تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820481995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار آذربايجان‌شرقي: با اخلال‌گران اعطاي تسهيلات بانكي برخورد مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استاندار آذربايجان‌شرقي: با اخلال‌گران اعطاي تسهيلات بانكي برخورد مي‌كنيم
داخلي. اقتصادي. بانك. تسهيلات. ا
استاندارآذربايجان‌شرقي ازعزم مديريت ارشد استان براي برخورد با كساني خبر داد كه‌باارجاع مشتريان بانك هاو عدم‌اعطاي تسهيلات به آنها در سيستم بانكي ، اختلال ايجاد مي‌كنند.

"محمدمعمارزاده" روز دوشنبه درنشست كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري استان به خبرنگارايرنا گفت: اخيرا مشاهده شده دربعضي‌از بانك‌هاي آذربايجان‌شرقي ،عده‌اي باارجاع مراجعين به استانداري ، سبد سياستي و نظارتي دولت را مختل مي‌كنند.

وي با بيان اين مطلب كه عده‌اي ازاين افراد از روي جهالت و عده‌اي ديگر آگاهانه به منظور به شكست كشاندن طرح دولت در زمينه ساماندهي امور بانكي به اين قبيل كارهاي دست مي‌زنند، از مديران امور شعب بانك‌هاي استان خواست كه مسوولان ادارات اعتبارات خود را نسبت به اين مشكل ، توجيه كنند.

وي بااشاره به گلايه مردم‌از مديريت ارشد استان به دليل امتناع از اعطاي تسهيلات بانكي ، هشدار داد كه‌با اخلالگران سياست‌هاي دولت در اين زمينه در صورت شناسايي به شديدترين وجه ممكن ، برخورد مي‌شوند.

معمارزاده ، تصريح كرد: چنانچه روند موجود در زمينه خودداري عده‌اي مغرض از اعطاي تسهيلات به شهروندان‌ادامه يابد به مردم اعلام خواهيم‌كرد كه بانك‌ها ، عامل توقف در اين حوزه هستند.

وي با بيان‌اين مطلب كه هدف‌اصلي سبد سياستي و نظارتي‌دولت در زمينه مسايل بانكي،هدايت منابع بانكي بر اساس نيازهاي جامعه و نظارت بر حسن اجراي اين كار است ،اضافه كرد: متاسفانه تسهيلات اعطايي بانك‌هاي استاني در مواردي در جاي خود صرف نشده به طوري كه به عنوان نمونه اعتبارات طرح كشاورزي ، صرف برج‌سازي در وليعصر تهران شده است.

وي تشريح كرد: در يك مورد ،اعتباري كه ‪۲۰‬سال قبل به يك متقاضي در استان اعطا شده ، علاوه بر اين كه در حوزه صنعت به مصرف نرسيده،بلكه دريافت‌كننده اعتبار ، اصل آن را نيز دراين مدت به بانك برنگردانده است.

وي با بيان اين مطلب كه سيستم كنوني بانك‌ها در زمينه اعطاي تسهيلات با مشكلاتي مواجه است ، گفت: بسته نظارتي و سياستي دولت بر آن است كه جلوي انحرافات مالي از اين دست را بگيرد.

وي از اخذ سالانه سرمايه در گردش از بانك توسط يكي از واحدهاي توليدي تعطيل شده استان و امكان درخواست اين نوع سرمايه از سه بانك در يك زمان توسط يك متقاضي به عنوان نمونه‌هايي ديگر از مشكلات نظام بانكي در زمينه اعطاي تسهيلات به مردم ياد كرد.

استاندار آذربايجان‌شرقي با بيان اين مطلب كه‌اعتلاي اقتصادي كشور ، هدف اصلي ارايه بسته سياسي نظارتي است ، يادآور شد: عده‌اي با اشراف به اين كه اجراي اين بسته دست آنان را از كسب منافع نامشروع قطع كرده و مسيرهاي انحرافي در نظام بانكي را خواهد بست با آن مخالفت مي‌كنند.

وي با تاكيد بر ضرورت اعمال قانون از مديران‌امور شعب بانك‌هاي مستقر در آذربايجان‌شرقي خواست كه در به كار بردن قوانين‌مصوب در زمينه‌اعطاي تسهيلات انعطاف‌پذيري ببيشتري از خود نشان دهند.

وي باابراز تاسف از اين كه قانون در آذربايجان‌شرقي بعضي اوقات به شكلي اجرا مي‌شود كه موجب فرار سرمايه‌گذار و كارآفرين از استان مي‌شود،گفت: اين قبيل مسايل به اقتصاد استان ، صدمات جبران‌ناپذيري وارد مي‌كند.

معمارزاده با انتقاد از اين كه تاكنون تنها ‪ ۵۴‬درصد از مجموع تسهيلات بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك و زودبازده استان ، به متقاضيان پرداخت شده ، گفت:
اين در حالي است كه استان‌هايي به مراتب كوچك‌تر از آذربايجان‌شرقي ‪ ۹۰‬درصد اعتبارات خود در اين زمينه را پرداخت كرده‌اند.

وي با تاكيد بر ضرورت روان‌سازي روند اعطاي تسهيلات بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك و زودبازده در استان،افزود: عدم توجه به اين نكته ظريف موجب مي‌شود كه آذربايجان‌شرقي با اين همه توانمندي از حقوق خود در اين ارتباط محروم شود.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن