تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820221739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي پيشرفت در كار روي هيچ‌كس جز خودتان حساب نكنيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: براي پيشرفت در كار روي هيچ‌كس جز خودتان حساب نكنيد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي

كار يكي از بخش‌هاي مهم زندگي است. اما با وجود اين اهميت بالا، بسياري از ما وقت كمي را به انديشيدن درباره‌ي خواسته‌هايمان از كار، صرف مي‌كنيم و اغلب به جهت كمبود كار و بالا بودن بيكاري و همچنين مشكلات اقتصادي، بدون فكر كردن شروع به انجام كار پيشنهادي مي‌كنيم و ناگهان مي‌بينيم دوره كاري به اتمام رسيده و بسياري از آرزوهايي كه در ذهن مي‌پرورانديم، تحقق پيدا نكرده و آن زمان ديگر براي برآورده شدن آمال واقعي‌مان خيلي دير است.

به گزارش سرويس جامعه اطلاعاتي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگ "مديريت اجرايي، كاربردي " به نشاني http://www.saify-1.blogfa.com آمده است: در اين مابين دسته‌ كمي از افراد هستند كه توانايي‌هاي خود را سنجيده و به طور جدي در راه رسيدن به اهداف كاري خود توجه كرده و با تفكر و عاقلانه بهاي آن را پرداخت مي‌كنند.

براي پيشرفت در كار روي هيچ كس به جز خودتان حساب نكنيد. البته بايد بدانيم به جهت پيشرفت، استفاده از كارهاي ناشايست و زشتي مانند تملق، چاپلوسي، خودشيريني و امثال اين‌ها شايد در يك مقطع كوتاه جوابگو باشد، اما در درازمدت نمي‌تواند كارساز باشد، زيرا افرادي كه از اين قبيل كارها استفاده مي‌كنند بعد از هرگونه تغييري باز به سر جاي اول خود برگشته و بايد از ابتدا شروع كنند و به تبع تكرار اين امر دچار يك تسلسل باطل مي‌شوند و از طرفي به مرور زمان بي‌هويتي شخصيتي نيز شامل حالشان مي‌شود.

اولين گام موثر و اساسي در جهت پيشرفت و موفقيت كاري، انتخاب يا بهتر بگويم به دست آوردن شغلي متناسب با علاقه و تخصص هر شخص است، اما اگر اين اتفاق نيفتاد كه اغلب نمي‌افتد، بعد از شروع در كاري كه امكان انجامش برايتان ميسر شد، همزمان با تلاش روزانه در جهت نيل به اهداف گروهي و سازماني، فراموش نكنيد كه براي آينده كاري خودتان هم فكر كنيد و بسنجيد كه آيا شغل كنوني، گروه و يا سازمان مورد علاقه و تخصص شما هست يا خير و اگر منطبق با علاقه شما نيست، همزمان با ادامه تلاش و فعاليت خود، فقط منتظر آنچه پيش خواهد آمد نباشيد و براي آينده خود برنامه‌ريزي كنيد.

سعي كنيد به اتفاقاتي كه در سر كار مي‌افتد بيانديشيد، اقدامات خود و ساير افرادي كه با شما كار مي كنند را ارزيابي كنيد و تصميم بگيريد در مقابل اين اتفاقات يا افراد در آينده چگونه رفتار كنيد. تحمل خود را در خصوص تنش، فشار، خستگي، خصومت، يا درخواست‌هاي غيرمنطقي ديگران و يا مواردي اين چنيني افزايش دهيد و با همكاري خود اعم از اينكه حامي و دلسوز بوده يا مخالف شما باشند يا ارباب رجوع به خوبي و منطقي رفتار كنيد.

سعي كنيد استانداردهاي بالايي براي خود تعيين كنيد و كارايي خود را بالا ببريد. از شكست نهراسيد و به انتقادهاي اساسي پاسخ دهيد و به جاي اينكه به گذشته به صورت منفي فكر كنيد با ديد مثبت به آينده نگاه كنيد به دنبال راه‌هايي براي بهسازي كارها باشيد. مهارت‌هاي خود را در خصوص تصميم‌گيري، برنامه‌ريزي، كنترل، تنظيم وقت، خواندن، گوش دادن، صحبت كردن در جمع و امثال اين‌ها افزايش دهيد.

با شهامت باشيد و براي گرفتن نتيجه زياد كار كنيد و در عين حال مواظب فشارهاي عصبي باشيد و حتما وقت كافي براي استراحت خود در نظر بگيريد و به عبارتي مبصر و كنترل كننده ي كار خود باشيد. اما شناخت شغل و در پي آن خوب انجام دادن آن به تنهايي كافي نيستند، بايد موفقيت خود را نيز جلوه داد.

انتهاي پيام
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن