تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820123608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل ذوب آهن اصفهان : با راه اندازي طرح توازن كشور از واردات شمش بي نياز خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديرعامل ذوب آهن اصفهان : با راه اندازي طرح توازن كشور از واردات شمش بي نياز خواهد شد
اصفهان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : مهندس سبحاني در جريان بازديد دبيران سرويس و خبرنگاران روزنامه دنياي اقتصاد با اشاره به توليد 730 هزار تني محصولات نوردي در سه ماهه اول سال جاري در ذوب آهن اصفهان گفت : اين ركورد در تاريخ اين شركت بي سابقه است و بدون هيچگونه توسعه اي وتنها با تجهيزات و ماشين آلات موجود بدست آمده كه حاصل همت كار و تلاش ايثارگرانه كاركنان ذوب آهن اصفهان مي باشد.
وي افزود : هم اكنون بزرگترين پروژه بازسازي و نوسازي ذوب آهن اصفهان تحت عنوان بازسازي و نوسازي ديگ هاي يوتيليزاتور فولادسازي در حال اجرا است كه اثرات زيست محيطي آن اهميت بسياري دارد و از طرفي با توجه به بهره برداري از طرح توازن ميزان توليد چدن ما افزايش پيدا مي كند.
وي اضافه كرد : زير پروژه هاي اين طرح شامل كوره بلند شماره 3 آلگومراسيون و كك سازي است كه كوره بلند شماره 3 از ابتداي مردادماه راه اندازي مي شود و از مهرماه در مدار توليد قرار مي گيرد و بقيه پروژه نيز تا پايان امسال در ابتداي سال آينده راه اندازي خواهد شد.
وي ادامه داد : با توجه به ظرفيت هايي كه در نورد موجود است براي افزايش توليد نياز به شمش داريم و هم اكنون نيز با توجه به گسترش كارخانه هاي نوردي با كاهش شمش در بازار مواجه هستيم اما با بهره برداري از طرح توازن از واردات شمش بي نياز مي شويم .
مهندس سبحاني در ادامه كيفيت محصولات فولادي را در ذوب آهن اصفهان بي نظير توصيف كرد و گفت : اين شركت تنها كارخانه اي است كه با استفاده از سنگ آهن كه مقاطع ساختماني توليد مي كند بيشتر از قراضه استفاده مي نمايند و به دليل برخي ناخالصي هاي موجود در قراضه باعث مي شود محصول نهايي از كيفيت لازم برخوردار نباشد و به همين دليل در خارج از ايران كه برج هاي بسيار بلند ساخته مي شود و كيفيت فولاد در آنها اهميت ويژه اي دارد استفاده از محصولات ذوب آهن اصفهان براي آنان از اهميت بسياري برخوردار است .
وي در پايان نقش رسانه ها در تنوير افكار عمومي و اطلاع رساني را خصوصا در بخش صنعت بسيار مهم دانست و گفت : در يكي از مواردي كه نقش اطلاع رساني در اين بخش بسيار خوب عمل كرد در موضوع بورس فلزات بود كه عرضه محصولات ذوب آهن اصفهان از طريق بورس مانع بسيار از رانت خوارها گرديد.
مدير عامل ذوب آهن اصفهان در سومين جلسه كميته مديريت و برنامه ريزي اين شركت در سال جاري در خصوص شرايط ذوب آهن اصفهان در آستانه عرضه سهام آن به بورس گفت : در سال جاري تعميرات مهم و اساسي مانند تعميرات فولادسازي و كوره بلندها را در پيش رو داريم كه با انجام آنهاو راه اندازي كوره بلند شماره 3 به تدريج شرايط ذوب آهن بسيار مطلوب تر مي شود و سهام آن نيز ارزش بالاتري پيدا مي كند.
مهندس سبحاني با اشاره به برنامه ريزي و اهداف دولت در مورد حذف يارانه هاي سوخت مانند برق و گاز كه از سوخت هاي اصلي مورد نياز براي توليد فولاد هستند گفت : با توجه به اينكه اين سوخت هاي سوبسيدي در شيوه احيا مستقيم به كار مي رود و ذوب آهن اصفهان از شيوه كوره بلند استفاده مي كند بنابراين نسبت به ديگر كارخانه هاي بزرگ فولادسازي كشور صاحب مزيت قابل توجهي مي گردد.
وي افزود : سوخت هاي مورد نياز ذوب آهن مانند سنگ آهن و ذغال سنگ در داخل كشور هم قابل تامين است و هم اكنون نيز ذوب آهن آن ها را با قيمت آزاد خريداري مي كند.
وي گفت : در دنيا هم اغلب طرحهاي توسعه براي توليد فولاد شيوه كوره بلند را انتخاب مي كنند و اين امر نشان دهنده برتري اين شيوه در شرايط حاضر است و مجموع اين موارد مزيت هايي براي ذوب آهن ايجاد مي كند كه براي ارزش گذاري سهام بايد در نظر گرفته شود
وي افزود : همچنين وضعيت اقتصادي شركت با راه اندازي طرح توازن متحول مي شود و هر چند برخي از پروژه هاي اين طرح در سال جاري راه اندازي مي گردد اما اثرات آن در سال مالي آينده روشن مي گردد.
وي افزود : طرح توازن موجب 65 در صد افزايش توليد و رقيق شدن هزينه هاي ثابت مي شود كه در شرايط اقتصادي ذوب آهن تحول اساسي ايجاد مي كند .
مهندس سبحاني افزود : راه اندازي كك سازي جديد ذوب آهن هم نقش مهمي در رشد اقتصادي اين شركت دارد چرا كه هم اكنون كك قيمت بسيار بالايي دارد در حالي كه هزينه كك توليدي ما 50 در صد قيمت كك صادراتي است .
مدير عامل ذوب آهن اصفهان افزود : علاوه بر عملكرد مالي شركت موارد فوق نيز بايد در ارزش گذاري سهام ذوب آهن اصفهان در نظر گرفته شود چرا كه مزيت هاي بسيار مهمي براي اين شركت وجود دارد.
مهندس سبحاني در پايان گفت : با توجه به عرضه قريب الوقوع سهام ذوب آهن اصفهان به بورس بايد تغييراتي در فرهنگ كاري شركت ايجاد كرد تا بتوانيم با شرايط جديد تطبيق پيدا كنيم .
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن