تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820692262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايان سفر بسكتبالى‌ها در آمريكاخداحافظى با گل‌هاى رز!


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: پايان سفر بسكتبالى‌ها در آمريكاخداحافظى با گل‌هاى رز!
در ديدار تيم ملى بسكتبال ايران برابر آمريكا سالن ليك سيتى باز هم شاهد حمايت بى‌دريغ هواداران ايرانى از تيم ملى كشورشان بود. به گزارش ايسنا، سالن از پرچم‌ها و تابلوهاى آميخته با رنگ سبز، سفيد و قرمز پر شده بود. پيش از آغاز بازى و برمبناى يك رسم ديرينه در بازى‌هاى ملي، تيم يوتا پرچم خود را با پرچم تيم ايران عوض كرد و ايرانيان هم احترام متقابل خود را به حريف آمريكايى نشان دادند. كوارتر نخست با پرتاب دو امتيازى آلموند همراه شد اما، ايران بلافاصله كار را به تساوى كشاند. دفاع سفت و سخت و چند شوت بى‌دقت از سوى هر دو تيم كار را تا دقيقه ‌ به تساوى چهار بر چهار رساند اما، شوت‌هاى اشتباه ايران باعث شد تا تيم يوتا دو امتياز از حريف پيش بيفتند. يك پرتاب سريع ديگر از نيكخواه بهرامى دو امتياز ديگر را براى ايران به ارمغان آورد. در ميانه‌هاى كوارتر نخست ايران ‌ بر ‌ از يوتاجاز پيش افتاده بود و دو دقيقه مانده به پايان اين وقت ايران ‌ بر ‌ از حريف پيشى گرفته بود. در ادامه، بازى خشن و فيزيكى كه منجر به انجام ‌ خطا از سوى هر دو تيم شد، در حالى كه يوتاجاز همواره درمورد پرتاب‌هاى خود با ناكامى مواجه مى‌شد، تيم ايران با تكيه بر آمار بهتر درمورد شوت‌هايش برترى خود را حفظ كرد. ثانيه‌هاى پايانى كوارتر نخست با پرتاب سه امتيازى رايان گرين، بازيكن يوتاجاز همراه شد و در نهايت اين وقت با برترى ‌ بر ‌ به سود تيم ايران به پايان رسيد. محمدصمدنيكخواه بهرامى با كسب ‌ امتياز، امتيازآورترين بازيكن ايران در اين كوارتر بود.

در آغاز كوارتر دوم فولر چهار امتياز براى تيمش كسب كرد. بازى تمام هجومى يوتا برترى ‌ بر ‌ را براى اين تيم در اوائل كوارتر دوم رقم زد. در ادامه يوتا با دفاع خوب توپ‌هاى از دست رفته ايران و ايجاد فرصت براى شوتزنى فاصله را با ايران حفظ كرد. بازى سرسختانه يوتا اين تيم را ‌ بر ‌ از حريف پيش انداخت.

تيم دوم ايران (ذخيره‌ها) قادر به در دست گرفتن نبض بازى نبود و دو دقيقه مانده به پايان كوارتر يوتا ‌ بر ‌ از حريف پيشى گرفت. با توجه به قانون بازيكن آسيب ديده در بسكتبال سسنكو براى انجام سه پرتاب خطا توسط ايران انتخاب شد كه دو تعداد از اين پرتاب‌ها وارد سبد شد. يوتاجاز نيمه نخست بازى را با برترى ‌ بر ‌ به پايان رساند. درصد شوت‌هاى يوتا در زمين ايران ‌ درصد و درصد شوت‌هاى ايران در زمين حريف در پايان نيمه نخست ‌/ درصد بود. يوتا تنها پنج بار دفاع ايران را دور زد اين در حالى بود كه ايران ‌ بار موفق به انجام اين كار شد. امتيازآورترين بازيكن ايران صمد نيكخواه بهرامى (‌ امتياز) را براى يوتا آلموند با (‌ امتياز) بود. كوين كروگر بازيكن يوتا با آسيب ديدگى قوزك پا روبه‌رو شد اما در ادامه به بازى برگشت. كوارتر سوم با به ثمر رسيدن دو امتياز براى ايران آغاز شد و آلموند با پرتاب خود اين دو امتياز را پاسخ داد. جواد داورى با يك توپ ربايى و پرتاب موفق دو امتياز ديگر براى ايران به دست آورد. بازى روان و سرعتى دو تيم نتيجه ‌ بر ‌ را براى يوتا رقم زد و در اين لحظه در حالى كه شش دقيقه و نيم از زمان كوارتر سوم سپرى شده بود، ايران تقاضاى وقت استراحت كرد. پس از آن كوين تنت با فرار سريع و چابك خود و با ربودن توپ ايران يك پرتاب آزاد هم به ثمر رساند. تيم ايران تلاش بسيارى كرد اما قادر به ارائه بازى واقعى خود نبود و ضمن از دست دادن امتيازهاى زياد شش خطا درمقابل دو خطاى يوتا مرتكب شد. در حالى كه دو دقيقه و ‌ ثانيه به كوارتر سوم باقى مانده بود، يوتا با نتيجه ‌ بر ‌ از ايران جلو افتاد. هنوز يك دقيقه هم از حضور كوفود به زمين نگذشته بود كه او با اسلو دانك به روند پيشرفت يوتا ادامه داد. بهرامى يك پرتاب سه امتيازى را به ثمر رساند اما، بلافاصله تيم جاز توپ را به انتهاى زمين ايران رساند و در نهايت كوارتر سوم با نتيجه ‌ بر ‌ به سود يوتا به پايان رسيد. در اين هنگام درصد شوت‌هاى يوتا مقابل ايران ‌ درصد به ‌/ درصد بود. بازى هجومى يوتا در كوارتر چهارم نيز ادامه يافت، اما با اين حال در تمامى دقايق بازى هواداران ايرانى با تشويق‌هاى خود تيم‌شان را حمايت مى‌كردند. تنها پنج دقيقه از كواتر چهارم باقى مانده بود كه يوتا با بيست امتياز اختلاف از ايران پيشى گرفت و ايران با يك پرتاب سه امتيازى موفق شد نتيجه را به ‌ بر‌ برساند. در ادامه تيم يوتا بارها نسبت به دست آوردن توپ ناكام ماند و فولر بازيكن اين تيم نيز دچار آسيب ديدگى شد. اگرچه تيم ايران خسته به نظر مى‌رسيد اما پا به پاى يوتا با سرعت بالاى بازى حركت كرد. بازى دفاعى هر دو تيم تا دو دقيقه و پنج ثانيه مانده به پايان نتيجه ‌ بر ‌ را بسود يوتا رقم زد. كرولف سه امتياز براى يوتا كسب كرد. در اين لحظه تنها چند ثانيه به پايان بازى زمان باقى مانده بود. در نهايت اين ديدار با نتيجه ‌ بر ‌ به سود يوتا به پايان رسيد. پس از پايان بازي، تيم ايران رزهاى قرمز به سمت تماشاگران پرتاب كردند و شعارها و به احتزاز درآمدن پرچم‌ها با ذوق و شوق بسيار توسط هواداران ايرانى انجام شد. امتيازآورترين بازيكن براى ايران نيكخواه با ‌ امتياز بود و براى يوتا نيز فولر يازده امتياز و موريس آلموند هم ‌ امتياز به دست آورد.

به ياد آيدين

جالب اينجاست بدانيد مسئولان باشگاه يوتاجاز ميزبان تيم ملى بسكتبال ايران در اردوى آمريكا، پيراهن شماره 8 اين باشگاه آخرين شماره پيراهنى كه مرحوم آيدين نيكخواه بهرامى در تيم ايران به تن كرده بود را به خانواده او اهدا كردند. به گزارش ايسنا، باشگاه بسكتبال يوتا به پاس قدردانى از زحمات آيدين نيكخواه بهرامي، برادر صمد نيكخواه بهرامى كاپيتان تيم ملى بسكتبال، كاپ يادبود به همراه پيراهن شماره 8 اين باشگاه را به خانواده او هديه كردند. مسئولان اين باشگاه در بين دو نيمه بازى تيم‌هاى ملى بسكتبال ايران و يوتا علاوه بر قدردانى از خانواده وي، ياد آيدين نيكخواه بهرامى كه دى ماه سال گذشته در يك سانحه تصادف رانندگى از دنيا رفت را گرامى داشتند. صمد نيكخواه بهرامى كه در اين مسابقات توانست كاپ اخلاق و فنى‌ترين بازيكن را به خود اختصاص دهد، اعلام كرد كه اين پيراهن را در اتاق آيدين نصب خواهد كرد. او در آخرين ديدار تداركاتى تيم ملى بسكتبال برابر يوتا با كسب 23 امتياز، بهترين بازيكن زمين بود.

8 مرداد؛ مصاف با آرژانتين

تيم ملى بسكتبال ايران در نخستين ديدار خود در تورنمنت دايموند بال چين به مصاف آرژانتين مى‌رود. به گزارش فارس، تورنمنت معتبر بسكتبال دايموند بال (توپ الماس)، چين با حضور تيم‌هاى آنگولا، استراليا، چين (در گروه يك) و ايران، آرژانتين و صربستان (گروه دوم) از 29 جولاى (8 مرداد) در نانجينگ چين آغاز مى‌شود. تيم ايران در نخستين ديدار خود 8 مرداد به مصاف آرژانتين مى‌رود.

برنامه كامل اين ديدارها به شرح زير است:

8 مرداد :ايران - آرژانتين (ساعت 16) -چين - آنگولا

9 مرداد :استراليا - چين ،ايران - صربستان (ساعت 19:30)

10 مرداد :آنگولا - استراليا ،صربستان - آرژانتين

در روز پايانى مسابقات (11 مرداد) تيم‌هاى همراه دو گروه با يكديگر ديدار مى‌كنند. تورنمنت معتبر؟ دايموند بال چين در تقويم فدراسيون جهانى (فيفا) ثبت شده است.

تيم ايران با دو تيم حاضر در اين مسابقات (آرژانتين و استراليا)‌ در المپيك 2008 پكن همگروه است.
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن