تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820406751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غار تاريخي مظفر ملي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: غار تاريخي مظفر ملي مي‌شود
جام جم آنلاين: رئيس اداره باستان‌شناسي سازمان ميراث فرهنگي استان اصفهان در بازديد از غار تاريخي مظفر روستاي خنب گفت: غار مظفر روستاي خنب داراي ارزش تاريخي بوده و در بررسي اوليه قدمت آن كه مربوط به دوره ساساني است، مورد تاييد قرار گرفته است.
دكتر جاوري گفت: بعضي شواهد موجود در اين غار تاريخي دال بر دوره صدر و قرون مياني اسلام را دارد كه اين موضوع نشان‌دهنده تداوم استفاده از اين غار در طول تاريخ بوده است.

رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كاشان نيز گفت: اين غار به‌عنوان يكي از جاذبه‌هاي گردشگري حائز اهميت بوده و گزارش نهايي و انجام مراحل مستندنگاري براي ثبت ملي آن در دست پيگيري و اقدام است.

مهندس غلامرضا حسني‌مقدم افزود: با ثبت اين اثر تاريخي باارزش مطمئنا تحولي عظيم در محور گردشگري فين ــ دره و فين ــ خنب ايجاد خواهد شد.

وي افزود: در حال حاضر در روستاي خنب بقعه امامزاده طاهر(ع) مربوط به دوره قاجاريه و محوطه تاريخي كفتار خون از محوطه‌هاي دوران پارينه سنگي در ثبت آثار ملي است.

حسني‌مقدم اظهار كرد: شناسايي و معرفي اين غار باارزش و ديگر جاذبه‌هاي تاريخي ــ فرهنگي اين روستا در حقيقت با تلاش مستمر و پيگيري مجدانه رئيس شوراي اسلامي روستاي خنب باعث معرفي غار ديدني و ارزشمند خنب به علاقه‌مندان طبيعت و آثار تاريخي شده است.

روستاي خنب در 15 كيلومتري جنوب غربي كاشان و پشت باغ تاريخي فين و كنارگذر اتوبان اصفهان ــ كاشان واقع شده و داراي 500 نفر جمعيت است كه به جهت كوهستاني بودن و داشتن جاذبه‌هاي طبيعي و گردشگري در طول هفته بيش از 4 هزار نفر كوهنورد و گردشگر به اين منطقه سفر مي‌كنند.

كاشان ــ خبرنگار جام‌جم
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن