تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813610143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار نوري المالكي با آيت الله سيستاني


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ديدار نوري المالكي با آيت الله سيستاني
بخش اخبار جهان : نخست وزير عراق روز گذشته در نجف با آيت الله سيستاني از مراجع شيعيان عراق ديدار و گفت و گو كرد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري ايلاف نوري المالكي امروز در نجف با آيت الله علي سيستاني مرجعيت برجسته شيعه عراق درباره جديدترين تحولات سياسي امنيتي و خدمات رساني در اين كشور ديدار وگفت و گو مي كند. هنوز جزئيات بيشتري از ديدار مالكي با آيت الله سيستاني منتشر نشده است .
اين ديدار در حالي صورت گرفت كه مراجع شيعيان عراق به شدت با امضاي هرگونه توافقنامه اي بين اين كشور با آمريكا كه به حاكميت عراق خدشه وارد مي كند مخالفت كرده و بر ضرورت ارائه آن به مجلس نمايندگان و در جريان گذاشتن مردم از بندهاي اين توافقنامه پيش از تصويب آن در پارلمان به اين شرط كه هيچ بند محرمانه اي نداشته باشد تاكيد كردند.
ديدار براون با رهبران عراق در بغداد
نخست وزير انگليس در جريان سفر يك روزه اش به بغداد روز گذشته با رهبران عراقي ديدار و گفت و گو كرد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس نوري المالكي نخست وزير عراق در منطقه الخضراي بغداد از گوردون براون نخست وزير انگليس استقبال كرد.
دفتر نخست وزيري عراق ساعاتي پس از اين ديدار در بيانيه اي اعلام كرد در اين ديدار بر لزوم ايجاد يك رابطه بلند مدت ميان عراق و انگليس تاكيد شد.
براون هم چنين با مشاوران بلند پايه رهبران عراق و جلال طالباني رئيس جمهور اين كشور نيز ديدار كرد اما از حضور در جمع خبرنگاران اجتناب ورزيد.
به گفته محمد الوائلي فرماندار بصره نخست وزير انگليس بعد از ظهر روز شنبه به اين شهر كه تا چند ماه پيش به دست نيروهاي انگليسي بود نيز سفر كرد.
انتظار مي رود براون در ماه جاري خطاب به نمايندگان مجلس عوام انگليس در مورد كاهش نيروهاي انگليسي در عراق توضيح دهد.
تصحيح اظهارات مالكي در مصاحبه با اشپيگل
در پي ابراز ناخرسندي مقامات كاخ سفيد از سخنان « نوري المالكي » نخست وزير عراق در حمايت از طرح « باراك اوباما » نامزد دموكرات رياست جمهوري آمريكا مبني بر خروج نيروهاي آمريكايي از عراق طي 16 ماه دولت عراق اعلام كرد كه از سخنان مالكي سو برداشت شده است .
به گزارش پايگاه خبري ايلاف دولت عراق در اين باره گفت كه از سخنان المالكي بد برداشت شده است .
« علي الدباغ » سخنگوي دولت عراق گفت : مالكي تاكيد كرد كه گفت و گويش با مجله آلماني اشپيگل سو برداشت و بد ترجمه شده است و اظهارات وي درباره طرح باراك اوباما نامزد دموكرات ها براي انتخابات رياست جمهوري آمريكا در خصوص مدت زمان عقب نشيني نيروهاي اين كشور از عراق به طور دقيق منعكس نشده است .
دباغ تصريح كرد : اظهارات نخست وزير عراق با هر يك از اعضاي دولت را نبايد در حمايت از هر يك از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آتي آمريكا تلقي كرد.
مجله آلماني اشپيگل به نقل از نوري المالكي نخست وزير عراق نوشته بود كه وي از طرح باراك اوباما در خصوص خروج واحدهاي رزمي آمريكايي از عراق طي 16 ماه حمايت مي كند .
به نوشته اين روزنامه مالكي گفته بود به نظر عراق اين زمان مناسبي براي خروج نيروهاست .
اوباما بيش از اين گفته بود : اگر در هر ماه يك يا دو لشكر خارج كنيم طي 16 ماه تمام نيروهايمان از عراق خارج مي شوند .
استقبال مسكو از توافق واشنگتن ـ بغداد
روسيه از توافق واشنگتن ـ بغداد در خصوص جدول زماني خروج نيروهاي آمريكايي استقبال كرده و آن را براي دستيابي به وفاق ملي در عراق و تامين ثبات و استقلال آن بسيار ضروري مي داند.
به گزارش پايگاه خبري « راس بالت » وزارت امورخارجه فدراسيون روسيه با انتشار بيانيه اي اعلام كرد در مسكو توجه خاصي به اظهارات سخنگوي كاخ سفيد در اين خصوص شده كه درتاريخ 27 تير از دستيابي به توافق بين جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا و نوري المالكي نخست وزير عراق طي يك گفتگوي تلفني در رابطه با تعيين محدوده زماني كلي به منظور برقراري كنترل بر تامين امنيت در عراق توسط نيروهاي داخلي عراقي و خروج متعاقب نيروهاي نظامي آمريكايي از عراق صحبت به ميان آورده است .
در اين بيانيه آمده است « روسيه از طرف خود همواره با پيگيري خاص خواستار تهيه جدول زماني خروج نيروهاي خارجي از عراق بود و به عقيده مقامات روسي اين اقدام يكي از عوامل كليدي براي حل بحران موجود در عراق محسوب مي شود. اين موضعگيري علني و واضح مسكو است . اين مواضع دائما به اطلاع مقامات آمريكايي عراقي و ساير كشورهاي علاقه مند به حل مشكلات عراق در سطوح مختلف رسيده است . »
در وزارت خارجه روسيه بر اين عقيده اند كه در صورت دست يابي به توافق بر سر مسئله خروج نيروهاي آمريكايي از عراق امكان بسيار وسيعي براي ايجاد ثبات در عراق دستيابي به وفاق ملي با حضور تمامي نيروها از جمله طرفداران خروج نيروهاي بيگانه از عراق گشوده مي شود و اين مسئله به نفع امنيت در منطقه نيز خواهد بود.
در اين بيانيه همچنين خاطرنشان شده است : « در اين رابطه در مسكو روي آن حساب مي شود كه توافق نامه امنيتي بدست آمده در جريان مذاكرات واشنگتن و بغداد مطابق با ضروريات مربوط به تامين تماميت ارضي و استقلال عراق خواهد بود. »
خودكشي گروگان انگليسي در عراق
يكي از پنج انگليسي كه ارديبهشت 1386 در عراق به گروگان گرفته شده بودند خودكشي كرد .
به گزارش آريا به نقل از فرانس پرس گروهي كه اين پنج انگليسي را به گروگان گرفته بود در بيانيه اي ويديويي مدعي شده يكي از اين گروگانهاي انگليسي به دليل افسردگي شديد خودكشي كرده است .
گروگان گيران دراين نوار ويديويي كه ساندي تايمز آن را منتشر كرد آزادي نه زنداني خود را در بصره در ازاي آزادي گروگانهاي انگليسي خواستار شده اند.
روابط مشكوك برخي از اعضاي دولت عراق با انگليس
يك پايگاه خبري در عراق از تماسهاي مشكوك و محرمانه برخي از اعضاي دولت عراق بدون اطلاع نخست وزير اين كشور با دولت انگليس خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر پايگاه اينترنتي الجوار به نقل از منابعي در دولت عراق فاش كرد : برخي افراد نزديك به نوري المالكي نخست وزير عراق تماسهاي محرمانه و مخفيانه اي با مسئولان انگليسي دارند و اين در حالي است كه نوري المالكي از اين تماسها مطلع نيست .
به گفته اين منابع علي الدباغ سخنگوي دولت موفق الربيعي مشاور امنيت ملي عراق و همچنين سامي العسكري از شخصيتهايي هستند كه بدون اطلاع مالكي روابط محكمي با انگليسي ها دارند.
به نوشته پايگاه خبري شمار زيادي از كساني كه با رژيم سابق عراق مخالف بودند ازجمله بعضي از مسئولان كنوني دولت عراق در دوره رژيم سابق مدت زيادي ساكن انگليس بودند.
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن