تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820550467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون فرهنگي حوزه‌هاي خواهران: گسترش معارف قرآني در مدارس علميه خواهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: معاون فرهنگي حوزه‌هاي خواهران: گسترش معارف قرآني در مدارس علميه خواهران
گروه خبرنگاران افتخاري / حسين دهقاني ارزوئي: معاون فرهنگي ـ تربيتي مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران به تشريح برنامه‌ها و فعاليت‌هاي مديريت پرورشي اين معاونت پرداخت.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، حجت‌الاسلام «قندي» در گفت‌وگو با خبرنگار مركز خبر حوزه، با اشاره به فعاليت سه مديريت پرورشي، تبليغ و تربيتي در معاونت فرهنگي ـ تربيتي مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران گفت: ارتقاي سطح توان قرآني طلاب اعم از ترجمه، مفاهيم، تدبر و تفسير قرآن از فعاليت‌هاي مديريت پرورشي است.

وي افزود: اين مديريت، فعاليت‌هاي فرهنگي مدارس را بررسي، هدايت و نظارت مي‌كند.

معاون فرهنگي_تربيتي حوزه‌هاي علميه خواهران، معاونان فرهنگي در مدارس علميه را بازوان اجرايي اين معاونت دانست و اظهار كرد: از 230 مدرسه علميه خواهران در سراسر كشور، 190 مدرسه داراي معاونت فرهنگي است كه برخي مدارس علميه به علت جديد التأسيس بودن يا كم بودن تعداد طلاب آن، داراي معاون فرهنگي نيست.

حجت‌الاسلام قندي با بيان اينكه نظارت، سازماندهي و پشتيباني‌هاي علمي و اجرايي اين افراد از سوي مديريت پرورشي انجام مي‌شود تصريح كرد: علاوه بر اجلاس‌هاي عمومي كه هر ساله براي معاونان فرهنگي مدارس علميه خواهران كشور برگزار كرده‌ايم، دوره‌هاي آموزشي_توجيهي ويژه اين افراد برگزار مي‌شود.

وي افزود: در طول سال كتاب‌هاي مناسب به مناسبت‌هاي مختلف براي معاونان فرهنگي مدارس ارسال و از محتواي آنها آزمون برگزار مي‌شود.

معاون فرهنگي_تربيتي حوزه‌هاي علميه خواهران به انتشار نشريات داخلي در مدارس اشاره كرد و گفت: ارزيابي، نظارت، هدايت و پشتيباني اين نشريات نيز به عهده مديريت پرورشي است.

وي همچنين از فراهم آوردن زمينه مناسب براي ارتباط و تعامل اين نشريات با نشريات سطح شهر آن مدارس خبر داد و گفت: اين امر موجب بهره‌مندي طلاب از تجربيات ديگر نشريات و انتقال معارف ديني به نشريات سطح شهر خواهد شد.

وي با بيان اينكه طلاب براي راه‌اندازي نشريه در مدارس بايد مجوز بگيرند، يادآور شد: علاوه بر دوره‌هاي آموزش حضوري روزنامه‌نگاري ويژه مسئولان و سردبيران اين نشريات، كتاب روش‌ها و اصول تهيه نشريات حوزوي را به آنها داده‌ايم.

حجت‌الاسلام قندي برپايي جشنواره قرآني حوزه‌هاي علميه خواهران را از ديگر وظائف مديريت پرورشي برشمرد و افزود: اين جشنواره اسفند سال گذشته براي دومين بار برگزار و در آن از فعاليت‌هاي قرآني طلاب در محورهاي ترجمه، مفاهيم، قرائت، تفسير، حفظ موضوعي و تربيتي و كارهاي هنري قرآني تجليل شد و همچنين برترين مدرسه علميه فعال در امور قرآني معرفي شد.

حجت‌الاسلام قندي تربيت مربي قرآن را نيز از وظايف مديريت پرورشي دانست و اظهار كرد: حوزه‌هاي علميه نيازمند استفاده بيشتر از قرآن ‌است كه تربيت مربي قرآن با هدف گسترش معارف قرآني در مدارس علميه با جديت در حال پيگيري است.

معاون فرهنگي ـ تربيتي مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران با اشاره به تربيت مربي در خصوص تدبر روشمند در قرآن گفت: تدبر در قرآن به عنوان مرحله‌اي براي ورود مناسب در عرصه تفسير، سابقه رسمي در فعاليت‌هاي ما نداشته است، اما از سال 85 اين كار را شروع كرده‌ايم و تا كنون بيش از سيصد مربي طي دوره‌هاي مقدماتي و تكميلي با اين موضوع آشنا شدند و آغاز آن در برخي مدارس علميه به صورت آزمايشي صورت گرفت.

وي با بيان اينكه اين مربيان از اساتيد، طلاب و فارغ‌التحصيلان حوزه‌هاي علميه خواهران بوده‌اند، گفت: طرح تربيت مربي تدبر روشمند در قرآن ادامه خواهد يافت به طوريكه براي امسال افراد جديدي در نظر گرفته شده‌اند.

وي در پايان افزود: از سوي ديگر دوره عالي اين طرح را براي مربياني كه دوره‌هاي مقدماتي و تكميلي را سپري كرده‌اند در نظر گرفته‌ايم تا اين افراد خودشان توانايي پرورش مربي در اين خصوص را داشته باشند.
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن