تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820675282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام جمعه كرمان: نماز جمعه بعد از انقلاب احيا شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه كرمان: نماز جمعه بعد از انقلاب احيا شد
خبرگزاري فارس: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان با اشاره به سالروز اقامه نخستين نماز جمعه تهران گفت: نماز جمعه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي احيا شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، سيديحيي جعفري ظهر امروز در جمع خبرنگاران گراميداشت پنج مرداد سالروز اقامه نخستين نماز جمعه تهران به امامت مرحوم آيت‌الله طالقاني افزود: نماز جمعه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي احيا شد.
وي شركت در نماز جمعه را با توجه به آيات و روايات بسيار با اهميت خواند و بر شركت قشرهاي مختلف در نماز باشكوه جمعه تأكيد كرد.
نماينده ولي فقيه در استان همچنين نقش خبرنگاران و صدا و سيما را در زمينه فرهنگ سازي و ترغيب مردم به شركت در نماز جمعه بسيارتأثير گذار دانست.
امام جمعه كرمان در ادامه با اشاره به فضيلت والاي نماز جمعه از ديگر اجتماع‌هاي پرشور مسلمانان را تجمع سالانه آنان در مناسك حج عنوان كرد و اظهار داشت: سران كشورهاي اسلامي بايد از اين فرصت استفاده و مسائل و مشكلات جهان اسلام را بررسي كنند و درصدد پيدا كردن راه حل براي آنها باشند.
وي درباره ميزان شركت مردم در نماز جمعه گفت: ‌طبق شهادت كساني كه در نماز جمعه كرمان شركت كرده‌اند و در نظر خواهي‌ها مشخص شده كه نماز جمعه شهر كرمان از باشكوه‌ترين نمازهاي جمعه در كشور است.
نماينده ولي فقيه در استان در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود و در بخش پاسخ به سئوالات خبرنگاران راجع به تغيير استاندار كرمان گفت: ما و حتي نمايندگان مجلس با اين تغيير در اين مقطع موافق نبوديم چون يكسال ديگر از دوره رياست جمهوري دكتر احمدي‌نژاد بيشتر باقي نمانده، اما نظر دولت اين گونه بود و اين اتفاق افتاد.
وي تصريح كرد: توصيه‌ها و تذكرات لازم را به استاندار جديد كرمان توضيح داده‌ام. از ايشان در بعد علمي و عملي و ايجاد تحول، تعريف‌هايي حتي از زبان رهبر معظم انقلاب و دكتر احمدي نژاد نيز گفته و شنيده شده است.
وي همچنين سياست كلي خود را حمايت از مسئولان ذكر كرد.
در اين مراسم همچنين مسئول دفتر شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه استان نيز در سخناني پنج مرداد و روز نماز جمعه را گرامي داشت و افزود: اكنون در 35 شهر استان نماز جمعه اقامه مي‌شود و هشت منطقه و شهر نيز تقاضاي برپايي نماز جمعه كرده‌اند كه با بررسي‌هاي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور مجوز براي راه اندازي نماز جمعه در 6 شهر گرفته شده است.
محمد قاسمي‌زاده با اشاره به ساخت مصلي در 17 شهرستان استان نيز گفت: زير بناي ساخت مصلي در اين شهرها از 4 هزار و 500 تا 10هزار متر مربع است كه اكنون از 20 تا 70 درصد پيشرفت فيزيكي دارند و پيش‌بيني مي‌شود طي دو سال آينده بهره‌برداري از چند مصلي در چند شهرستان از جمله در شهرهاي سيرجان و بافت آغاز شود.
مدير كل اداره اوقاف و امور خيريه استان همچنين از بهره‌برداري ساختماني در كنار دفتر شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه استان در پايان اين هفته به‌عنوان مكمل ساختمان فعلي خبرداد.
وي همچنين با اشاره به اين كه 35 شهر استان كرمان هم اكنون امام جمعه دارند خاطر نشان كرد: در اين شهرها دفتر و منزل سازماني براي امام جمعه فراهم شده و اين دفاتر تجهيز نيز شده‌اند.
انتهاي پيام،/ب
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن