تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812770355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران داراي غني ترين فرهنگ عشايري جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ايران داراي غني ترين فرهنگ عشايري جهان است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): رييس گروه علمي پژوهشي عشاير فرهنگستان هنر گفت: ايران غني ترين فرهنگ عشايري جهان را در اختيار دارد.


" علي قنبري عديوي " روز پنجشنبه در حاشيه بازديد از نمايشگاه بزرگ كتاب ناشران ايران در شهركرد در گفت وگو با ايرنا افزود: اين غناي فرهنگي عشاير ايران مورد توجه پژوهشگران ومحققان بزرگ جهان است و كشور ايران از نظر قوميتها يك كشور غني و در جايگاه بالايي قرار دارد.
وي گفت: وجود عشاير و قوم هاي بختياري، لر، تركمن ، كرد، بلوچ، قشقايي و عشاير و اقوام ديگر در كنار هم بسياربااهميت و جايگاه مهمي در جهان دارد.
قنبري،از برگزاري همايش سراسري فرهنگ و هنر عشايري ايران در تهران خبر داد و گفت:در اين همايش محققان بزرگ دانشگاههاي سراسر دنيا و ايرانشناسان و استاد دانشگاهها و كساني كه درزمينه زندگي و فرهنگ عشاير فعاليت و تحقيق داشته اند ، حضور خواهد داشت.
رييس گروه علمي پژوهشي عشايري فرهنگستان هنر كشور گفت:همايش فرهنگ و هنر در شش منطقه كشور از جمله چهارمحال وبختياري وبا محوريت استانهاي عشايرنشين برگزار مي شود.
قنبري يادآور شد:تاكنون 50 مقاله به همايش فرهنگ و هنر عشاير ايران در شهركرد ارسال شده كه به دليل تخصصي بودن حوزه فرهنگ و هنرعشايرتنهااز محققان و پژوهشگران اين حوزه دعوت به عمل آمده است.
به گفته وي،اين همايش با حضور انديشمندان، صاحب نظران، هنرمندان و پژوهشگران استانهاي اصفهان، خوزستان، لرستان و چهارمحال وبختياري روزهاي 23 و 24 مردادماه در شهركرد برگزار مي شود.
قنبري افزود : برگزاركنندگان اين همـــايش فرهنــگستان هنر با همكاري استانداري، سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري،امورعشاير، فرهنگ و ارشاد اسلامي،بنياد ايرانشناسي چهارمحال و بختياري و دانشگاه شهركرد و شوراي اسلامي شهركرد برعهده خواهند داشت.
وي ، محورهاي اين همايش در چهار بخش پژوهشي صنايع دستي،ادبيات، موسيقي و موسيقي كوچ عنوان كرد و هدف از برگزاري اين جشنواره را برقراري ارتباطات ميان پژوهشگران و انديشمندان و هنرمندان در حوزه هنر و فرهنگ عشايري، شناسايي و معرفي هنرهاي عشاير،بررسي راهكارهاي احيا و حفظ هنرهاي در حال فراموشي و فراموش شده عشايري ، تجليل از پيشكسوتان هنــر و فرهنگ عشايري و ايجاد زمينه براي حمايت و تشويق هنرمندان جوان عشاير ذكر كرد.
قنبري يادآور شد:در بخش جانبي اين همايش كارگاه و نمايشگاهي از هنرهاي اصيل عشايري كشور براي بازديد علاقه مندان و شركت كنندگان برپا خواهد شد.
وي يادآور شد:كميته اجرايي آن را" علي اكبري " ، "ذبيح الله كريمي " ، "اردشير صالحپور "، " حسن عباسي معروفان" و "كيانوش كياني" برعهده دارند.
به گزارش ايرنا، چهارمحال وبختياري بابيش از123 هزار نفر جمعيت عشايري دومين جمعيت عشايري ايران را در اختيار دارد.
ك/3 7359/671/546 شماره 292 ساعت 13:22 تمام
 پنجشنبه 3 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن