تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819704896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي ايرنا عليرضا رييسيان: دسته بندي فيلم‌هاي فرهنگي براي اكران ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اختصاصي ايرنا عليرضا رييسيان: دسته بندي فيلم‌هاي فرهنگي براي اكران ضروري است
فرهنگي. سينما. رئيسيان
رئيس كانون كارگردانان سينماي ايران گفت: تفكيك و دسته بندي آثار توليدي كه عنوان فيلم فرهنگي دارند، براي اكران ضروري است .

عليرضا رئيسيان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، افزود: بايد كمتيه‌اي متشكل از كارشناسان نسبت به تفكيك اين آثار اقدام كنند.

كارگردان فيلم ايستگاه متروك توضيح داد: بسياري از فيلم‌هايي كه در اين دسته جاي مي‌گيرند حيلي شخصي و شايد ضرورت اكران عمومي به شكل قابل طرح در برنامه نمايش فيلم‌هاي فرهنگي را نداشته باشند.

برنامه اكران فيلم‌هاي فرهنگي پس از وقفه‌اي با اختصاص پنج سينما بزودي در تهران اجرا مي‌شود.

رئيس كانون كارگردانان در عين حال ، گفت : اصولا طرح‌هايي كه در جهت حمايت از كالاي فرهنگي مد نظر مي‌گيرد، بايد متضمن شناخت سينماي هنري باشد .

به عقيده رئيسيان، الگو برداري مناسب از شيوه‌هاي آزموده شده در ساير كشورها در مواجهه با فيلم‌هاي فرهنگي و تجربي مي‌تواند زمينه اجراي مناسب آن و ديده شدن اين دست آثار را در كشور فراهم كند.

وي توضيح داد: طرح چرخشي نمايش فيلم و اختصاص برخي نوبت‌هاي نمايش در ميان آثار تجاري و مخاطب پسند نيز مي‌تواند زمينه نمايش برخي آثار كه لزوما نياز به اكران عمومي به شكل رايج را ندارد ء فراهم كند.

اين كارگردان همچنين تاكيد كرد:بديهي است اكران فيلم‌هاي فرهنگي بدون حمايت مالي و ايجاد جذابيت مالي براي صاحبان فيلم و سينما نمي‌تواند خيلي با دوام باشد.

رئيسيان كه فيلم پروند هاوانا را در نوبت نمايش دارد، افزود: اكران اين فيلم پس از وقفه‌اي طولاني از زمان ساخت براي عيد فطر در گروه سينماهاي آزاد فراهم شده است .

وي با اشاره به مضمون فيلم پرونده هاوانا، يادآورشد: انتظار دارم همانطور كه از فيلم به همين سادگي حمايت لازم شد از اين فيلم نيز در اكران حميايت شود چرا كه معتقدم در صورت حمايت اين اثر مي‌تواند در اكران موفق باشد.

پرونده هاوانا داستان دكتري به نام پژمان است كه پا را از خط بيرون گذاشته است، خودش هم اين مساله را مي‌داند. بر او معلوم است شركت‌هاي چند مليتي بازارهايشان را آسان به دست نياورده اند، كه آسان از دست بدهند.

سو تفاهم، عاطفي از يك سو و درگيري با همسرش از ديگر سو آغاز ماجرا است.
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن