تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820367596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك تحليلگر صهيونيست اعتراف كرد: پشت‌لفاظي‌هاي اسرائيل در قبال ‌تهديدات ايران هيچ برنامه و هدفي وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك تحليلگر صهيونيست اعتراف كرد: پشت‌لفاظي‌هاي اسرائيل در قبال ‌تهديدات ايران هيچ برنامه و هدفي وجود ندارد
خبرگزاري فارس: يك تحليلگر صهيونيستي اعتراف كرد، پشت‌لفاظي‌هاي اسرائيل در قبال ‌تهديدات ايران هيچ برنامه و هدفي وجود ندارد و مواضع اسراييل نسبت به برنامه هسته اي ايران بر شالوده "بلوف"بنا شده است.


به گزارش خبرگزاري فارس، "يو-زي بنزيمان" تحليلگر روزنامه صهيونيستي زبان هاآرتص در يادداشتي با عنوان"پرواز سحرگاهي بمب‌افكن‌ها" نوشت: تفكراتش اين باور را در اذهان عموم جاري مي‌سازد كه با وجود اينكه وي به عنوان بلندپايه‌ترين مقام كشور شناخته مي‌شود اما فرايند تصميم سازي صرفا منوط به يك شخص خاص نمي‌شود.
وي در ادامه آورده است: در عوض قبل از اجرا تصميمات مجموعه‌اي متشكل از صاحب‌نظران در عرصه سياست و در فنون آنها را براي عملياتي شدن مورد بررسي و تحليل قرار مي دهند. در نتيجه اين حقيقت كه آيا اسرائيل براي حمله نظامي به ايران چراغ سبز نشان داده است يا خير موضوعي است كه اگرچه به لحاظ تئوري بحث آن مطرح است اما براي عملياتي شدن بايد به تصويب اكثريت همان گروهي كه در بالا به آن اشاره شد، برسد.
اين تحليلگر صهيونيستي اعتراف‌ كرد: هيچ كدام از واكنش‌هاي اسرائيل در پاسخ به تهديدات رئيس جمهور ايران مبني بر حذف فيزيكي اين كشور و توضيحاتي كه وي هر روز از توسعه فزاينده دستاوردهاي هسته‌اي خود مي دهد، موثر واقع نشده و ملت را توجيه نمي كند. تهديدات و هشدارهاي اسراييل به جنگ با ايران بيشتر از روي خشم و شتابزدگي متاثر از آن نشات مي‌گيرد و همه مي‌دانند كه تهديد به‌ جنگ با تهديد به حذف فيزيكي برابري نمي‌كند.
وي در ادامه يادداشت خود با اشاره به سخنان وزيردفاع رژيم صهيونيستي آورده ‌است: اگر بخواهيم مروري بر اطلاعات حافظه خودمان بياندازيم مي‌بينيم كه همين 7 آوريل سال جاري بود كه"بنيامين‌بن‌اليعاذر" وزيردفاع سابق اسرائيل‌گفت: هرگونه حمله‌اي از سوي ايران به اسرائيل با چنان پاسخي همراه خواهد بود كه اين كشور را به طوركلي نابود خواهد كرد" دو ماه بعد رسانه‌هاي اسرائيلي اين جمله "بنيامين‌بن اليعاذر" را علنا در پاسخ به تهديدات ايران منعكس كردند.
در ادامه اين مطلب آمده است:بعد از آن "شائول موفاز" جانشين وي در وزارت‌دفاع و فرمانده سابق ارتش اسرائيل در يك مراسم تشريفاتي-نظامي گفت كه حمله‌به ‌ايران اجتناب ناپذير است. ظاهرا الفاظ اسرائيل در اين زمينه جدي‌ گرفته نشد تا اينكه مانور ماه گذشته نيروي هوايي اين كشور بر فراز آسمان يونان به گونه‌اي در روزنامه"تاميز" منعكس شد كه آن را تمريني براي حمله اسرائيل به مواضع ايران توجيه كرد.
اين تحليلگر صهيونيستي در ادامه با اشاره به ‌بازديد محرمانه ايهود اولمرت از موسسه پژوهش‌هاي هسته‌اي "ديمونا" يادآور شد: در هر صورت از ماحصل جريانات در اسرائيل مي‌توان به دو نتيجه احتمالي رسيد يا اينكه پشت اين لفاظي‌ها و بعضا اقداماتي كه در قبال‌ تهديدات ايران مشاهده مي‌شود هيچ برنامه و هدفي وجود ندارد و صرفا همه از روي اضطرار و به صورت شتابزده صورت مي‌گيرد يا اينكه همه حساب شده و با برنامه‌ريزي براي تدارك و تجهيز اسرائيل به اين تهديد خارجي تنظيم شده است.
وي افزوده است: اگر نتيجه اول حقيقت داشته باشد كه خوب اين موضوع اوج اهمال كاري دولت در انجام وظيفه‌اش به ويژه در خصوص يكي از حساس‌ترين مسايل كشور يعني امنيت را فاش مي سازد. در صورتي هم كه استنتاج دوم ما قابل اعتبار باشد نشان مي‌دهد كه اقدام دولت براي غلبه بر سايه شوم اين آخرين تهديد كه به قيمت نيستي كامل ما مي‌انجامد بدون برنامه و همين‌طور تصادفي صورت نگرفته است .
"يوزي بن‌زيمان" در ادامه با بيان اينكه نتيجه هر اتفاقي لزوما خوشايند نيست تصريح كرده است: ما مي‌بينيم كه از يك طرف جامعه جهاني بجاي مقابله با ايران ظاهرا در تلاش است كه به گونه‌اي با اين كشور مصالحه كند. از طرف ديگر هم اسرائيل در مرداب اضطراب و هراس از نابودي و "محو" گرفتار آمده است. مواضع اسرائيل نسبت به برنامه هسته‌اي ايران بر شالوده "بلوف" بنا شده است (اگر تو بخواهي حمله كني پس من...) . اما علي رغم موضع گيري كابينه اسرائيل نسبت به اين مساله شهروندان اسرائيلي دوستدار ديدگاه هايي مثل آنچه را " ابراهيم حلاوي" رئيس سابق موساد بيان داشت ، مي باشند.
اين تحليلگر اسرائيلي در ادامه با اشاره به سخنان"حلاوي" در ماه اكتبر سال گذشته مبني بر اينكه" تهديدات ايراني‌ها جاي تعمق دارد ولي وجود خارجي پيدا نخواهد كرد. اسرائيل در معرض نابودي نيست"، آورده است: در اينجا به نفع اسرائيل است كه با هر وسيله‌اي احمدي نژاد را در دستيابي به تسليحات هسته‌اي ناكام بگذارد. البته بايد يادآور شد كه تهديدات ايران بيشتر از اسرائيل متوجه كشورهاي حاشيه خليج فارس است و همين ‌طور قبل از اينكه بخواهد گزندي به استقرار تل‌آويو و يا قدس بزند خطري بزرگ براي صلح و ثبات جهاني به حساب مي آيد.
وي افزوده است: اسرائيل بايد هر چه سريع‌تر آمريكا را به ترغيب براي بسيج جامعه جهاني در جهت تلاش براي متوقف كردن برنامه هسته‌اي ايران وا دارد. اما به نظر مي‌رسد كه اسرائيل قبل از هر چيز علاقمند باشد بجاي اينكه در انديشه گسيل جت‌هاي جنگي در حمله به ايران باشد كه بخواهند مسافت 1500 كيلومتر ماموريت اسرائيل تا اين كشور را طي كنند، مي‌خواهد مساله مذاكرات حساس صلح با فلسطين را به يك نتيجه مثبت برساند. قبل از حمله هوايي به ايران بهتر است كه اول راه حلي براي سازش با فلسطيني‌ها پيدا كند. با اين حال به نظر مي رسد كه اين دو تهديد به نوعي با هم مرتبط باشند.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن