تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814221289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صادرات خراسان رضوي اخير 9/1 درصد كاهش داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: صادرات خراسان رضوي اخير 9/1 درصد كاهش داشته است
مشهد - خبرگزاري مهر: رئيس سازمان بازرگاني خراسان رضوي گفت: ميزان صادرات كالا در اين استان طي دوسال گذشته 9/1 درصد كاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، علي صفرزاده پيش از ظهر امروز در جلسه كارگروه توسعه صادرات خراسان رضوي اين رقم را براي ساير استانهاي كشوري رقمي قابل ملاحظه تر خواند و افزود: در سال گذشته سهم اين استان از صادرات گمركي كشور تنها 5 درصد بوده است اما با اين حال از لحاظ صادرات كالاها غير نفتي رتبه دوم كشور را داريم.

رئيس سازمان بازرگاني خراسان رضوي وزن كالاهاي صادر شده سال گذشته اين استان را 936 هزار تن عنوان كرد و گفت: همچنين طي اين مدت حدود دو ميليارد و 200 ميليون ثبت سفارش در گمركات خراسان رضوي حاصل شده است.

صفرزاده اظهار داشت: با اين وجود 80 درصد كالاهاي صادراتي به كشورهاي مختلف كه از طريق گمركات خراسان رضوي صورت مي گيرد تعلق به ساير استانهاي كشور دارد.

وي ارتباط تجاري با 14 كشور را از ديگر فعاليتهاي اقتصادي اين استان دانست و تصريح كرد: هم اكنون بيش از 600 نفر عضو بانك اطلاعاتي اقتصادي خراسان رضوي هستند كه شرط ورود آنها به اين بانك، صادرات حداقل يك صد ميليون دلاري در سه سال متوالي از استان به ساير نقاط جهان است.

صفرزاده افزود: از سه ميليارد دلار بخش توريسم و ترانزيت كشور‌ 25 تا 30 درصد متعلق به خراسان رضوي است كه همين امر نشان دهنده فعاليت مضاعف اين استان در زمينه هاي مختلف است.

معاون برنامه ريزي استانداري نيز در اين نشست گفت: عليرغم همه مشكلات پيش روي صادرات كشور، رشد 22 درصدي از نظر ارزش و 25 درصدي وزني صادرات استان در سه ماهه نخست امسال كاري ارزنده و قابل تقدير است.

محمد مهدي مروج الشريعه افزود: با تلاش دست اندركاران بخش صادرات استان امروز شاهد رشد 25 درصدي از نظر وزن و 22 درصدي از نظر ارزش صادرات در خراسان رضوي هستيم.

وي با اشاره به كاهش سهم صادرات استان در سال 85 نسبت به سال 84 از كل صادرات كشور گفت: اين ميزان از 5/6 درصد به 5 درصد در سال 85 كاهش يافت كه در مقايسه با كاهش سهم ديگر استان ها، رشد منفي كمتري داشته است.

مروج الشريعه بر ضرورت شناسايي، بررسي و چاره انديشي براي چالش هاي فرا روي توسعه صادرات استان تأكيد كرد و ادامه داد: در مبادي خروجي و مرزي خراسان رضوي سرمايه گذاري هاي كلاني صورت گرفته است و بايد با تدوين استراتژي توسعه صادرات به صورت شايسته از اين امكانات بهره مند شويم.

معاون برنامه ريزي استانداري خراسان رضوي اظهار داشت: كاري تحقيقاتي براي بررسي راه كارهاي افزايش سهم صادرات استان با استفاده از پتانسيل هاي موجود و افزايش كمي و كيفي ارتباطات استان با كشورهاي همسايه و آسياي ميانه انجام خواهد شد.

در اين جلسه منوچهرسلطاني معاون توسعه تجارت خارجي سازمان بازرگاني خراسان رضوي، توسعه و تجهيز فضاي نمايشگاهي مشهد، برگزاري همايش هاي همكاري اقتصادي ايران و افغانستان، برگزاري 4 نمايشگاه در عراق و پيگيري ايجاد مركز دائمي تجاري در تاجيكستان را از جمله برنامه هاي توسعه تجارت خارجي سازمان بازرگاني خراسان رضوي اعلام كرد.

وي ادامه داد: پيگيري ايجاد مركز دائمي تجاري در قرفيزستان، انجام پروژه تحقيقات بازار در قرقيزستان و كشورهاي آسيايه ميانه، پيگيري ايجاد پايانه صادراتي دوغارون و فريمان و ايجاد يك شركت بزرگ صادراتي در استان در سال جاري توسط بخش توسعه تجارت خارجي سازمان بازرگاني خراسان رضوي انجام مي شود.

سلطاني با اشاره به برگزاري شش همايش در سه ماهه نخست سال جاري و برگزاري شش نمايشگاه اختصاصي در بازارهاي هدف گفت: در سال 86 رتبه دوم را در برگزاري نمايشگاه هاي اختصاصي در كشور به دست آوريم و در نظر داريم در سال جاري نيز 13 نمايشگاه تخصصي در بازارهاي هدف برگزار كنيم كه يكي از آنها در تاجيكستان برگزار شده است.

معاون توسعه تجارت خارجي سازمان بازرگاني خراسان رضوي از پيش بيني اعزام 50 هيأت بازاريابي به بازارهاي هدف خبر داد و افزود: تاكنون 2 هيأت براي اعزام به تاجيكستان و بحرين مصوب شده است.

وي گفت: در صدد ايجاد خوشه صادراتي در خراسان رضوي هستيم و اميدواريم تا پايان امسال ظرفيت هاي صادراتي استان را به ويژه در بخش صنعت شناسايي و گسترش دهيم.

سلطاني فعال كردن ميز عراق و اجرايي نمودن بسته حمايتي زعفران و تهيه كتاب جامع توانمندي هاي خراسان رضوي از ديگر برنامه هاي سازمان توسعه تجارت خراسان رضوي است.

در ادامه غلامحسين شافعي رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن خراسان رضوي بر ضرورت مطالعه در خصوص استعدادهاي ناشناخته استان تأكيد كرد و گفت: صادرات پايدار تنها با مطالعه و هدفگزاري قابل دستيابي است.

وي افزود: ايجاد مركز توسعه اقتصاد منطقه اي در خراسان رضوي، آسياي ميانه، افغانستان و عراق و ايجاد مؤسسه آموزش عالي صادرات ضروري است.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن خراسان رضوي پشنهاد ايجاد مركزيت منسجم براي تمام فعالان اقتصادي حوزه صادرات زير يك چتر با تعامل مناسب با داخل و خارج كشور را ارائه داد و گفت: ايجاد يك شركت حمل و نقل ريلي در بخش خصوصي نيز مي تواند براي توسعه صادرات راهگشا باشد.

در اين جلسه ايجاد خانه صادرات خراسان رضوي و ايجاد شركت مادر تخصصي صادرات به عنوان دو پروژه براي توسعه صادرات استان به تصويب رسيد كه براساس تقدم زماني و موضوعي به مرحله اجرا در خواهد آمد.

همچنين تشكيل كارگروه دائمي حمايت از توسعه كشت، صنعت و صادرات زعفران توسط علي شريعتي مقدم رئيس صندوق توسعه صادرات زعفران پيشنهاد شدكه به بررسي مسائل حقوقي و طرح در جلسه بعدي كارگروه توسعه صادرات موكول شد.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن