود.
يكي از منابع گاه در صنعت نفت اعلام داشته شرايط براي ايران بسيار حساس است.
وي افزود: با توجه به ضعف ايران در توليد مايحتاج فرآورده هاي نفتي هر گونه مشكل در پالايشگاه هاي اين كشور منجر به افزايش واردات گازوئيل ، بنزين و سوخت هاي ديگر خواهد شد.
يكي از پالايشگاه هايي كه قرار است براي عمليات تعمير و نگهداري از مدار خارج شود پالايشگاه آبادان بوده كه روزانه 450 هزار بشكه نفت را فرآوري مي كند.
اين پالايشگاه براي يك دوره 30 تا 40 روزه از مدار خارج خواهد شد و حدود 180 هزار بشكه فرآوري اين واحد كاهش مي يابد.
پالايشگاه اصفهان نيز دومين پالايشگاه بزرگ ايران است كه روزانه تا 270 هزار بشكه را فرآوري مي كند و اين واحد نيز از اوايل اكتبر براي عمليات تعميرو نگهداري از مدار خارج مي شود كه ظرفيت پالايش اين واحد 120 هزار بشكه در روز كاهش خواهد يافت.
ياد آور مي شود بخش عمده اي از واردات فرآورده هاي نفتي ايران از هند صورت مي گرفته كه پس از آنكه تحريم ها عليه ايران تصويب شد و به خاطر عدم صدور اعتبار نامه ها براي شركت هاي ايراني خريد اين فرآورده ها از هند متوقف شده است.
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن