تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806962072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وعده وزير براي تامين گوشت و مرغ رمضان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: وعده وزير براي تامين گوشت و مرغ رمضان
وي عنوان كرد: در روزهاي عادي در تهران معادل 1200 راس دام كشتار مي شود، كه براي تنظيم بازار در ماه مبارك رمضان علاوه بر اين ميزان روزانه بالغ برهزار راس گوساله نيز كشتار و روانه بازار مصرف مي شود.
وزيرجهاد كشاورزي از وفور گوشت قرمز و مرغ در ايام ماه مبارك رمضان در بازار مصرف و هدفمند كردن يارانه ها در بخش كشاورزي خبر داد.

به گزارش مهر، محمدرضا اسكندري در نشست مطبوعاتي امروزدر جمع خبرنگاران در رابطه با تامين كالاهاي اساسي در ماه مبارك رمضان گفت: توليدات محصولات كشاورزي اعم از توليدات باغي و زراعي بايد در ماه مبارك رمضان در دسترس مردم قرار گيرند، كه هم اكنون وزارت بازرگاني براي تامين اينگونه محصولات مشكلي ندارد.

وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه وزارت جهاد كشاورزي تمهيدات لازم را براي تامين گوشت قرمز و مرغ در ماه مبارك رمضان انديشيده افزود: ذخيره سازي در رابطه با گوشت قرمز و مرغ به ميزان مورد نياز وجود دارد و درعرضه اين كالاهاي اساسي مشكلي وجود ندارد و در حال حاضر نيز با نگهداري دام زنده و كشتار انبوه آنها در ايام ماه مبارك رمضان نياز بازار را تامين خواهيم نمود.

وي عنوان كرد: در روزهاي عادي در تهران معادل 1200 راس دام كشتار مي شود، كه براي تنظيم بازار در ماه مبارك رمضان علاوه بر اين ميزان روزانه بالغ برهزار راس گوساله نيز كشتار و روانه بازار مصرف مي شود.

اسكندري با اشاره به خريداري 830 هزار راس دام ( گوسفندو بز) از مناطق خشكسالي در 18 استان كشور اظهارداشت: بخشي ازدامهاي خريداري شده براي تامين نياز مناطق و بخش ديگري از آن نيز ذخيره سازي شده، ضمن اينكه 200 هزار راس دام مولد جهت پرواربندي نگهداري مي شود.

اعلام وضعيت عادي در توليد مرغ
وي با بيان اينكه در توليد مرغ مشكلي وجود ندارد، وضعيت توليد را عادي ارزيابي كرد و گفت: سقف جوجه ريزي ماهانه در شرايط عادي است، ضمن اينكه با خريد مازاد توليد و ذخيره سازي آن نياز بازار را در ايام ماه مبارك رمضان به گوشت مرغ تامين مي نماييم تا قيمتها به صورت كاذب افزايش نيابد.

هدفمند كردن يارانه ها در بخش كشاورزي
وزير جهاد كشاورزي در رابطه با طرح تحول اقتصادي اظهارداشت: 870 ميليارد تومان به عنوان يارانه بخش كشاورزي به سه قلم عمده ازت، پتاس و فسفات اختصاص دارد، لذا اگر قرار است يارانه اي به توليد پرداخت شود، بايد در افزايش كيفيت مورد استفاده قرار گيرد.

وي با تاكيد بر صرف نهاده ها در زيرساختهاي توليد در بخش كشاورزي افزود: يارانه ها در بخش كشاورزي بايد به سيستم هاي آبياري، توليدات گلخانه اي، توسعه ، نوسازي و اصلاح باغات، افزايش سطح بهره وري توليدات سوق يابد، اين در حاليست كه 90 درصد يارانه ها در بخش كشاورزي به كود اختصاص دارد.

اسكندري اعلام كرد: با وجود اينكه 90 درصد يارانه ها در بخش كشاورزي به كود تعلق دارد، اما كشاورزان ادعا دارند كه كود را از بازار آزاد خريداري مي كنند كه فروش آزاد كود توسط برخي عناصر ناسالم در بخش كشاورزي صورت مي گيرد؛ لذا يارانه در بخش كشاورزي بايد هدفمند شود.

وي تصريح كرد: ميزان يارانه كود در سال گذشته بالغ بر 670 ميليارد تومان بوده كه امسال نيز معادل همين رقم است و بايد اذعان داشت كه حداقل 250 ميليارد تومان از يارانه ها در اختيار كشاورزان قرار نمي گيرد.

وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اعتبار آب و خاك در بخش كشاورزي به ميزان 250 ميليارد تومان افزود: ظرف مدت 4 سال اراضي آبي كشاورزي بايد تحت پوشش سيستمهاي نوين آبياري قرار گيرند، لذا جهت هدفمند كردن يارانه ها در بخش كشاورزي نظام آبياري در كشور اصلاح مي شود.

وي با اشاره به حذف يارانه سم در سال گذشته خاطر نشان كرد: در سال گذشته يارانه سم به ميزان 32 ميليارد تومان در جهت بهينه سازي مصرف سم و انتقال دانش و تكنولوژي به بخش كشاورزي مورد استفاده قرار گرفت، ضمن اينكه در سال گذشته بالغ بر 130 ميليون دلار صرفه جويي ارزي از واردات سم به عمل آمده است.

تحقق آبياري تحت فشاردر 600 هزار هكتار
وي با اشاره به تخصيص 25 درصد تسهيلات بانكها به بخش كشاورزي عنوان كرد: تسهيلات پرداختي از سوي بانكها رقم 25 درصد را پوشش نمي دهد و كوتاهي بانكها درپشتيباني ازبخش كشاورزي، بهره برداران و كشاورزان را با مشكل مواجه نموده، اين در حاليست كه با بانك كشاورزي كمترين مشكل را در تامين تسهيلات داريم.

وزير جهاد كشاورزي با اشاره به انجام عمليات آبياري تحت فشار در 490 هكتار از اراضي در مدت 20 سال گذشته تصريح كرد: در سال زراعي جاري 600 هزار هكتار جديد تحت پوشش عمليات آبياري تحت فشار قرار مي گيرند كه در حال حاضر براي 300 هزار هكتار تامين اعتبار شده و تحقق كل رقم در گرو همكاري بانكها است.

توليد 2 ميليون تن برنج سفيد در سالجاري
وي در رابطه با وضعيت برنج اعلام كرد: در سال گذشته بالغ بر 3 ميليون و 300 هزار تن شلتوك در كشور توليد شد كه با ضريب 60 تا 65 درصدي حدود 2/2 ميليون تن برنج سفيد توليد شده است.

اسكندري با اشاره به اعلام سرانه مصرف برنج به ميزان حدود 45 كيلوگرم توسط وزارت بازرگاني اظهارداشت: در محاسبات طرح خودكفايي برنج، ميزان سرانه مصرف معادل 36 كيلوگرم در نظر گرفته شده كه بر اساس آن نياز به واردات 800 هزار تن برنج در سال وجود دارد.

وي با اشاره به توليد 2 ميليون تن برنج سفيد در سالجاري تصريح كرد: سطح زير كشت در استانهاي جنوبي به دليل بروز خشكسالي كاهش داشته است، ولي با انجام اقدامات فني برروي مزارع اميدواريم توليد در حد سال گذشته باشد.

وزير جهاد كشاورزي افزود: قيمت برنج وارداتي تحت تاثير قيمتهاي جهاني قرار دارد و اميدواريم يارانه اي كه از لايحه خشكسالي در اختيار وزارت بازرگاني قرار گرفته، بتواند در تعديل قيمتها موثر باشد كه هم اكنون 2 هزار ميليارد تومان اعتبار مصوب براي يارانه كالاهاي اساسي در اختيار وزارت بازرگاني قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه از 4 ميليون هكتار گندم ديم كشت شده در سالجاري هيچ محصولي توليد نشده است افزود: براي واردات گندم در سالجاري يك مجوز كلي به وزارت بازرگاني داده شده است.

اسكندري با بيان اينكه كم كاريهاي گذشته در بخش كشاورزي ربطي به ما ندارد گفت: اگر 65 درصد دشتهاي كشور ممنوعه است، مگر در مدت دو سه سال فعاليت ما اتفاق افتاده، اين در حاليست كه در سال 80 بالغ بر 12 ميليون تن محصول كشاورزي وارد كشور شده كه اين ميزان در سال گذشته به 6 ميليون و 600 هزار تن بالغ شده است.

وي اعلام كرد: اگر شرايط خشكسالي سال آينده همانند سالجاري باشد رشد توليد محقق مي شود، ضمن اينكه براي افزايش راندمان آبياري از 41 درصد به 70 درصد هماهنگي هاي لازم با وزارت نيرو انجام شده است.

وزير جهاد كشاورزي در رابطه با لزوم انتصاب 3 نفر براي مبارزه با رشوه و فساد در ستاد وزارتخانه اعلام كرد: تنها 3 نفرنبودند و 13 نفر براي مقابله با فساد و رشوه‌ گيري منصوب شده اند.

وي افزود: در بحث تحول اداري افرادي را به عنوان بازرس انتخاب مي كنند، يكي از سياستهاي دولت نهم مقابله با فساد و رشوه‌گيري است و در اين زمينه اين 13 نفر مشغول به فعاليت شده اند.

اسكندري خاطرنشان كرد: ممكن است در بخشهاي مختلف تخلفاتي صورت گيرد كه با آن برخورد مي شود، برخي در حد هيئت حل اختلاف و برخي هم به دستگاه قضايي معرفي مي شوند.

وي در مورد اخذ عوارض از صادارت علوفه در شرايط خشكسالي بيان كرد: براي مقابله با خروج علوفه از كشور در شرايطي كه نياز داخلي وجود دارد، هيچ ابزاري غير از عوارض وجود ندارد و در حال حاضر براي صادرات هر كيلوگرم كاه 400 تومان در نظر گرفته شده كه با اين وجود نيز صادرات انجام مي شود و وضع كشورهاي همسايه به گونه‌اي است كه با وجود عوارض بر صادرات كاه آنها خواستار محصول ايران هستند.
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 340]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن